دانستنی‌هایی درباره رابطه جنسی- قسمت اول

مهرناز زاوه
در اینجا به حقایقی درباره‌ی رابطه‌ی جنسی اشاره می‌کنیم که بعد از ۲۶ سال تحقیق جمع‌آوری شده است.

شاید بتوان درباره‌ی این موضوع بحث کرد که ما در جنسی‌ترین عصر تاریخ زندگی می‌کنیم. موانع جنسی از بین رفته‌اند و داروهای ضدبارداری به ما این امکان را می‌دهد که بتوانیم عواقب باروری را از تجربه‌های جنسی خود تفکیک کنیم. در اینجا به حقایقی درباره‌ی رابطه‌ی جنسی اشاره می‌کنیم که بعد از ۲۶ سال تحقیق جمع‌آوری شده است.
۱.انسان‌ها از زمان تولد تا مرگ، موجوداتی جنسی هستند
پسرها و دخترهای کوچک پیش از آنکه هیچ ایده و اندیشه‌ای درباره‌ی مسائل جنسی داشته باشند، به اندام‌های جنسی خود دست می‌زنند. والدینی که پوشک پسربچه‌شان را عوض می‌کنند می‌دانند که دیدن آلت برانگیخته‌ی او طبیعی است. وقتی سنمان بالا می‌رود، میزان میل جنسی ما کم می‌شود، اما برخی مردان و زنان تا سنین ۹۰ سالگی همچنان شور و حال جنسی دارند.
۲.نیاز جنسی طبیعی و همگانی است
اگر هیچ میل جنسی و حتی هیچ رابطه‌ی جنسی وجود نداشت، هیچ انسانی هم در کار نبود. درست مثل اینکه هیچ مار، دلفین، کبوتر یا ماهی سالمونی هم بدون نیاز به رابطه‌ی جنسی وجود نداشت. ما معمولا از اصطلاحاتی استفاده می‌کنیم که باعث می‌شود راحت‌تر پیرامون این موضوع حرف بزنیم، مانند «جفت‌گیری». بنابراین کاری هم که حیوانات انجام می‌دهند، رابطه‌ی جنسی تلقی می‌شود.
۳.رابطه‌ی جنسی به نوعی «سس مخصوص» در روابط است
هر زمان که می‌بینید زوجی در فضای عمومی یکدیگر را می‌بوسند و از بودن با هم لذت می‌برند، مطمئن باشید که در رابطه‌ی جنسی هم بسیار موفقند، و البته شاید در سایر زمینه‌ها هم همینطور باشد. رابطه‌ی جنسی برخلاف سایر فعالیت‌ها در زندگی ماست. وقتی رابطه‌ی جنسی خوب پیش رود، میزان صمیمیت بین دو نفر هم زیاد می‌شود.
۴.مردها هم دستخوش تغییرات هورمونی هستند
هورمون تستسترون، یک هورمون مهم و کلیدی در کنترل وضعیت جنسی مردان است، اما اغلب در سایر جنبه‌های مردانگی فعالیت دارد. وقتی میزان تستسترون کاهش یابد، مردها هم دچار تغییرات هورمونی می‌شوند. نه تنها میزان میل جنسی آنها کم می‌شود، بلکه زودخشم و خسته می‌شوند. میزان تولید تستسترون با بالا رفتن سن کم می‌شود و البته در مردان هم در هر سنی کاهش می‌یابد. استرس و خواب کم و ناکافی هم دو دلیل عمده در مردان جوان‌تر است. حفظ میزان تستسترون در سطح متعادل و عادی باعث بهبود این علائم می‌شود، البته اگر دلیل هورمونی داشته باشد.
۵.رابطه‌ی جنسی خسته‌کننده بسیار رایج است
برای بسیاری از زوج‌ها رابطه‌ی جنسی تنها در دوران اول رابطه جالب و جذاب است و بعد از آن تبدیل به عادتی می‌شود که قابل پیش‌بینی و خسته‌کننده خواهد بود. این به معنای آن نیست که یک رابطه در معرض خطر است. خب، زندگی همیشه هم سرشار از هیجان نیست. با این حال، کلید حل این داستان این است که سعی کنید همیشه رابطه جنسیتان سرشار از تنوع و تازگی باشد.
(منبع: mayoclinic)

مزیت‌های برقراری رابطه جنسی بیشتر و منظم‌تر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ