دلایل بروز ضایعات پوستی در ناحیه پوشک نوزادان

maryam01
دانه‌های پوستی ناحیه پوشک نوزادان می‌توانند خفیف یا شدید باشند. این دانه‌ها ممکن است در یک منطقه متمرکز باشند یا در کل قسمتی از بدن که توسط پوشک پوشانده می‌شود گسترش یابند.

دانه‌های پوستی ناحیه پوشک نوزادان می‌توانند خفیف یا شدید باشند. این دانه‌ها ممکن است در یک منطقه متمرکز باشند یا در کل قسمتی از بدن که توسط پوشک پوشانده می‌شود گسترش یابند.
پوشک: حتی پوشک‌هایی که قدرت جذب بسیار بالایی دارند نیز مقداری از رطوبت را در سطح باقی می‌گذارند که این رطوبت با پوست نوزاد در تماس خواهد بود. باکتری‌های مدفوع می‌توانند با ادرار ترکبیب شده و آمونیا ایجاد کنند. تأثیر آمونیا بر پوست نوزاد موجب ایجاد دانه‌های پوستی می‌شود.
حساسیت شیمیایی: شاید اگر پوشک‌های ارگانیک هم وجود داشت دیگر نیازی نداشتید نگران دانه‌های پوستی نوزاد خود باشد. اما تا تحقق این رویا فاصله‌ی زیادی داریم. امروزه، حتی بهترین پوشک‌ها حاوی حداقل مقدار کمی مواد شیمیایی هستند. دانه‌های پوستی نوزاد شما می‌تواند ناشی از حساسیت پوستی ایجاد شده به سبب تماس پوست او با پوشک باشد.
رژیم غذایی کودک: حتی برخی از مواد خوراکی نیز در صورتی که کودک به آن‌ها حساس باشد، می‌توانند باعث ایجاد دانه‌های پوستی در ناحیه‌ی پوشک شوند. غذاهای جدید ترکیب مدفوع را تغییر می‌دهند.
گردش محدود هوا: ناحیه پوشک گرم و مرطوب است که این شرایط برای باکتری‌ها و مخمرها ایده‌آل می‌باشد. سفت بودن بیش از حد پوشک یا حتی پوشکی که به طور مناسب بسته شده است می‌توانند شرایطی را فراهم سازند که باکتری‌ها و مخمرها رشد کنند. برخی از کودکان به سبب نفوذ مخمرها در ناحیه پوشک دچار برفک دهان نیز می‌شوند.
داروها و آنتی‌بیوتیک‌ها: احتمال بروز دانه‌های پوستی در ناحیه پوشک کودکانی که از آنتی‌بیوتیک استفاده می‌کنند بیشتر است. این مسئله در مورد مادرانی که آنتی‌بیوتیک مصرف می‌کنند و به کودک خود شیر می‌دهند نیز صدق می‌کند. علاوه بر این، آنتی‌بیوتیک‌ها می‌توانند باعث اسهال نیز شوند.
(منبع: webmd)

راه درمان پوسته ریزی سر نوزادان چیست؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ