ظاهری جوانتر با جراحی زیبایی بلفاروپلاستی - دکتر محسن طالبیان

ظاهری جوانتر با جراحی زیبایی بلفاروپلاستی

ظاهری جوانتر با جراحی زیبایی بلفاروپلاستی

حالت پلک ها تاثیر بسزایی در شادابی و جوانی چهره دارد و وجود افتادگی، پف و گوشت اضافه در ناحیه پلک ها می تواند چهره فرد را پیرتر از سن واقعی نشان دهد. با عمل جراحی بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک می توان ظاهری جوانتر را به دست آورد. در ادامه مطلب بیشتر در مورد عمل جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی می خوانیم.

دکتر محسن طالبیان فر نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر محسن طالبیان کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

جراحی بلفاروپلاستی چگونه انجام می گیرد؟

جراحی زیبایی پلک که  شامل جراحی پلک بالا، جراحی زیبایی پلک پایین و جراحی پلک افتاده می باشد و هر کدام شامل هزینه های متفاوتی می باشد . در عمل جراحی پلک چشم بالا برش درست بر روی چین طبیعی پلک داده می شود، احتمال اینکه بعد از جراحی زیبایی پلک بلفاروپلاستی چشم اثری از برش بر روی پلک ها بماند کم است، در این نوع عمل بعد از برداشتن پوست در صورتی که کیسه های چربی زیر آن وجود داشته باشد و محل برش با نخ بسیار نازک دوخته می شود و یا جراحی پلک با لیزر انجام می شود.

 

در عمل جراحی پلک چشم پایین در صورتی که میزان پف پلک پایین و میزان بیرون زدگی چربی های آن زیاد باشد محل برش را دقیقا زیر خط مژه ها خواهد بود . در این حالت علاوه بر اینکه چربی ها خارج می شود و پوست اضافی پلک چیده میشود اما اگر میزان چربی ایجاد شده در پلک پایین کمتر باشد و میزان پوست پلک معمولی باشد می توان چربی های ایجاد شده را از طریق برشی که در سطح داخلی پلک ایجاد می شود خارج کرد.

 

از مزایای این نوع جراحی می توان به این مرور اشاره کرد که بر روی پوست هیچ برشی داده نمی شود و ضمنا ترمیم و بهبودی آن سریعتر انجام می شود .

انواع و روش های متفاوت جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

این امکان وجود دارد در عمل افتادگی پلک در جراحی بلفاروپلاستی برای دو پلک بالا، پایین و یا در یک جراحی برای هر چهار پلک انجام شود . این جراحی به اصلاح بلفاروپلاستی پلک تحتانی، بلفاروپلاستی پلک فوقانی و بلفاروپلاستی پلک توام فوقانی و تحتانی نام دارد و هر کدام تکنیک های متعدد و پیچیده مخصوص به خود را دارد.

این نوع تکنیک می تواند مبنایی بر تقسیم بندی انواع جراحی های پلک باشد . بلفاروپلاستی پلک تحتانی به دو نوع با برش و بدون برش پوستی تقسیم می شود.

 

بهترین کاندیداهای جراحی زیبایی پلک کسانی هستند که حداقل 35 سال سن دارند و شل شدن و آویزان شدن پوست پلک ها یا پف زیر چشم باعث تغییرات ناخوشایند در چهره آن ها شده است (البته در موارد استثنایی افراد جوان تر که به دلایل خاص مشکلات فوق را پیدا کرده اند نیز می توان تحت عمل جراحی قرار داد.)

 

برای جراحی لازم است که فرد به طور کلی سالم بوده و بیماری خاصی نداشته باشد. شخص باید انتظارات واقع بینانه و معقولی از عمل جراحی و نتایج آن داشته باشد و در این خصوص دیدن تصاویر قبل و پس از جراحی سایر افراد و احیانا مشورت با افرادی که قبلا جراحی شده اند می تواند کمک کننده باشد.

جراحی بلفاروپلاستی این موارد را بهبود نمی بخشد

 

  • حلقه های سیاه اطراف چشم
  • چروک های اطراف پلک و بین دو ابرو و پیشانی (برای اصلاح این موارد تزریق بوتاکس روش مناسبی است
  • افتادگی ابرو که به طور همزمان با عمل جراحی بلفاروپلاستی یا به طور جداگانه در یک جلسه دیگر به جراحی نیاز دارد.

 

اقدامات قبل از عمل بلفاروپلاستی

 

قبل از عمل جراحی یک معاینه دقیق چشم پزشکی ضروری است. تعیین قدرت بینایی، بررسی وضعیت لایه اشکی، بررسی حرکات چشم و اعصاب حرکتی و حسی چشم و صورت، بررسی وضعیت ابروها و قرینه بودن آن ها از جمله معایناتی است که باید انجام شوند.

 

در صورت وجود بیماری خاص یا حساسیت دارویی و یا مصرف داروی خاص باید به پزشک معالج اطلاع داده شود. لازم است داروهای رقیق کننده خون از جمله آسپرین و مشابه آن طبق نظر پزشک معالج از 10 روز تا 2 هفته قبل از عمل قطع شوند.

 

قبل از عمل باید وضعیت سیستمیک شخص بررسی شده، آزمایشات خون مورد نیاز انجام شود و در صورت تشخیص بیماری خاص باید بررسی و در صورت نیاز با متخصص مربوطه مشاور شده و تحت درمان قرار گیرد.

موارد مهم در مورد جراحی بلفاروپلاستی

مدت زمان لازم: 1.5 الی 2 ساعت

بیهوشی: بی حسی موضعی

مدت زمان لازم برای بهبودی: 8 الی 15 روز

نرخ موفقیت: بسیار بالا

مزایای عمل بلفاروپلاستی چیست؟

عمل بلفاروپلاستی مزایای زیبایی، عملکردی، و روانی زیادی را به همراه دارد. این مزایا شامل موارد زیر می باشند:

 

باعث می شود چشمان شما جوان تر و شاداب تر به نظر برسند.

باعث می شود حتی بدون آرایش ظاهری شاداب تر داشته باشید.

بینایی شما را که به خاطر پلک های افتاده کاهش یافته، باز می گرداند.

اعتماد به نفس را افزایش داده و کیفیت زندگی را بهبود می بخشد.

ریکاوری بعد از جراحی بلفاروپلاستی

بهبود پس از جراحی برای اکثر بیماران راحت است. مدت زمان بهبودی به شرح زیر است:

 

  • بلافاصله بعد از جراحی احساس کشیدگی و سفتی خواهید داشت.
  • به مدت 2 الی 5 روز بعد از جراحی باید از مسکن استفاده کنید.
  • خشکی و ناراحتی در چشم طی 1 الی 2 هفته بعد از جراحی بهبود می یابد.
  • تورم و کبودی در اواخر هفته ی اول کم می شود ولی 2 الی 3 هفته طول می کشد تا کامل از بین برود.

7الی 10 روز بعد از عمل می توانید آرایش کنید و 2 الی 3 هفته بعد می توانید از لنزهای تماسی استفاده کنید.

  • 1 الی 2 هفته بعد از عمل می توانید کار های خود را از سر بگیرید.
  • بهبودی کامل ممکن است چند ماه طول بکشد.

اقدامات و مراقبت بعد از عمل بلفاروپلاستی به چه شکل باید انجام شود؟

جراح لیست کاملی از دستورالعمل های بعد از عمل را ارائه می دهد. بعضی از این دستورالعمل ها شامل موارد زیر است:

 

  • برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • چشمان خود را پاکیزه نگه دارید.
  • سر خود را به هنگام استراحت و یا خواب بالا نگه دارید.
  • از قطره ی چشمی برای خیس نگه داشتن چشم هایتان استفاده کنید.
  • برای مدت زمان توصیه شده از آرایش استفاده نکنید.
  • تلویزیون نگاه نکنید.
  • از لنزهای تماسی به مدت 72 ساعت استفاده نکنید.
  • به طور منظم از داروهای تجویز شده استفاده کنید.
  • از انجام کارهای فیزیکی سخت بپرهیزید.

عوارض احتمالی و خطرات عمل زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

هر عمل جراحی می‎تواند عوارضی داشته باشد. با توجه به اینکه پلک ها در ارتباط با چشم و بینایی فرد می باشند، توصیه می شود عمل جراحی پلک توسط همکاران فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم انجام شود که آشنایی کامل با آناتومی دقیق این ناحیه دارند تا عارضه ای در ارتباط با بینایی فرد ایجاد نشود.

مسلماً در دست جراح با تجربه عوارض این جراحی به مراتب کمتر است.

عوارض خفیف پس از عمل عبارتند از: دوبینی یا تاری خفیف دید، تورم و کبودی پلک ها و اطراف آن ها (که اغلب شدت آن در دو طرف متفاوت است)، عدم تقارن محل برش در دو طرف، جوش های سفید کوچک در محل بخیه ها. این عوارض گذرا هستند و پس از چند هفته کم کم برطرف می شوند.

 

پس از جراحی در برخی از افراد به خصوص در موقع خواب پلک ها کاملا بسته نمی شوند. این حالت معمولا خفیف است و پس از چند هفته به تدریج بهتر می شود. استفاده از قطره اشک مصنوعی و پمادهای مرطوب کننده در موقع خواب به کنترل این حالت کمک می کند، اما اگر این حالت شدید باشد و منجر به باز ماندن پلک به مدت زیاد شود می تواند باعث ایجاد خشکی و زخم قرنیه شده که عوارض جدی بینایی را به دنبال دارد و باید با جراحی اصلاح انجام گیرد.

 

در موارد بسیار نادری در جراحی پلک های تحتانی ممکن است پس از عمل، خونریزی شدید اتفاق بیفتد و با فشار آوردن بر عصب بینایی باعث کاهش دید شدید و دائمی شود. برای پیشگیری از این عارضه فرد باید در ساعت های اولیه پس از عمل، از خم کردن سر و فعالیت های سنگین پرهیز کند و در صورت بروز هرگونه درد شدید یا کاهش دید به سرعت توسط چشم پزشک معاینه شود.

مدت ماندگاری اثرات عمل بلفاروپلاستی چه قدر است؟

این روش گرچه ماندگاری بالایی دارد اما نمی توان نظر قطعی داد و تغییرات پوستی و بافتی در طی زمان را نادیده گرفت.

 دوران نقاهت بعد از عمل بلفاروپلاستی چقدر طول می کشد؟

زمان بازیابی و یا نقاهت بعد از عمل بلفاروپلاستی بسیار کم و محدود است. اگر بتوانید در این مدت پیاده روی و ورزش های سبک اینچنینی هم انجام دهید دوره نقاهت لیفت پلک کوتاهتر نیز می شود.  باندهای گذاشته شده پس از چند روز باز شده و بخیه ها نیز پس از 10 روز به طور کامل کشیده می شوند. در این مدت دیگر زخم ها جوش خورده اند و کبودی ها نیز محو شده اند.

هزینه جراحی بلفاروپلاستی برای پلک بالا و پایین چقدر است؟

هزینه جراحی پلک بالا و پایین یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری برای عمل بلفاروپلاستی می باشد. عوامل متعددی در هزینه جراحی پلک بالا و پایین دخیل اند که به عنوان مثال می توان به مواردی نظیر موقعیت کلینیک، مهارت و تجربه پزشک و در پی آن میزان دستمزد جراح، نوع جراحی پلک، هزینه های اتاق عمل، پیچیدگی و گستردگی جراحی و مدت زمانی که صرف جراحی می شود اشاره کرد.

به موارد ذکر شده برای هزینه جراحی پلک بالا و هزینه جراحی پلک پایین باید هزینه های جانبی مانند  آزمایش ها، دارو و ویزیت های پس از عمل را نیز اضافه کرد. لازم به ذکر است که هزینه جراحی پلک پایین از هزینه جراحی پلک بالا بیشتر است.

 

شرکت های بیمه در خارج از کشور، هزینه عمل بلفاروپلاستی تنها در صورتی متقبل می شوند که بینایی بیمار دچار انسداد شده باشد. این در صورتی است که در ایران هزینه عمل بلفاروپلاستی، جزء هزینه های جراحی زیبایی به شمار می رود و به هیچ عنوان تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرند.

 

دکتر محسن طالبیان فر

دکتر محسن طالبیان، فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی فارغ التحصیل 1378 از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پزشکی عمومی فارع التحصیل تخصص جراحی عمومی در سال 1387 از دانشگاه شهید بهشتی فارغ...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • امیرعلی

    سلام دکتر عمله تخلیه سینه انجام میدید شما؟

    • دکتر محسن طالبیان

      سلام بله انجام ميشه

  • امیرعلی

    سلام اقای دکتر شما عمله تخلیه سینه برای ترنس ها هم انجام میدید؟

    • دکتر محسن طالبیان

      سلام بله انجام ميشه

  • فاطمه پورک

    آقای دکتر پیوند پوست هم انجام میدین.

    • دکتر محسن طالبیان

      سلام بله انجام میشه

  • ساناز کاوه

    سلام شما عمل پروتز دائم گونه انجام میدین؟

    • دکتر محسن طالبیان

      سلام بله همه پروتز های صورت قابل انجام هست و برای مشاوره با مطب تماس بگیرین

  • لغو پاسخ
دکتر محسن طالبیان فر