4 نکته در مورد بلیچینگ یا سفید کردن دندان - درمانگاه دندانپزشکی ایرانمهر

4 نکته در مورد بلیچینگ یا سفید کردن دندان

4 نکته در مورد بلیچینگ یا سفید کردن دندان

سفید کردن دندانها یا بلیچینگ درمانی است که در آن بد رنگی ها و رنگدانه هایی که به مرور زمان باعث تغییر رنگ دندانها شده و حتی بعضی بد رنگی های ژنتیکی را بر طرف نموده و دندانهایی سفید و زیبا را به شما هدیه می کند. ماده اصلی سفیدکننده دندانها پر اکسید هیدروژن است که باعث اکسید شدن رنگدانه های رسوب کرده بین هرمهای مینایی شده و آنها را از بین می برد. به مرور زمان این ماده به قسمتهای زیرین مینا در عاج نفوذ می کند سفید کردن دندان ها در خانه و رنگ آن را روشنتر کرده و باعث سفید شدن دندان می شود. دو روش کلی برای سفید کردن دندان ها با بلبچینگ وجود دارد که از نظر مراحل و هزینه بلیچینگ دندان متفاوت هستند.

درمانگاه دندانپزشکی ایرانمهر نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با درمانگاه دندانپزشکی ایرانمهر کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

چگونه دندان هایی سفید داشته باشیم؟
مهمترین علل تغییر رنگ دندانها:

سیگار کشیدن
استفاده از نوشیدنیهای رنگی مثل چای ، قهوه و …
افزایش سن
عدم رعایت بهداشت مناسب دهان و دندان
پرهیز از هر یک از موارد بالا و استفاده بجا و مناسب از نوشیدنیهای رنگی مثل چای و قهوه میتواند در سفید ماندن دندان ها موثر باشد.

مراقبت بعد از بلیچینگ
درمان سفید کردن دندان ها باعث متخلخل شدن آنها می شود و دندان ها بلافاصله پس از درمان به شدت مستعد لکه شدن هستند. توصیه های زیر را تا 48 ساعت پس از درمان رعایت کنید تا سفیدی و درخشندگی دندان ها را حفظ کنید.
نوشیدنی های تیره رنگی مانند چای، قهوه، کوکا، شراب یا هر گونه نوشابه رنگی نیاشامید. دندان ها رنگ را تا سه روز پس از درمان جذب می کند.
خوراکی هایی مانند انگور، گوجه فرنگی، گیلاس، تمشک، شاه توت، خردل، سس اسپاگتی، سویا سس، بلوبری و مافین بلوبری، خورش ها و سوپ های تیره رنگ، شکلات تلخ، یخمک و بستنی یخی میل نکنید.
اگر هر یک از خوراکی های فوق را در چند روز نخست پس از سفید کردن دندان ها میل کردید، بلافاصله دندان ها را مسواک بزنید و دهان را شستشو دهید.
فکر کنید که چه موادی یک پیراهن سفید را لک می کند، همان ها دندان ها را نیز لکه می کند.
از نوشیدن مایعات خیلی داغ یا سرد نیز خودداری کنید، چون دماهای بسیار بالا یا پایین باعث انقباض و انبساط دندان می شود و به لکه ها اجازه نفوذ می دهد.
سیگار کشیدن دندان ها را لکه می کند.

چهار نکته در درمان بلیچینگ
درمان بلیچینگ نکاتی دارد که اگر به آن ها آگاه باشید رضایت مندی شما را افزایش خواهد داد.
1. کار با این مواد بسیار سخت می باشد و بلیچینگ دندان هنر دستان و دانش دندانپزشک شماست و بسیار وابسته به تخصص دندان پزشک زیبایی است. دستگاهای موجود در بازار تنها نقشی که دارند ژل قرار داده شده روی دندان شما را فعال می کنند. بنابراین تفاوتی در بلیچینگ های انجام شده با لیزر، پلاسما آرک، ال ای دی، یا وجود ندارد و عمل سفید کردن در نهایت به وسیله هیدروژن پر اکساید انجام خواهد شد.
2. ین فرایند یک درمان دائمی نیست و نیاز به تکرار دارد رنگ دندان ها ممکن است تغییر کند و نیاز به تمدید داشته باشد. فاصله لازم برای درمان مجدد به عوامل متعددی از جمله بهداشت فردی، عادات غذایی و … بستگی دارد و میتواند بین چند هفته تا چند سال متغییر باشد.
3. بلیچینگ درمانی در زیبایی دندانپزشکیست که نمی توان نتیجه درمان را به دقت مشخص کرد و سفیدی دندان قابل پیش بینی نیست. این بدان معنی است که در هنگام مراجعه به اکثریت دندانپزشکان، تضمینی بابت میزان روشنی دندان ها ( برای داشتن لبخند های هالیوودی ) داده نخواهد شد.
4. اعتقاد برخی از اساتید و کار بلدهای دندانپزشکی زیبایی این است هردو روش درمان باید با هم انجام شودکه آفیس بلیچینگ یا همان سفید کردن دندان ها در مطب یک استارتر است و باید بوسیله بلیچینگ های خانگی، ادامه روند درمان پیگیری شود . این مسئله شاید زمان سفید کردن دندان و قیمت بلیچینگ را افزایش دهد ولی در دراز مدت رضایت خاطر بیشتری را برای شما به همراه خواهد داشت.

درمانگاه دندانپزشکی ایرانمهر

کلینیک دندانپزشکی ایرانمهر با همکاری جمعی از دندانپزشکان مجرب و متخصص و همچنین با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا و استفاده از مرغوبترین برندهای مواد مصرفی در حال خدمات...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • درمانگاه دندانپزشکی ایرانمهر

    سلام بستگی به شماره دندان و شرایط دندان متفاوت میباشد جهت مشاوره و استعلام قیمت به کلینیک مراجعه بفرمایید

  • Lida65

    سلام خسته نباشید خواستم خزینه عصب کشی برای سن ۵ تا ۶ سال رو بپرسم منون

  • Lida65

    سلام عصب کشی برای اطفال هزنیه اش چقدر میشه

  • لغو پاسخ
درمانگاه دندانپزشکی ایرانمهر