طبیعـی‌ترین چـاق‌کننده‌ها را بشناسید (بخش‌اول)

همیشه در مقابل افرادی‌که تمام فکر و ذکرشان لاغر شدن و کاهش وزن است، افرادی هم هستند که به چاق شدن فکر می‌کنند و حاضرند هر کاری انجام دهند تا فقط چند کیلویی چاق‌تر شوند. متاسفانه خیلی‌ها برای این کارسراغ خوردن هله‌هوله و غذاهای چرب و چیلی چاق می‌روند و سراغ خوراکی‌های طبیعی و مکمل‌های سالم غذایی که به افزایش وزن کمک می‌کنند، نمی‌روند. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که احساس می‌کنید با چند کیلو چاق‌تر شدن، اندام متناسب‌تری خواهید داشت و اعتماد به نفس‌تان بیشتر می‌شود، بهتر است با شناسایی غذاها و خوراکی‌های طبیعی و سالم این کار را انجام دهید تا هم به نتیجه دلخواه برسید و هم سلامت بدن‌تان را به خطر نیندازید.

مجله سیب سبز: همیشه در مقابل افرادی‌که تمام فکر و ذکرشان لاغر شدن و کاهش وزن است، افرادی هم هستند که به چاق شدن فکر می‌کنند و حاضرند هر کاری انجام دهند تا فقط چند کیلویی چاق‌تر شوند. متاسفانه خیلی‌ها برای این کارسراغ خوردن هله‌هوله و غذاهای چرب و چیلی چاق می‌روند و سراغ خوراکی‌های طبیعی و مکمل‌های سالم غذایی که به افزایش وزن کمک می‌کنند، نمی‌روند. اگر شما هم یکی از افرادی هستید که احساس می‌کنید با چند کیلو چاق‌تر شدن، اندام متناسب‌تری خواهید داشت و اعتماد به نفس‌تان بیشتر می‌شود، بهتر است با شناسایی غذاها و خوراکی‌های طبیعی و سالم این کار را انجام دهید تا هم به نتیجه دلخواه برسید و هم سلامت بدن‌تان را به خطر نیندازید. 
اگر به شما بگوییم حداقل 30 نوع خوراکی طبیعی وجود دارد که در افزایش وزن موثر هستند، تعجب می‌کنید؟ در بخش اول این مطلب 5 نوع از این خوراکی‌ها را به شما معرفی می‌کنیم و در بخش دوم هم، با بقیه این مواد آشنا خواهید شد. ترجمه: ستاره سمائی

سالمـون

با این ماهی چاق می‌شوید: اگر روزانه 2 وعده ماهی سالمون میل کنید، می‌توانید مطمئن باشید که پروتئین موجود در آن به چاق شدن‌تان کمک خواهد کرد.

کره بادام زمینی

بمب پروتئین روی نان صبحانه: کره بادام‌زمینی نرم و نمکی را روی نان بمالید و میل کنید تا 200 کیلوکالری سالم، به علاوه مقدار زیادی پروتئین نصیب بدن‌تان شود. هر 100 گرم کره بادام‌زمینی حاوی 100 کیلو‌کالری انرژی و 4 گرم پروتئین است. البته این ماده غذایی خوشمزه حاوی فولات، منیزیم، ویتامین E و ویتامین B3 نیز هست. فقط یادتان باشد انواع طبیعی و بدون مواد افزودنی این خوراک را پیدا کنید.

در ادامه در صفحه مجله سیب سبز می‌خوانید:

عصاره مازوی پخته

با روغن زیتون امتحان کنید: این فرآورده گیاهی که بر اثر سوراخ ایجاد شده توسط حشرات برای تخم‌گذاری، روی شاخه‌های تازه درخت بلوط به وجود می‌آید، سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر است. اگر این شیره را به جای کره با مقداری روغن زیتون بپزید، مغذی‌تر و سالم‌تر خواهد بود.

گوشت قرمز

چربی فراموش نشود: یک تکه استیک حاوی مقدار زیادی پروتئین و آهن است. البته تکه‌هایی از آن که با لایه‌های چربی همراه است (مثل قلوه‌گاه یا دنده)، برای شما ایده‌آل‌ترند. این قسمت‌های گوشت کالری بیشتری داشته و خوشمزه‌تر هم هستند! البته گوشت قرمز سرشار از کلسترول است بنابراین در کنار یک رژیم غذایی سالم از طعم آن لذت ببرید. 

تخم‌مرغ کامل

مفید و ارزان: با اینکه قیمت تخم‌مرغ و تخم دیگر پرندگان نسبت به گوشت ارزان‌تر است، اما این خوراکی‌های خوشمزه سرشار از پروتئین، ویتامین‌های A، D، E و کلسترول خوب است.

بخش دوم

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ