زاویه سازی صورت یا کانتورینگ چیست؟ - دکتر شبنم ایزدی

زاویه سازی صورت یا کانتورینگ چیست؟

زاویه سازی صورت یا کانتورینگ چیست؟

زاویه سازی صورت یا کانتورینگ

زاویه سازی صورت یا کانتورینگ شاید برای شما که اطلاعاتی در مورد آن ندارید عجیب و دلهره آور به نظر برسد. اما کانتور صورت، یک نوع زیبا سازی صورت است که توسط تعدادی از کلینیک های پوست و زیبایی ارائه می شود و موجب می شود ظاهر شما را در چند دقیقه تغییر کند و جذابیت ظاهری شما چند برابر شود.
انواع کلینیک های پوست و زیبایی بسته به خواسته های مشتری جهت جوانسازی پوست، خدماتی مخصوص به زیبایی صورت، گونه، فک و چانه، زاویه سازی صورت را ارائه می دهند.

دکتر شبنم ایزدی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر شبنم ایزدی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

کانتورینگ صورت (زاویه سازی صورت) چیست؟

هنگام ایجاد ترکیبی از روش های مختلف تزریق فیلر پوستی به منظور ایجاد یک کانتور طبیعی به چهره، کانتورینگ صورت نامگذاری شده است.
به طور معمول مناطق جهت زاویه سازی صورت گونه، چانه و فک هستند اما در هر مورد از این نقاط مقدار فیلر مورد نیاز برای هر شخص کاملاً متفاوت است.
کانتورینگ صورت روشی بدون جراحی برای تقویت و تعریف زوایای طبیعی، طرح ها و ساختار صورت است تا صورت جلوه ای تازه تر وساده تر پیدا کند. کانتورینگ صورت یا زاویه سازی صورت ویژگی های صورت را زیباتر نشان می دهد.
در زاویه سازی صورت با استفاده از تزریق ژل یا فیلر و تزریق ضد چروک (بوتاکس) جوانسازی پوست حاصل می شود.
استفاده از تزریق فیلر باعث بهبود تناسب صورت می شود. این ژل از ماده اسید هیالورونیک است که در صورت، به بهبود ساختار پوست کمک می کند.
تزریق ژل یا فیلر در کانتورینگ صورت
کانتورینگ صورت در چند سال گذشته، به ویژه در زمینه جوانسازی پوست و زیبایی کاملاً محبوب و مشهور شده است. استفاده از آرایش به طور معمول شامل ایجاد رنگ تیره تر برای ایجاد سایه ها و رنگ های روشن تر برای برجسته کردن ویژگی های صورت شماست. با این وجود، بدون داشتن آرایش راهحل هایی وجود دارد که آرایش صورت خود را بهبود ببخشید. تزریق ژل یا فیلر پوستی به شما امکان می دهد با شکل دادن به قسمت های خاص صورت، خطوط برجسته ای به صورت خود اضافه کنید. که این عمل به کانتورینگ صوت معروف است.

فیلر چیست؟

فیلرها نوعی پرکننده پوستی هستند که شایع ترین نوع آن ها از اسید هیالورونیک ساخته می شوند چروک ها را پر کرده و حجم را به بافت های نرم اضافه می کنند. شما می توانید از فیلرها در قسمت های مختلف چهره خود استفاده کنید: در اطراف چشم، گونه، فک و چانه، و همچنین فیلرهای لب که به طور مستقیم به بافت لب تزریق می شود. فیلرها برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت، شکل دادن به صورت، تصحیح چین و چروک و خطوط استفاده می شوند و روشی است که نیاز به جراحی نداشته و می تواند ویژگی های صورت را در زمان کمتر به نسبت روش های جراحی اصلاح کند، همچنین مقرون به صرفه تر هم هست. شما در زمان کمتری می توانید جوانتر شده و ظاهر بهتری بدست آورید.
تزریق فیلر اگر چه نتایج دائمی ندارد، اما طولانی مدت است. شش تا دوازده ماه طول می کشد تا بدن به طور طبیعی و به تدریج مواد فیلرها را جذب کند. برخی از فیلرهای اسید هیالورونیک شامل لیدوکائین (بی حسی موضعی) است، به طوری که درد و یا ناراحتی، در صورت وجود، در طی و بعد از درمان به حداقل می رسد.
برای اصلاح ساختار صورت از فیلرها استفاده می کنند، فیلرهایی که حاوی اسید هیالورونیک هستند عمل یک مولکول قند طبیعی را تکرار می کند، آب را جذب می کند تا پوست را هیدراته کند. اینکار به حجم دادن چهره کمک می کند.
یکی دیگر از مزایای استفاده از فیلرها این است که می تواند حتی مناطق کوچک مانند ابروها و لب ها را پر کند. آنها همچنین در پر کردن مناطق بزرگتر مانند فک و گونه ها موثر هستند.

مزایای استفاده از تزریق ژل یا فیلر

  • غیر جراحی است
  • نتایج آن فوری مشاهده می شود
  • کمترین حد لازم دوره نقاهت را دارد
  • زاویه دار کردن صورت با این ماده راحت تر است
  • شکل و فرم صورت را بهبود می بخشد
  • عوارض جانبی احتمالی زاویه‌دار کردن فک و صورت با بزرگ کردن گونه
  • تنها عارضه آن، ایجاد کبودی و تورم در محل است که پس از 2 تا 3 روز رفع خواهد شد.

    فرایند کانتورینگ چه مدت طول می کشد؟

    این عمل می تواند کم تر از یک ساعت انجام شود. معمولا هر جلسه حدود ۴۵ دقیقه طول می کشد.

    با این حال، فقط تزریق چند دقیقه طول می کشد: بیشتر این زمان برای آماده سازی بی حسی موضعی، قبل و بعد از عمل تزریق است.
    جوان سازی دست با فیلر
    پس از صورت و گردن، دست‌ها آشکارترین قسمت بدن هستند. با وجود پیشرفت‌های بسیار در زمینه جوان‌سازی و زیبایی صورت، افراد به جوان‌سازی دست چندان توجهی نمی‌کنند. ولی اخیراً تقاضا برای جوان‌سازی دست افزایش پیدا کرده است.
    سالخوردگی دست در اثر از بین رفتن انعطاف‌پذیری پوست و تحلیل بافت زیرپوستی ایجاد می‌شود. در نتیجه این سالخوردگی رگ‌ها، تاندون‌ها و ساختار استخوانی بیشتر قابل مشاهده می‌شوند. در میان روش‌های درمانی موجود، بازیابی حجم بافت نرم بوسیله تزریق ژل بهترین روش برای بهبود سالخوردگی پوست دست محسوب می‌شود.
    کرم مخصوص پوست دست به تنهایی نمی‌تواند باعث جوان‌سازی پوست بشود؛ در نتیجه استفاده از ژل و فیلر برای از بین بردن چین و چروک روز به روز در حال افزایش است.
    ژل یا فیلرهای پوستی را می‌توان در چندین نقطه زیر پوست تزریق کرد. ژل حالت روان دارد و در نتیجه قبل از سفت شدن به قسمت‌های بزرگتر نیز منتقل می‌شود. تزریق ژل باعث جوان‌سازی پوست می‌شود و نتیجه درمان می‌تواند برای مدت 2 سال دوام داشته باشد. به علت کم بودن اعصاب سطحی در قسمت پشت دست، تزریق ژل تقریباً بدون درد است.

چه کسانی مناسب برای تزریق ژل پشت دست هستند؟

کاندیدای مناسب برای تزریق ژل پشت دست افراد زیر هستند:

افرادی که روی پوست دست آن‌ها چین و چروک، خطوط ظریف و لکه‌های ناشی از افزایش سن وجود دارد.
افرادی که حجم زیر پوست دستشان کاهش پیدا کرده است و درنتیجه ظاهر دستشان پیر و استخوانی به نظر می‌رسد.
اگر به فکر اصلاح ظاهر صورت و حتی دست های تان افتاده اید توصیه می کنیم قبل از هر تصمیمی با یک متخصص جراحی زیبایی مشورت کنید.

دکتر شبنم ایزدی

دکتر شبنم ایزدی، پزشک پوست، مو و زیبایی خدمات: مشاوره خدمات پوستی و زیبایی کاشت مو کاشت ابرو مزوتراپی صورت و مو اصلاح فرم بینی زاویه دار کردن صورت رفع...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • سعیدقربانپور

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر ببخشید بنده حدود چند ماه که اول موهام وپوست سرم دچار خارش شدید وجوشهای درد ناک شد وبعدانگشتهام وبعدکل بدنم ومخصوصا صورتم ووقتی که جوشها رومیمالم یک چیزروغنی مانندودونه های ریزقهوه ای مانند ازش بیرون میاد والان چند وقته که دختر وزنم هم آلوده شدن بخدا خسته شدم هرکاری که بگید کردم دوتا متخصص وفوق تخصص هم رفتم ولی هیچی نفهمیدن ویک تشخیص خیلی بیربت دادن یکی گفت گال یکی گفت شپش سر بدنت به مدفوع حساسیت داده که اصلا شپش ندارم نه گال داروهای آزاد ضدقارچ هم مصرف کردم ولی فایده نداشت بخدا وضع صورتم خیلی خراب شده پرجوش ولک شده.وزخمهای دردناک.واژن همسر ودخترم دچارخارش وموقع ادرارسوزش دارن .قسمت آلتم بعضی مواقع بوی بد شبیه بوی ترش میده.بعضی وقتها توی بینیم احساس بوی کپک میکنم شمارو بخدا کمکم کنید التماستون میکنم بقرآن خسته شدم شبانه روزم شده همین بیشتر از خودم نگران دختروزنمم.ممنون

  • وحیدخدری میرقائد

    سلام وقت بخیر.من ۲۱ سالمه بعد حدودا ۸ ماه پیش موهام ریزش پیدا کرد دیگه رفتم دکتر بعد prpانجام دادم دوبار وگفتن که ماینوکسیدیل۵%باید استفاده کنی با شامپوی ماینوکسیدیل ۱%الان بعد ۸ ماه موهام برگشته اونجوری که میخواستمم شد ولی بازم بعضی مواقع زیاد ریزش داره واینکه الان نزدیک یه هفتس کف سرم خیلی میخاره واقعا دلیلشو نمی دونم

  • دکتر شبنم ایزدی

    سلام دوست عزیز ، ریزش موردلایلذمختلفی دارد ، مشاوره ما بصورت حضوری رایگان است،۰۲۱۲۲۱۴۴۰۰۷ در صورت تماس ، مشاوره شما فیکس خواهد شد

  • Ali Sh

    سلام وقتتون بخیر . خانوم دکتر میخواستم بپرسم برای جلوگیری از ریزش بی رویه مو چ راهکاری پیشنهاد میکنید؟

  • لغو پاسخ
دکتر شبنم ایزدی
بستن دکتر شبنم ایزدی دکتر شبنم ایزدی

سوالات خود را از دکتر شبنم ایزدی بپرسید

02122144007