درمان اختلال بیش‌فعالی در کودکان با کافئین

maryam01
مصرف کافئین و پروتئین روشی موثر برای مقابله با مشکلات ناشی از اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی در کودکان است، با این حال توصیه می‌شود برای بهبودی بیشتر تغییرات دیگری نیز در رژیم غذایی افراد انجام گیرد.

برخی از والدینی که اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی (ADHD) در کودکان‌ آن‌ها تشخیص داده شده است، به دنبال درمان‌های جایگزین دارو هستند. افراد دچار این اختلال دارای انرژی بیش از اندازه هستند و آنانی که قهوه می‌نوشند غالباً به دنبال انرژی بیشتر هستند. بنابراین، آیا قهوه می‌تواند برای کسانی که دچار اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی هستند مفید باشد؟ بهتر است بدانید کافئین یک درمان موثر برای اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی است.
گام اول
کافئین محرک سیستم مرکزی عصبی است که باعث کاهش جریان خون به مغز شده و آزادسازی دوپامین را تحت تأثیر قرار می‌دهد. دوپامین یک انتقال دهنده‌ی عصبی است که به تمرکز کردن کمک می‌کند. مصرف کافئین و پروتئین روشی موثر برای مقابله با مشکلات ناشی از اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی در کودکان است، با این حال توصیه می‌شود برای بهبودی بیشتر تغییرات دیگری نیز در رژیم غذایی افراد انجام گیرد، از جمله حذف محصولات لبنی، غذاهای ناسالم، غذاهای فرآوری شده، ماهی و آب‌میوه از رژیم غذایی و کاهش ۹۰ درصدی مصرف شکر و شکلات.
گام دوم
مقدار کافئین مصرفی را تحت نظر بگیرید. ۱۰۰ میلی‌گرم از کافئین تقریباً برابر است با دوز کم درمانی ۵ میلی‌گرم ریتالین، که دارویی رایج برای درمان اختلال کم‌توجهی بیش‌فعالی است. کافئین و ریتالین هر دو طی ۴۵ دقیقه در جریان خون جذب شده و در ۳ الی ۴ ساعت از اثرشان کاسته خواهد شد، اما کافئین می‌تواند برای آنانی که تمایلی به استفاده از دارو ندارند انتخاب جذاب‌تری باشد. یک فنجان حاوی ۲۲۶ گرم قهوه ۱۳۵ میلی‌گرم کافئین دارد. همچنین چای سیاه ۶۰ میلی‌گرم، چای سبز ۳۰ تا ۴۰ میلی‌گرم کافئین داشته و اغلب نوشابه‌های دارای کافئین ۳۵ تا ۵۵ میلی‌گرم و ردبول ۸۰ میلی‌گرم کافئین دارند.
گام سوم
به نوشیدن آب کافی در طول روز ادامه دهید، زیرا نوشیدنی‌های دارای کافئین نمی‌توانند موجب آب‌رسانی کافی به بدن شوند: حداقل ۴ لیوان آب برای کودکان و تا ۸ لیوان برای نوجوانان و بزرگسالان.
(منبع: webmd)

افزایش خطر چاقی در کودکان مبتلا به بیش فعالی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ