شناسایی علائم سرطان دهانه‌ رحم در زمان مناسب می‌تواند زندگی‌تان را نجات دهد

مهرناز زاوه
اگر در دوران یائسگی خود هستید و هنوز خونریزی واژنی دارید، باید سریعا به پزشک مراجعه کرده تا از بروز سرطان دهانه‌ی رحم پیشگیری کنید.

افزایش ترشحات واژن: 
اگرچه ترشحات واژن اتفاقی عادی است، اگر این ترشحات مداوم بوده یا بودار باشد یا آنکه واژن‌تان به طور غیرعادی خونریزی داشته باشد می‌تواند نشانه‌ای از سرطان دهانه‌ی رحم باشد.
خونریزی بعد از یائسگی: 
اگر در دوران یائسگی خود هستید و هنوز خونریزی واژنی دارید، باید سریعا به پزشک مراجعه کرده تا از بروز سرطان دهانه‌ی رحم پیشگیری کنید.
تورم پا: 
از آنجایی که تورم پا می‌تواند منجر به بسیاری مشکلات دیگر برای سلامتی شود، تورم یک پا ممکن است نشانه‌ای از سرطان دهانه‌ی رحم باشد که در سطوح پیشرفته‌ی این بیماری دیده می‌شود.
کمردرد: 
کمردردهای مداوم و درد مثانه می‌تواند نخستین نشانه‌های سرطان دهانه‌ی رحم باشد. اگر شیوه‌ی زندگی شما، سالم و توأم با فعالیت است و همچنان کمردرد دارید، باید بلافاصله به پزشک مراجعه نمایید.
مدفوع خونی: 
این مسئله می‌تواند نشانه‌ی بواسیر یا سرطان معده باشد؛ اگر مدفوع‌تان خونی بود بهترین کار این است که همیشه آزمایش بدهید. این علائم، علائم شایع سرطان دهانه‌ی رحم نبوده و نشان‌دهنده‌ی آن است که بیماری در مراحل میانی و پیشرفته است.
خستگی: 
احساس خستگی مزمن و سرگیجه می‌تواند نشانه‌ی سرطان دهانه‌ی رحم به خاطر کم‌خونی در دوران قاعدگی شما باشد. بنابراین اگر در اکثر موارد احساس سرگیجه یا خستگی دارید، باید آزمایش دهید تا ببینید آیا سرطان دهانه‌ی رحم دارید یا نه.
کاهش وزن: 
یکی از دلایلی که باعث می‌شود بخواهید وزنتان را کم کنید ممکن است به خاطر ایمنی پائین بدن (البته بعد از آنکه به ویروس HPV مبتلا شدید) و کم شدن اشتهایتان باشد. کم کردن وزن چیز خوبی است، اما نه به این قیمت که سلامتی‌تان را به خطر بیاندازید.
دردهای شکمی: 
به هیچ وجه دردهای مکرر و مزمن شکمی را نادیده نگیرید چرا که ممکن است یکی از علائم پیشرفته‌ی سرطان دهانه‌ی رحم باشد.
(منبع: mayoclinic)

درمان سرطان دهانه رحم با رژیم غذایی، یوگا و مدیتیشن

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ