خانم آرزو بیگدلی تأثیر سمعک بر شنوایی را بیان می‌کند

آرزو بیگدلی؛ فارغ‌التحصیل رشته شنوایی‌شناسی و مدیر کلینیک سمعک قلهک: سیستم کمک شنوایی در واقع شامل دستگاه‌های پزشکی بسیار پیشرفته‌ای هستند که به هدف تقلید از گوش انسان ساخته شده اند و در واقع عملکرد گوش را شبیه سازی می کنند و با دارا بودن سیستم تقویت صدا موجب وضوح صداهای محیط و گفتار برای مبتلایان به عارضه ی کم شنوایی می شوند.

آرزو بیگدلی؛ فارغ‌التحصیل رشته شنوایی‌شناسی و مدیر کلینیک سمعک قلهک 

در مورد تأثیر سمعک بر شنوایی افراد توضیح دادند: سمعک‌ها به عنوان یک سیستم کمک شنوایی برای مبتلایان به کم شنوایی گوش مورد استفاده قرار می‌گیرند و روزانه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری در سیستم شنوایی، مدلها و انواع متفاوت‌تری از این محصولات شنوایی به بازار عرضه می‌شود که البته برای ساخت آنها از مرحله تحقیق و بررسی تا ایده و طراحی و در نهایت ساخت وقت و انرژی فراوانی صرف می‌شود. مدیر کلینیک سمعک قلهک همچنین افزودند: سیستم کمک شنوایی در واقع شامل دستگاه‌های پزشکی بسیار پیشرفته‌ای هستند که به هدف تقلید از گوش انسان ساخته شده اند و در واقع عملکرد گوش را شبیه سازی می کنند و با دارا بودن سیستم تقویت صدا موجب وضوح صداهای محیط و گفتار برای مبتلایان به عارضه ی کم شنوایی می شوند. در ساخت سمعک ها تکنولوژی های مختلفی وجود دارد و در ادامه این مقاله به بیان آنها خواهیم پرداخت .

خانم بیگدلی تکنولوژی‌های به کار رفته در سیستم کمک شنوایی را اینچنین بیان کردند:

همانطور که می‌دانید سمعک‌ها از نظر کیفیت صدا، توانایی کاهش نویز زمینه و توانایی در بهبود وضوح گفتار در سطح های مختلفی قرار دارند یعنی تکنولوژی های متفاوتی در آنها به کار گرفته شده است.

از پیشرفته ترین تکنولوژی ها در یک سیستم کمک شنوایی مثل سمعک می توان به تکنولوژی سمعک های هوشمند وایرلس اشاره داشت که دارای قابلیت هایی مثل بهترین عملکرد در نویز زمینه، بالاترین درجه از انعطاف پذیری و تناسب برای جبران کم شنوایی، عملکرد کاملا اتوماتیک و قابلیت  اتصال به یکدیگر  و هم چنین به دستگاه هوشمند دیگر مثل تلفن، تلویزیون و .می باشند .

تکنولوژی بعدی مربوط است به سیستم کمک شنوایی هوشمند؛ سمعک­های هوشمند دارای قابلیت­هایی از قبیل عملکرد خوب در نویز زمینه، انعطاف پذیری و تناسب خوب برای جبران کم شنوایی و .. است.

سمعک­های دیجیتال سومین تکنولوژی استفاده شده در سیستم کمک شنوایی است و دارای ویژگی­هایی مثل عملکرد خوب در محیط های نسبتاً ساکت، انعطاف­پذیری و عملکرد محدود در نویز زمینه و .. است.

مدیریت سمعک قلهک افزودند: پزشک متخصص بعد از معاینات نتیجه نهایی را اعلام می‌کند که آیا گوش فرد مشکلی دارد یا نه. بعد از این مرحله، متخصص گوش و حلق و بینی شخص را به کلینیک شنوایی‌سنجی ارجاع می‌دهد. در کلینیک با تست‌های مختلف مشخص می‌شود که فرد دچار ضعف شنوایی است یا مشکل از جای دیگری است. خانم بیگدلی در پایان گفتند: اگر کم شنوایی ناشی از وجود مشکلی در گوش خارجی یا میانی باشد، فرد مبتلا به کم شنوایی انتقالی شده است. اما اگر گوش داخلی آسیب دیده باشد، کم شنوایی از نوع حسی و عصبی است؛ بیشترین نوع کم شنوایی از این نوع است. در برخی افراد، کم شنوایی ترکیبی از هر دو حالت است که کم شنوایی مختلط نامیده می‌شود.

کلینیک سمعک قلهک 

واقع در خیابان شریعتی (قلهک) فعالیت خود را از سال ۱۳۷۱ آغاز نموده و در حال حاضر خدمات خود را در دو شیفت صبح و بعد از ظهر به مراجعین محترم ارائه می نماید. خدمات این مرکز شامل: انواع آزمایشات شنوایی تشخیصی جهت درمان و توانبخشی مشکلات شنوایی و تعادل اسکرینگ شنوایی نوزادان تازه متولد شده، تجویز و فروش انواع سمعک های معتبر دنیـا و ملزومات مربوط به آن خدمات و ساخت صدا شکن است.برای تعیین وقت و یا پاسخ به سئوالات خود می‌توانید از طریق اطلاعات زیر  تماس حاصل فرمائید. 

جهت ارتباط با شماره های ذیل تماس حاصل فرمائید:

تعیین وقت مشاوره و یا انجام آزمایشات شنوایی:

02122630006

02122617215

02122005047

آدرس وب سایت: www.samak-e-gholhak.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
نازنین

نازنین

1394-07-26 - 16:00 پاسخ

سلام دکتر من کم شنوایی شدید دارم متوسط رو به شدید 25 سال دارم یک گوشم کاملاً سکته کرده و شنوایی ندارم برای کاشت حلزون تو نوبت هستم و گوش سمت راستم با سمعک میشنوه اما نه کامل در مورد کاشت حلزون بیشتر توضیح بدید چطوری هست آیا وزوز گوش رو قطع میکنه؟ خیلی نگرانم!

admin

admin

1394-07-26 - 16:00

برای کسب آگاهی بیشتر درباره ی عمل کاشت حلزون  به لینک زیر مراجعه فرمایید :

از کاشت حلزون در گوش چه می‌دانید؟

همه چیز درباره عمل کاشت حلزون در گوش

همه چیز درباره درمان ناشنوایی