خطرات پنهان استفاده از دئودورانت‌ها و ضدعرق‌ها

مهرناز زاوه
بیشتر دئودورانت‌ها و ضدعرق‌های موجود در بازار از مواد شیمیایی و یقینا سمی تهیه می‌شوند. جذب این مواد شیمیایی توسط پوست منجر به مشکلات متعددی می‌شود.

کسی به عوارض استفاده از دئودورانت‌ها فکر نمی‌کند! اگر گفته شود این محصولات سلامت شما را به خطر می‌اندازند چه می‌کنید؟ بیشتر دئودورانت‌ها و ضدعرق‌های موجود در بازار از مواد شیمیایی و یقینا سمی تهیه می‌شوند. جذب این مواد شیمیایی توسط پوست منجر به مشکلات متعددی می‌شود. در ادامه به بررسی تاثیر استفاده از دئودورانت‌ها بر سلامتی می‌پردازیم.
خارش پوست
بیشتر دئودورانت‌ها حاوی ترکیب پروپیلن گلیکول هستند که باعث تحریک پوست و ایجاد احساس خارش می‌شود. این ترکیب یک سم عصبی است که می‌تواند بر سیستم عصبی مرکزی اثر بگذارد. بهتر است از دئودورانت‌های چسبنده استفاده نکنید؛ چون غلظت پروپیلن گلیکول موجود در آنها بسیار بالاتر است.
بیماری آلزایمر
یکی از ترکیبات مورد استفاده در ضدعرق‌ها آلومینیوم است که به اختلالاتی از قبیل زوال عقل و بیماری آلزایمر نسبت داده می‌شود. استنشاق این ترکیب ممکن است منجر به آسم شود.
عدم تعادل هورمونی
در بسیاری از دئودورانت‌ها از پارابن به عنوان ماده نگهدارنده استفاده می‌شود. پارابن‌ها باعث مختل شدن تعادل هورمونی شده و چرخه قاعدگی در زنان را به هم می‌ریزند. اگر به برچسب این محصولات دقت کنید، با اسامی پروپیل پارابن، متیل پارابن، اتیل پارابن و یا بوتیل پارابن مواجه می‌شوید.
انسداد غدد عرق
یکی دیگر از نگرانی‌هایی که درباره استفاده از دئودورانت‌ها و ضدعرق‌ها مطرح می‌شود، انسداد منافذ پوستی و عدم انتشار مواد سمی از طریق عرق است. غلظت بالای سموم به سلول‌های پوستی آسیب رسانده و ممکن است منجر به سرطان شود. خطرات ناشی از بکارگیری این محصولات بسیار گسترده هستند. بنابراین، بهتر است از محصولات طبیعی و عاری از مواد شیمیایی به جای اسپری‌های ضدعرق استفاده کنید.
(منبع: medicinenet)

درمان‌ خانگی عرق زیاد با چای مریم‌گلی و سرکه

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
فاطی

فاطی

1394-08-27 - 07:05 پاسخ

اگر بخواهیم از محصولات طبیعی و عاری از مواد شیمیایی به جای اسپری‌های ضدعرق استفاده کنیم چه پشنهادی دارید؟