طراحی لبخند دیجیتالی چیست؟ - مرکز تخصصی دندانپزشکی شاهکار

طراحی لبخند دیجیتالی چیست؟

طراحی لبخند دیجیتالی چیست؟

طراحی لبخند دیجیتالی

در دنیای امروز دیگر نباید نگران هیچ چیز بود چون تکنولوژه جای هیچ گونه نگرانی برای افراد باقی نگذاشته است. اگر دوست دارید درباره طراحی لبخند دیجیتال چیزهای خیلی مهمی بدانید تا انتها با ما همراه باشید.

مرکز تخصصی دندانپزشکی شاهکار نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز تخصصی دندانپزشکی شاهکار کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

طراحی لبخند دیجیتال DSD ،digital smile Design) طراحی لبخند با کامپیوتر) استفاده از فناوری های دیجیتال جهت درمان و اصلاح طرح لبخند است. با پیشرفت دندانپزشکی و استفاده از روش های جدید جهت زیبایی دندان امکان ایجاد لبخند زیبا و جذاب برای افراد مهیا شده است. زیبایی دندان و طراحی لبخند استفاده از روشهای زیبایی دندان نظیر ارتودنسی و روکش کردن دندان و… توسط دندانپزشک زیبایی است. وجود هارمونی و هماهنگی اجزاء صورت در اصلاح طرح لبخند و داشتن لبخند زیبا لازم است. اصلاح طرح لبخند توسط دندانپزشک زیبایی با مجموعه ای از درمانهای زیبایی صورت می گیرد. در این بین استفاده از فناوری دیجیتال می تواند دقت، کیفیت درمان اصلاح طرح لبخند را افزایش دهد. از ابزارهای خاص در زمینه طراحی لبخند دیجیتال می توان به انواع نرم افزارها و استفاده از فناوری های دیجیتال دیگر نظیر کد کم، لیزر دندان و … اشاره کرد. داشتن لبخند زیبا با اصلاح طرح لبخند اعتماد به نفس شخص را افزایش می دهد.

گرفتن عکس طرح لبخند برای طراحی با نرم افزار اصلاح طرح لبخند ضروری است. بنابراین اگر وارد مطب یک دندانپزشک شدید و او با یک دوربین عکاسی بسیار پیشرفته به استقبال شما آمد؛ تعجب نکنید. این روزها دوربین های عکاسی برای گرفتن عکس طرح لبخند به یکی از ابزارهای ضروری دندانرپزشکان تبدیل شده اند و زمانی که برای کاشت لمینت سرامیکی به مطب دندانپزشک مراجعه می‌کنید؛ احتمالاً می بینید که یک دوربین عکاسی از گردن او آویزان است. دندانپزشکان با گرفتن عکس طرح لبخند و وارد کردن آن به نرم‌افزار طراحی لبخند می توانند به راحتی پیش از اقدام به اصلاح دندان ها نتیجه نهایی را به شما نشان بدهند.

طرح لبخند های زیبا، این روزها درصدر جدول پرکارترین نوع درمان های دندانپزشکی قرار گرفته به گونه ای که روزانه شاهد انبوه طرفداران آن در صف  سالن های انتظار مطب های  دندانپزشکان زیبایی هستند.

طبق تحقیقات آکادمی زیبایی امریکا بیش از نود و نه درصد بزرگسالان امریکایی تبار اعتقاد دارند لبخند یکی از مهمترین فاکتورها در روابط اجتماعی و موقعیت های کاری و شغلی است.

منطقی است که همه ما خواهان لبخندی دلنشین با دندان های سفید و مرتب بی عیب و نقص باشیم. پس به ناچار با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همچنین افزایش انواع روش ها و درمان های زیبایی دندانپزشکی در سال های اخیر این مهم بی تاثیر نبوده است.

با پیشرفت تکنولوزی و بهبود شرایط آموزشی و بهداشتی در کشور و تکیه به  روش های نوین درمانی و زیبایی هر روزه شاهد ارتقاء بخش سلامت و خوشنودی و رضایت بیماران بیشتردر حوزه دندانپزشکی و همچنین کثرت طرح لبخندهای زیباتری نسبت به سال های قبل تر در آلبوم های ژورنالی دندانپزشکان باشیم.

در زمان های قدیم اکثرا دندان ها توسط روش های سنتی و فقط در حد ساکت کردن درد، درمان می شدند و مباحث زیبایی و زیبا شناسی جایگاهی در میان درمان های دندانپزشکی نداشتند. مثلا حتی در صورتی که دندان های جلویی نیاز به ترمیم می داشتند آنها را با استفاده از مواد غیر همرنگ دندان (آمالگام) ترمیم می کردند و فقط اینکه دندان حفظ شده  باشد کافی بود.

امروزه با اهمیت فراوانی که انسانها به زیبایی می دهند و پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله دندانپزشکی سبب شده تا علم جدیدی به علوم دندانپزشکی اضافه شود به طوری که بحث طراحی لبخند دیجیتال چند سالی است به طور گسترده در حال پیگیری و پیشرفت است.

عکس تمام رخ طرح لبخند چیست؟

در عکس تمام رخ طرح لبخند شما باید کاملاً به دیوار تکیه دهید و سر خود را ثابت نگه دارید. سپس دندانپزشک با ابزار مخصوصی دهان شما را باز نگه میدارد و از شما می خواهد که ثابت سر جای خود بنشینید و از تمام رخ شما چندین عکس می گیرد. عکس تمام رخ طرح لبخند اولین تصویری است که وارد نرم‌افزار طرح لبخند می‌شود تا اصلاح لبخند دیجیتالی شروع شود. برای گرفتن عکس تمام رخ نیازی نیست که لبخند بزنید بلکه لب های شما باید به حالت عادی روی هم قرار گرفته باشند.

 

 عکس کامل دندان ها برای اصلاح طرح لبخند دیجیتالی

ابتدا دندانپزشک ابزاری را روی لب های شما قرار می دهد تا آنها به طور کامل از روی دندان ها کنار بروند سپس از شما می خواهد که این ابزار را برای چند دقیقه ثابت سر جای خود نگه دارید تا تمام دندان‌های شما به وضوح نشان داده شوند. شما باید مستقیماً به دوربین نگاه کنید و سرتان را به طور کامل بالا بگیرید تا جایی که می توانید لب های خود را از هم باز کنید و ابزار را سر جای خود نگه دارید.

چه کسانی بیشتر نیازمند طراحی لبخند هستند؟

 لبخند یکی از راهای موثر ارتباط چهره ای در روابط اجتماعی ما انسانها است و همه ما خواهان لبخندی زیبا و تاثیر گذار هستیم اما افرادی که تحت عوامل ناخواسته چون حوادث و بیماری ها و علل مختلف زیبایی و سلامت دهان و دندان خود را از دست داده اند در صدر نخست داوطلبان درمان طرح لبخند دیجیتال قرار دارند و افرادی که همچنان دنبال زیبا شدن هستند.

مثلا افرادی که در سال های پیش در اثرسانحه ای دندان های پیشین خود را از دست داده اند و با این اتفاق تلخ آسیب زیاد روحی و روانی برایشان بجا مانده است و در ارتباطات با جمع دوستان و اقوام گوشه گیر شده و از لبخند زدن و خندیدن در جمع پرهیز می کنند می توانند با ارایه و بهره گیری از چنین تکنولوژی منحصر به فردی نشاط و لبخند زیبای جوانی و همچنین سلامتی توام با اعتماد به نفس خود را را به دست آورند.

این چشم انداز مسیری است برای طرح لبخندی طبیعی، افزایش اعتماد به نفس و زیبایی بیشتر و تبدیل شدن  طراحی لبخند دیجیتال، به یک دیدگاه هنری و مجموعه ای از مهارت های مناسب که  ملزومات اولیه کار است بنابراین دندانپزشکان می توانند با بهره گیری از تخصص مورد نظر برای هر بیمار بهترین طراحی و زیباترین حالت درمان را ترسیم کنند.

طراحی لبخند با نرم‌افزار طراحی لبخند دیجیتال چه مزایایی دارد؟

اگر تا اینجا این مطلب را خوانده اید و با خودتان فکر می‌کنید آیا طراحی لبخند دیجیتال واقعاً به دردسرش می ارزد یا نه باید به شما بگوییم روش اصلاح طرح لبخند دیجیتالی جزو دقیق ترین، زیباترین و پیشرفته ترین نوع لمینیت دندان است که نتایج آن مطمئنا بسیار فوق العاده و جذاب تر از لمینت استاندارد خواهد بود. طرح لبخند دیجیتالی از لحاظ تقارن، یک دست بودن و جذابیت هیچ عیب و نقصی ندارد. چون نرم افزار طرح لبخند می تواند پیش از طراحی و ساخت لمینت های سرامیکی، طرح لبخند شما را به صورت سه بعدی با تکنولوژی های پیشرفته طراحی کرده و با استفاده از پرینتر سه بعدی لمینت ها را دقیقا مطابق با  دندان های شما و به صورت سفارشی شده تولید کند.

مرکز تخصصی دندانپزشکی شاهکار

مرکز تخصصی دندانپزشکی شاهکار انجام کلیه خدمات دندانپزشکی: ترمیمی و زیبایی (کامپوزیت، لمینیت) ارتودنسی درمان ریشه (عصب کشی) انواع جراحی ایمپلنت انواع پروتز (ثابت و متحرک) انواع روکش و بریج...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ
مرکز تخصصی دندانپزشکی شاهکار