طرح لبخند زیبا با کوتاه کردن لثه ها - دکتر وحید عارفی

طرح لبخند زیبا با کوتاه کردن لثه ها

طرح لبخند زیبا با کوتاه کردن لثه ها

لثه هایی که نمای زیادی در لبخند دارند که معزل بزرگی است. امروزه این لثه ها را به دو روش می توان درمان کرد:

دکتر وحید عارفی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر وحید عارفی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

– بعضی از لبخندهای لثه ای ریشه استخوانی – اسکلتی دارند، یعنی شخص دارای استخوان ضخیم و بلندی است که باعث می شود لثه بلندی داشته باشد. اینها را با روش های عادی ایجاد طرح لبخند یا زیبایی لبخند لثه ای نمی توان اصلاح کرد اما خیلی از افراد از لحاظ اسکلتی نرمال هستند فقط لثه بلند است، یعنی لب هنگام لبخند بالاتر از حد نرمال می رود یا گوشه های آن بالاتر قرار می گیرد و لثه بیشتری را نمایان می کند، قبلا روش های جراحی برای این موارد به کار برده می شد ولی خیلی عوارض جانبی به همراه داشت، اما امروزه لیزرهایی به بازار آمده که حتی می تواند باعث تغییر شکل استخوان شود، لثه را کوتاه کند، مقداری از لثه را بالا ببرد، به صورت یکپارچه و در یک ویزیت با نقاهت بسیار کم (حدود دو هفته) تا به پوزیشن طبیعی لثه برسد. بین 4-2 میلی متر می تواند لثه را کوتاهتر کند تا دندان ها بلندتر شود.

– بعضی از اشخاص دارای دندان های نهفته، یعنی در واقع لثه ای که روی سطح مینای دندان های را پوشانده لثه نسبتا بلندی است، وقتی با لیزر و بدون هیچ گونه مشکلی برداشته می شود به همراه نمای بلند دندان لبخند هم زیبا می شود، یعنی دندان ها از حالت مربعی به مستطیلی و بلند تبدیل می شوند که زیبایی لبخند را ایجاد می کند.

در بعضی افراد حتما علاوه بر لثه استخوان هم با لیزر برداشته می شود بعد از آن حتما باید بر روی دندان ها کار زیبایی انجام داد که یکی از روش های زیبایی می تواند روکش های سرامیکی، لامینیت ها و کامپوزیت های رنگ دندان و زیبایی باشد.

موادی که بر روی دندان ها گذاشته می شود مثل سرامیک ها آیا می تواند باعث از بین رفتن و یا تحلیل دندان شود و ما مجبور شویم که همیشه آنها را داشته باشیم؟

عموما برای استفاده از هرگونه عامل خارجی (نه صرفا در زیبایی) یا هرگونه ماده خارجی و مصنوعی که در دهان استفاده می شود حتما باید روش های بهداشتی از طرف شخص اعمال شود و حتما باید با یک روش اصولی و بهداشتی طراحی شود. عمده کسانی که با انجام زیبایی لبخند دچار مشکلات لثه ای می شوند دلیل آن این است کار زیبایی که برای دندان توسط شخص انجام دهنده اتفاق افتاده است توجهی به محیط بهداشتی آن نشده است. این خیلی مهم است که روکش ها حتما در مرزی با لثه ها قرار بگیرند که شخص به راحتی بتواند آنجا را با مسواک پاک کند و اگر اینطور باشد هیچ وقت هیچ مشکلی به وجود نمی آید. این یک اشتباه ذهنی است که افراد فکر می کنند روکش، دندان را از زیر پوسیده می کند، که اینطور نیست. اگر شخص بداند که Border  یا مرز روکش را در کجا بگذارد، نسبت آن با لثه و ریشه کجا باشد و در جایگاه خودش بدون حرکت و تغییر باقی بماند و شخص هم بهداشت را رعایت کند، سال های سال این روکش بدون هیچ تغییری برای شخص باقی خواهد ماند.

دکتر وحید عارفی

دکتر وحید عارفی دکتر وحید عارفی متخصص بیماری های لثه مطب آقای دکتر عارفی دارای بخش های مجزا و تخصصی شامل بخش جراحی، بخش لیزر، بخش زیبایی، ترمیمی و پروتز...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • آمنه اكبري زارع

    سلام عقب نشيني لثه در خانواده ما تقريبا ارثي است و بنده هنوز كمي عقب نشيني لثه در قسمت دندان هاي جلويي داشتم ايا راهي است به حالت اول برگرده ؟

  • طاها حاجی زاده

    با سلام جناب عارفی بنده متاسفانه دوران کودکی و نوجوانی تقریبا چندباری مسواک زدم و چندسالی هم مسواک نزدم، به خاطر همین لثه هایم آسیب دیده و الان بخش بالای دندان هایم که فکر کنم بخش عصب میشه، معلوم شده. قبلا هم که دندان پزشک رفته بودم گفت با نخ دندان و مسواک زدن مرتب درست میشه، من هم چندسالی میشه که مرتب نخ دندان و مسواک می زنم ولی همچنان تغییر خاصی نکرده و همونجوری مونده و چون دندان هایم نیاز به ارتودنسی دارد، باید اول لثه هایم ترمیم و درست بشه. الان راه حل این کار چیست و هزینه درمان چقدر است؟ در ضمن الان 23 سال دارم. با تشکر

  • لغو پاسخ
دکتر وحید عارفی
بستن دکتر وحید عارفی دکتر وحید عارفی

سوالات خود را از دکتر وحید عارفی بپرسید

02122894246