چرا گذشته تکرار می شود؟! - دکتر سحر اشرفی (مرکز مشاوره مهروان)

چرا گذشته تکرار می شود؟!

چرا گذشته تکرار می شود؟!

بزرگ شدن با والدینی که از نظر هیجانی رشد نایافته هستند تجربه‌ای تلخ و دردناک است.

دکتر سحر اشرفی (مرکز مشاوره مهروان) نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر سحر اشرفی (مرکز مشاوره مهروان) کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

پس چرا بسیاری از افراد در دوران بزرگسالی از روابط ناکام کننده مشابهی سر در می‌آورد؟!

بخش‌های قدیمی مغزمان به ما می‌گوید که آشنایی، امنیت به همراه می آورد. ما به قرار گرفتن در موقعیت هایی تمایل داریم که قبلا آنها را تجربه کرده ایم، زیرا می دانیم چطور با آنها کنار بیاییم.

ما در دوران کودکی از محدودیت های والدین خود به هیچ وجه سر در نمی آوریم و به آنها وقوف نداریم، زیرا برای کودکان بسیار ترسناک است که قبول کنند که والدینشان افرادی ناسالم و پر از عیب و نقص  هستند.

متاسفانه با انکار این واقعیت تلخ درباره والدینمان، نمی‌توانیم تجربه مشابه آن را با افراد آسیب رسان در روابط بعدی خود تشخیص دهیم.

انکار باعث می شود که موقعیت مشابه بارها و بارها تکرار شود، زیرا هرگز متوجه نمی شویم که دفعه بعد دوباره همین روند تکرار خواهد شد.

دکتر سحر اشرفی (مرکز مشاوره مهروان)

دکتر سحر اشرفی، دکترای روانشناسی و مشاوره خدمات مطب: ۱) درمان مشکلات روانشناختی و مشاوره فردی: .طرحواره درمانی .هیپنوتراپی .روان درمانی اضافه وزن و بیش خوری .آموزش مهارت های زندگی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Diana

    سلام امیدوارم که زود جواب بدین اخه خیلییییی نا امیدم😢 من ۱۲ سالمه و این چند روزه همش به فکر خودکشی هستم من خانواده ی بسیار ثروتمندی دارم اما محبتی در خانواده ام وجود نداره همیشه با هر کسی که توی مدرسه دوست شدم،به نوعی زیر ابم رو زده و بلید بگم که همه قلبم رو شکستن من زیاد احساساتی نیستم ولی واقعا نا امیدم حتی امیدم رو از خدا هم از دست دادم چون فکر میکنم که منو نمیبینه دلم واقعااااا پره من افسردگی شدیدی دارم و اما خانوادم اعتقادی به افسردگی ندارن و به خاطر همینم نمیتونم به راونپزشک، روان شناس و... مراجعه کنم تمام عواقب خودکوشی رو میدونم و خوندم اما دیگه امیدی ندارم مادرم رو یه فرد عقب مونده میبینم که از دنیای تکنولوژی عقبه از پدرم به شدت متنفرم و اون رو یه فرد بدون احساس میبینم ... وقتی فکر میکنم که چرا من به دنیا اومدم و هدف از افرینش من چی بوده ، کاملا احساس پوچی میکنم چون دلیلی نمیبینم یادتون نره که من فقط ۱۲ سال دارم لطفاااا من رو راهنمایی کنین به شدت به کمکتون نیاز دارم

  • سعید سمندریان

    سلام مجدد من قبل از ثبت نام سوال پرسیدم نمیدونم ایا به دستتان رسیده یانه.به هر حال در مورد گذشته همسرم پرسیدم که چگونه میشه با ان کنار امد.چون قبل از ازدواج ارتباطهایی داشته که ترکشهای ان هنوز در زندگی حس میشه و باعث مجادله و بحث میشه .خواهشا راهنمایی بفرمایید.

  • جواد جواد

    سلام بچه 5 ساله ای دارم که دوست دارم انشااله بزرگ که شد دندانهای سالم و زیبائی داشته باشد ، چه نکاتی را باید رعایت کنم؟

  • جواد جواد

    سلام خانم دکتر من بچه ای 5 ساله دارم که خیلی دوست دارم اشااله بزرگ که شد از دندانهای محکم و زیبایی برخوردار باشه، الان باید چه مواردی را رعایت کنم؟

  • لغو پاسخ