جلوگیری از فلج مغزی باتشخیص زودهنگام تاخیر تکاملی کودکان

maryam01
محققان معتقدند که والدین باید حواسشان به تأخیرهای تکاملی فرزندانشان باشد تا بتوانند علائم فلج مغزی را در نخستین مراحل بروز آن در آنها شناسایی کنند.

محققان معتقدند که والدین باید حواس‌شان به تأخیرهای تکاملی فرزندان‌شان باشد تا بتوانند علائم فلج مغزی را در نخستین مراحل بروز آن در آنها شناسایی کنند. آن‌ها می‌گویند: البته تمام بچه‌هایی که دچار تأخیرهای تکاملی هستند به فلج مغزی مبتلا نمی‌شوند، اما می‌توان گفت بچه‌هایی که فلج مغزی دارند می‌توانند به تأخیرهای تکاملی دچار شوند. با این حال، مسئله‌ی مهم این است که بتوان عواملی که زمینه‌ی این اختلال را فراهم می‌کند شناسایی کرد مانند کمبود وزن در زمان زایمان، زایمان زودهنگام، خطر بالای بارداری و غیره. باید سعی کرد تا این عوامل را پیش از تصمیم مبنی بر اینکه تأخیر تکاملی می‌تواند بعدها در بچه منجر به فلج مغزی شود، در نظر گرفت. آگاهی والدین در این میان مسئله‌ی کلیدی است، چرا که تشخیص زودهنگام و به موقع این اختلال باعث می‌شود پزشکان بتوانند راحت‌تر آن را درمان کنند.
فلج مغزی چیست؟
فلج مغزی اصطلاحی است که به مجموعه‌ای از بیماری‌ها گفته می‌شود که به دلیل آسیب مغزی رخ می‌دهد؛ این بیماری‌ها اغلب با اختلالات و تأخیرهای تکاملی همراه است. این آسیب می‌تواند به دلیل آسیب مغزی یا تکامل غیرعادی مغز در پیش از زایمان، حین آن و یا بلافاصله بعد از آن باشد.
نخستین نشانه‌ها
-رشد با تأخیر؛‌ صحبت کردن و خندیدن با تأخیر یا بعد از مدتی طولانی
-عدم توانایی در کنترل عضلات، عدم توانایی در نگه داشتن چیزها
-ضعف در تقویت عضلانی، مشکل در نشستن، ایستادن و یا چرخاندن بدن
-عدم توازن بین حرکات دست و چشم، عدم توانایی در تمرکز به طور ثابت یا هر چیزی برای مدت طولانی
-تکامل حسی، وجود مشکلاتی در دیدن، شنیدن، بلعیدن غذا و نفس کشیدن
-دشواری در حرف زدن
-دشواری در انجام حرکات سادهی بدن
-کم شدن قدرت بینایی
-کمشنوایی
(منبع: (mayoclinic

انجام بازی‌های ویدئویی چگونه به درمان کودکان دچار فلج مغزی کمک می‌کند؟

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ