خونسرد باشید، عصبانیت تحریک‌کننده‌‌ حمله‌‌ قلبی است

maryam01
دانشگاه سیدنی طی آخرین تحقیقات خود دریافته است که خطر حمله‌ی قلبی به مدت دو ساعت بعد از فوران و بروز احساس خشم، تا ۸.۵ برابر زیاد می‌شود. دکتر توماس باکلی در این‌باره می‌گوید: آمار نشان می‌دهد که الزاما افزایش خطر حمله‌ی قلبی ممکن است در زمان عصبانیت رخ ندهد. در واقع خطر آن می‌تواند تا دو ساعت بعد از فوران خشم همچنان ادامه داشته باشد. طی تحقیقی، «خشم» در یک مقیاس ۱ تا ۷‌، در رتبه‌ی ۵ و بالاتر از آن قرار گرفت و به این موارد مربوط می‌شد: خیلی عصبانی، تنش و فشار جسمی، فشردن دندان‌ها و مشت، آمادگی فوران و تخلیه‌‌ خشم، عصبانیت شدید، عدم کنترل خود، پرت کردن اشیاء. اگر میزان خشونت از این سطوح پایین‌تر باشد، هیچ ارتباطی با افزایش خطر حمله‌ی قلبی نخواهد داشت.

دانشگاه سیدنی طی آخرین تحقیقات خود دریافته است که خطر حمله‌ی قلبی به مدت دو ساعت بعد از فوران و بروز احساس خشم، تا ۸.۵ برابر زیاد می‌شود. دکتر توماس باکلی در این‌باره می‌گوید: آمار نشان می‌دهد که الزاما افزایش خطر حمله‌ی قلبی ممکن است در زمان عصبانیت رخ ندهد. در واقع خطر آن می‌تواند تا دو ساعت بعد از فوران خشم همچنان ادامه داشته باشد.
طی تحقیقی، «خشم» در یک مقیاس ۱ تا ۷‌، در رتبه‌ی ۵ و بالاتر از آن قرار گرفت و به این موارد مربوط می‌شد: خیلی عصبانی، تنش و فشار جسمی، فشردن دندان‌ها و مشت، آمادگی فوران و تخلیه‌‌ خشم، عصبانیت شدید، عدم کنترل خود، پرت کردن اشیاء. اگر میزان خشونت از این سطوح پایین‌تر باشد، هیچ ارتباطی با افزایش خطر حمله‌ی قلبی نخواهد داشت.
عواملی که منجر به تحریک بروز عصبانیت شدید می‌شوند با بحث و مجادله در بین اعضای خانواده (۲۹ درصد)، مجادله با دیگران (۴۲ درصد)، با عصبانیت کار کردن (۱۴ درصد) و رانندگی با عصبانیت (۱۴ درصد) مرتبط است.
درصد بالای دلهره و تشویش هم می‌تواند تا ۹.۵ برابر، خطر حمله‌ی قلبی را تا دو ساعت بعد از بروز تشویش ادامه داده و تشدید کند. معمولا بالا رفتن خطر حمله‌ی قلبی به خاطر خشم و عصبانیت یا تشویش و دلهره‌ی شدید به علت بالا رفتن ضربان قلب، فشار خون، تنگ شدن رگ‌های خونی و افزایش لخته‌شدن خون است.
تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توان با کاهش سایر عوامل خطرزا مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا و یا سیگار کشیدن، سلامت کلی بدن را تقویت کرد. آن دسته از افرادی که در معرض خطر حمله‌ی قلبی هستند، می‌توانند با مصرف داروهایی مانند مسدودکننده‌های بتا یا آسپیرین در زمان بروز عامل محرک، ارتباط بین آن عامل اضطراب‌زا (محرک) و حمله‌ی قلبی را مختل کنند.
(منبع: NHS)

سوزش سر دل و خطر حمله قلبی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ