هشت درمان طبیعی حبس بول و ادرار آور

mousavi
با درمان طبیعی می توان بیماری مجاری ادرار را درمان کرد؟

تره­تیزک: تره تیزک و انواع دیگر آن که به­نام بولاغ اوتی و شاهی نامیده می­شوند، دارای ید و آهن و فسفر می­باشد و مقادیر زیادی ویتامین «ث» دارند و ادرار را زیاد می­کنند این گیاه­ها بر عکس توت فرنگی مهیج می­باشند و این خاصیت نیز مربوط به «ید» می­باشد،‌ زیرا این گیاه­ها ترشح سیب آدم را کمی زیاد می­کنند و از این­رو مهیج می­باشند.  انواع تره تیزک فشار خون را پائین می­آورند و خوردن آنها برای درمان کلیه عفونت­ها مفید است.

آب اسفناج: هنگامی­که درد شروع می­شود باید نصف فنجان آب اسفناج را که به همان اندازه مخلوط با روغن بادام شیرین و یا روغن زیتون شده باشد،‌ مصرف کرد.

عسل: بهترین ضد عفونی کنندۀ مجاری ادرار است.                                                                            

سیب: سیب خام رنده شده نتایج خوبی در معالجه اسهال کودکان دارد، برای مبارزه با دل به­هم خوردگی و پیچش دل و استفراغ، اثر بسیار خوبی دارد.

گرد پوست سیب: پوست سیب را خشک کرده و به­صورت گرد در بیاورید گرد پوست سیب به­مقدار یک قاشق سوپخوری در یک فنجان، ادرارآور و ضد «اوره» می­باشد.

گلابی: میوۀ گلابی ملین و آب آن مسهل قوی است؛‌ ادرار را زیاد می­کند و دارای ویتامین­های «ب» و «ث» وکمی «آ» می­باشد.

ریشه­های نازک و باریک روی شلغم: اگر خشک کرده و سائیده و با عسل مخلوط کرده بخورند برای سپرز و سختی ادرار نافع است و بسیاری از امراض مجاری ادرار را درمان می­نماید

برگ خشک درخت مو: دم­کردۀ برگ خشک درخت انگور (مو) به­مقدار 25 گرم در یک لیتر آب در مورد اسهال، حبس­البول و یرقان تعیین گردیده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ