درمان وزوز گوش و رهایی از آن!

mousavi
ارزیابی شنوایی و سمعک پاسارگاد (پایون): اغلب کسانی که از وزوز گوش رنج می‌برند مشکل خود را بخشی از زندگی‌شان می‌پندارند. از آنجا که در غالب مبتلایان، شدت وزوز در حدی نیست که نیاز به مداخله یا درمان پزشکی داشته باشد

رحمان بهرامی، ادیولوژیست:

از آنجا که هیچ درمان قطعی برای وزوز وجود ندارد، متخصصان تلاش کرده‌اند روش‌هایی را برای تحمل آسان‌تر وزوز یا رهایی از برخی نشانه‌های آزاردهنده آن معرفی کنند. ابزارهای کاهنده نویز یکی از این روش‌هاست که موجب کاهش شدت زنگ زدن در گوش می‌شود. در این ابزارها، یک پوشاننده (مولد نویز) در گوش قرار می‌گیرد و ضمن تولید صدایی ممتد و آهسته، باعث کاهش شنیدن وزوز در گوش می‌شود. این ابزار به فرد استفاده‌کننده می‌آموزد تا از تمرکز بر صدای وزوز خودداری کند. یکی دیگر از راهکارهای موجود نیز درمان وزوز به شیوه بازآموزی (TRT)  است که به منظور آموزش بیمار برای نادیده گرفتن صدای وزوز گوش به‌کار می‌رود. در این روش، اغلب از یک مولد نویز سفید برای تولید اصوات محیطی استفاده می‌شود و از این طریق، صدای وزوز کم‌اهمیت تلقی خواهد شد.

رهایی از وزوز گوش

اغلب کسانی که از وزوز گوش رنج می‌برند مشکل خود را بخشی از زندگی‌شان می‌پندارند. از آنجا که در غالب مبتلایان، شدت وزوز در حدی نیست که نیاز به مداخله یا درمان پزشکی داشته باشد، بیشتر افراد در جست‌وجوی راهکارهای غیرپزشکی برای رهایی از شنیدن وزوز هستند. اگرچه این راهکارها در افراد مختلف متغیر هستند، اما در ادامه به برخی از رایج‌ترین راهکارهای معرفی شده برای کاهش وزوز پرداخته می‌شود.

در برخی افراد، ارتقای عمومی سلامت و بهبود شرایط جسمی منجر به کاهش وزوز گوش نیز می‌شود. کنترل فشار‌خون، کاهش استرس و فشارهای عصبی و نیز کاهش مصرف کافئین از‌جمله موارد موثر در ارتقای سلامت عمومی هستند. از آنجا که موارد مذکور می‌توانند منجر به تحریک سیستم بدنی شوند، بنابراین امکان افزایش وزوز گوش نیز وجود خواهد داشت. استفاده از روش‌های مراقبه و آرام‌سازی نیز در سازگاری با وزوز گوش موثر است. در این نوع روش‌ها، از تجسم و شل کردن عضلات به منظور آرام‌سازی فرد استفاده می‌شود.

ارزیابی شنوایی و سمعک پاسارگاد(پایون):

ارزیابی شنوایی و سمعک پاسارگاد، ارائه دهنده جدیدترین تکنولوژی روز دنیا است. همچنین این مرکز ارائه دهنده سمعک های هوشمند، نامرئی فول دیجیتال و سمعک های پشت گوشی و داخل گوشی با دوسال گارانتی و خدمات رایگان است. به علاوه کلیه آزمایشات شنوایی در این مرکز صورت می گیرد و مجهز به لابراتوآر ساخت و تعمیر سمعک نیز است. همچنین امکان تعویض سمعک فعلی و قدیمی شما با مدل جدید و هوشمند مقدور است. مرکز پاسارگاد این خدمت را فراهم کرده است که مشتریان قبل از سفارش سمعک، آن را تست کنند. سمعک پاسارگاد دارای 4 شعبه در سطح شهرتهران است. همچنین طرف قرارداد با بیمه بانک تجارت است. 

آدرس و شماره های تماس جهت ارتباط با مرکز ارزیابی شنوایی و سمعک پاسارگاد (پایون):

 (دفتر مرکزی): سهرودی شمالی، پایین‌تر از عباس‌آباد، کوچه قدس (اندیشه2) پلاک 77، طبقه 2 

تلفن: 02188436361

شریعتی، پایین تر از میدان قدس، کوچه رفعت، پلاک 3 

تلفن: 02122745067

 شریعتی، پایین‌تر از سه راه طالقانی، بیمارستان پاسارگاد 

تلفن: 02177532447

 ابتدای بلوار کشاورز، بیمارستان ساسان 

تلفن: 02188968308

وب سایت: paion.ir

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ