زایمان وی بک - سیده مهدیه علوی

زایمان وی بک

زایمان وی بک

زایمان وی بک

آیا تا کنون چیزی در مورد زایمان وی بک شنیده‌اید؟

آیا می دانید زایمان وی بک چیست و چه کسانی انجام میشوند؟

اگر شما جزء بانوانی هستید که زایمان سزارین داشته اید  و آرزو دارید زایمان طبیعی را هم تجربه نمایید خواندن این مطلب به شما توصیه می‌شود.

سیده مهدیه علوی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با سیده مهدیه علوی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

زایمان وی بک  یک اصطلاح تقریبا جدید است که شاید هنوز عده ای  با این اصطلاح آشنایی نداشته باشند. زایمان وی بک (VBAC) مخفف عبارت  Vaginal Birth After Cesarean است. یعنی  زایمان طبیعی در خانمی که قبلاً زایمان سزارین داشته.

 

در قرن بیستم اعتقاد مردم مبنی بر این بود که یک مورد زایمان سزارین دلیلی بعد زایمان های بعدی است ولی اخیراً دانشمندان به این نتیجه رسیدند که دلیلی بر ادامه سزارین در بارداری‌های بعدی نمی باشد.

 

ولی اولین شرط  این است که خود مادربخواهد. زایمان  وی بک شرایط خاصی دارد و مادر باید از جهات مختلف مانند برش در زایمان قبلی، چسبندگی جفت، سابقه پارگی رحم و اعمال جراحی و همچنین علت سزارین قبلی بررسی شده و آموزش‌های لازم را ببیند تا مشخص شود زایمان طبیعی برای او مقدور است یا خیر و پس از آن با تایید  و تشخیص پزشک این کار صورت می گیرد. VBAC همچنین باید در بیمارستان‌هایی انجام شود که از امکانات و تسهیلات مناسب برخوردار باشد و تیم مجرب و حرفه ای مامایی و زنان ، تیم بیهوشی، پرستاری، اتاق عمل مجهز از موارد ضروری انجام زایمان وی بک می‌باشد.

 

مرکز مشاوره و مامایی گل نرگس با همکاری پزشکان مجرب و متعهد آماده پذیرایی از مادرانی که تمایل به انجام وی بک دارند، می باشد.

<<صفر تا صد بارداری خود را به ما بسپارید>>

سیده مهدیه علوی

سیده مهدیه علوی کارشناس مامایی مراقبت های دوران بارداری در مرکز خدمات و مشاوره مامایی گل نرگس انجام زايمان طبيعی بعد از سزارين (وی بک) با پيشرفته ترين تيم پزشكی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • علی جنامی

    سلام خانم دکتر ما بیش از 5 سال ازدواج کرده بودیم که متاسفانه صاحب فرزند نشدید ممکنه ما را راهنمایی بفرمائید

  • لغو پاسخ
سیده مهدیه علوی
بستن سیده مهدیه علوی سیده مهدیه علوی

سوالات خود را از سیده مهدیه علوی بپرسید

02144477523