تاثیر امواج وای فای بر بدن که نمی‌دانید

سمانه حسنی
امروزه زندگی همه ما با اینترنت گره خورده است. به گونه‌ای که تقریباً هیچ کاری از امور اداری تا شخصی بدون استفاده از اینترنت قابل انجام نیست. با پیشرفت تکنولوژی، اتصال به اینترنت به صورت وای فای در تمامی نقاط منزل، محل کار و حتی اماکن عمومی نیز امکان‌پذیر شده است. امواج وای فای نوعی […]

امروزه زندگی همه ما با اینترنت گره خورده است. به گونه‌ای که تقریباً هیچ کاری از امور اداری تا شخصی بدون استفاده از اینترنت قابل انجام نیست. با پیشرفت تکنولوژی، اتصال به اینترنت به صورت وای فای در تمامی نقاط منزل، محل کار و حتی اماکن عمومی نیز امکان‌پذیر شده است.

امواج وای فای نوعی تابش رادیو فرکانسی RF است که از دستگاهی ارسال و توسط دستگاه دیگر دریافت می‌شود. در حال حاضر دسترسی به وای فای با استفاده از یک مودم کوچک انجام می‌پذیرد که به‌صورت پرتابل یا به‌صورت ثابت، داخل منازل و محل کار استفاده می‌شود.

اما آیا این امواج که دیگر مانند جزوی از اعضای خانواده ما شده‌اند، برای سلامتی ما بی‌خطر هستند؟ در این مقاله قصد داریم به تاثیر امواج وای فای بر بدن و راه‌های کنترل آن بپردازیم.

وای فای چیست؟ آشنایی با امواج نامرئی و مرموز اینترنتی

بسیاری از مردم هنگام خرید اینترنت ADSL بر این باورند که امواج وای فای مانند امواج مایکروویو هستند، درحالی‌که این موضوع کاملاً اشتباه است. دستگاه‌های وای فای از امواج رادیویی برای انتقال اطلاعات بهره می‌برند.

این دستگاه‌ها شامل مودم، لپ‌تاپ، موبایل و کامپیوتر می‌شوند که در صورت روشن‌بودن به پرتوافکنی خود ادامه می‌دهند. با توجه به این موضوع، می‌توان نتیجه گرفت ما دائماً در معرض امواج وای فای هستیم. اما بهتر است از کلماتی مانند امواج، پروتوافکنی و تشعشعات رادیویی وحشت نکنید! اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که با یک جستجوی ساده در اینترنت به این نتیجه رسیده‌اید که وای فای امواجی سرطان‌زا و خطرناک تشعشع می‌کند، بهتر است در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

درواقع امواج وای فای دسته‌ای از تشعشعات رادیویی مانند تلویزیون و بلوتوث هستند که ارسال اطلاعات از دستگاهی به دستگاه دیگر را ممکن می‌کنند. اما حالا که با ماهیت امواج وای فای آشنا شدیم، بد نیست برگردیم به سؤال اصلی؛ تاثیر امواج وای فای بر بدن چیست؟

میزان امنیت وجود امواج وای در منزل تا چه اندازه است؟

بسیاری از افراد با خرید پهنای باند اختصاصی قیمت زیادی را می‌پردازند تا اینترنت پرسرعت داشته باشند. اما با یک جستجوی ساده در فضای وب، با خیل عظیمی از محتواهای عامه‌پسند مواجه می‌شوند که با قطعیت تمام، امواج وای فای را برای بدن انسان مضر دانسته‌اند. با این حال بگذارید پاسخ سؤال تاثیر امواج وای فای بر بدن را با اتکا به منابع معتبر بررسی کنیم.

سازمان بهداشت و سلامت جهانی (WHO) به‌صورت رسمی اعلام کرده است که تشعشعات رادیویی موجود در گوشی‌های موبایل، تلویزیون، دستگاه‌های مودم وای فای و دیگر لوازم الکترونیکی مدرن، هیچگونه تأثیر مخربی بر بدن انسان ندارد.

این در شرایطی است که سازمان جهانی The World Health Organization در صورت وجود کوچک‌ترین خطری در هر محصول یا کالا، بسیار محتاطانه عمل کرده و توصیه می‌کند استفاده از آن را به‌کلی ممنوع کنیم.

بنابراین می‌توان به‌سادگی نتیجه گرفت تمامی مقالات و گزارش‌های بی‌نام و نشانی که از خطرات وای فای بر بدن انسان می‌گویند کاملاً بی‌پایه و اساس هستند و مبنای علمی ندارند.

اینترنت امن؛ بدون نگرانی به جامعه جهانی متصل باشید

تا این لحظه، آزمایش‌ها و بررسی‌های مختلف دانشمندان نتوانسته‌اند تأثیر منفی امواج وای فای بر بدن را اثبات کنند. با این حال اگر همچنان امواج وای فای را مقصر ایجاد استرس، اختلال در خواب یا مشکلات دیگر خود می‌دانید، در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

در ادامه این مقاله چند راهکار آسان برای کاهش میزان امواج وای فای در محیط به شما معرفی خواهیم کرد تا نگرانی شما از بابت این امواج مرموز اما بی‌خطر را به حداقل برسانیم.

دستگاه‌های اضافی را خاموش کنید

بسیاری از افراد بر این باورند که امواج وای فای صرفا از مودم اینترنت ساطع می‌شوند. باید توجه داشت که همه دستگاه‌های دریافت‌کننده یا ارسال‌کننده امواج وای فای، نوعی مولد این اثر امواج رادیویی در خانه هستند.

پیشنهاد می‌کنیم دستگاه‌هایی مانند لپ‌تاپ، موبایل، تلویزیون هوشمند، تبلت و چاپگرهای هوشمند در زمان‌های عدم استفاده را خاموش کنید تا اثر مخرب احتمالی این امواج را به حداقل برسانید.

در زمان استراحت تشعشعات وای فای را به حداقل برسانید

بدن در زمان استراحت، اقدام به بازسازی و سم‌زدایی می‌کند تا برای روز بعد انرژی کافی داشته باشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم پیش از رفتن به رخت خواب دستگاه مودم اینترنتی خود را خاموش کنید تا از خطرات احتمالی هنگام استراحت شبانه در امان باشید.

از شرکت‌های معتبر در زمینه خدمات‌ اینترنتی کمک بخواهید

زمانی که برای دریافت خدمات اینترنتی به‌دنبال سرویس‌های ارائه‌دهنده این خدمات می‌گردید، بهتر است تجربه و اعتبار شرکت‌های مختلف را بررسی کنید.

شرکت‌های متعددی در راستای ارائه خدمات اینترنتی راه‌اندازی شده‌اند که هرکدام با ارتقا سطح خدمات خود سعی در جذب افراد را دارند.

در این میان شرکت ماهان نت با بیش از یک دهه فعالیت حرفه‌ای و رضایت‌بخش در زمینه خدمات اینترنت پرسرعت در سطح کشور، برندی معتبر و محبوب در میان کاربران اینترنتی است.

اگر مایلید اینترنت پرسرعتی تهیه کنید که بدون تهدیدکردن سلامتی خودو اعضای خانواده‌تان، دسترسی دائمی به اینترنت را در هر نقطه از کشور برای شما فراهم کند، پیشنهاد ما تهیه سرویس TD-LTE است. شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید TD LTE مراجعه کنید. اینترنت نسل چهار TD-LTE بدون محدودیت مکانی و بدون نیاز به خط تلفن ثابت، تجربه بی‌نظیری از سرعت و امنیت را به شما هدیه می‌دهد.

ماهان نت، ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی پرسرعت و ایمن

ماهان نت یکی از پیشتازان ارائه خدمات اینترنتی است که با عرضه مودم‌های باسیم و بی‌سیم پیشرفته توانسته است دسترسی به اینترنت پرسرعت را در سطح کشور آسان کند. مودم‌های اینترنت ماهان نت به دلیل تکنولوژی پیشرفته سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خود، امواج وای فای را به‌صورت ایمن ساطع می‌کنند تا بدون ذره‌ای تأثیر مخرب بر بدن انسان، اینترنت پرسرعت و پایدار را در اختیار مشترکین قرار دهد.

اگر مایلید سرعت بالا را در کنار ایمنی حداکثری تجربه کنید، می‌توانید همین حالا با شماره 1514 تماس گرفته یا با مراجعه به سایت ماهان نت به آدرس Mahannet.ir با کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ