۲۵ تا از بدترین غذاها برای قلب شما-قسمت دوم

مهرناز زاوه
مصرف غلات سبوس‌دار خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد، اما غلات تصفیه شده اثر عکس دارند.

در ادامه‌ی قسمت اول شما را با مواد غذایی آشنا می‌کنیم که سلامت قلبتان را به خطر می‌اندازند.
چون قند خون‌تان را افزایش می‌دهند:
۱۴-برنج سفید
مصرف غلات سبوس‌دار خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد، اما غلات تصفیه شده اثر عکس دارند. در مطالعه‌ای که بر روی بیش از ۳۵۰۰ داوطلب انجام شد، مشخص شد کسانی که برنج سفید می‌خورند، بیش از سایرین در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند.
۱۵-قهوه ترکیبی
قهوه‌های دارای شکر، خامه و سایر ترکیبات اضافی ممکن است به اندازه یک میلک شیک، چربی و کالری داشته باشند. کافئین موجود در قهوه نیز می‌تواند موجب افزایش فشار خون شود. افزایش فشار خون و مقدار دریافت شکر در بدن، خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.
۱۶-غذاهای چینی
غذای رستوران‌های چینی به لطف سس شیرین و نان قوت سرخ شده‌ای که عرضه می‌کنند، سرشار از کالری، چربی، سدیم و کربوهیدرات است. وجود این ترکیبات شیطانی در رژیم غذایی باعث افزایش قند خون شده و سطح قند بدن را تا مدت‌ها بالا نگه می‌دارد.
۱۷-بیکن و سوسیس
بیکن و سوسیسی که در وعده صبحانه می‌خورید و گوشتی که در تهیه ناهار به کار گرفته می‌شود، ممکن است سلامت زندگی شما را با خطراتی مواجه کنند. بسیاری از گوشت‌ها حاوی نیترات هستند؛ یک ماده نگهدارنده که توانایی طبیعی بدن در پردازش شکر را مختل می‌سازد و خطر ابتلا به عارضه دیابت را افزایش می‌دهد.
چون باعث اضافه وزن می‌شوند:
۱۸-عصاره آب گوشت
سوپ‌های خانگی که با استفاده از آب گوشت پخته شده تهیه می‌شوند، سدیم کمی دارند و برای سلامتی مفید هستند. اما اگر از عصاره‌های آماده برای تهیه سوپ استفاده کنید، سلامت خود را به خطر می‌اندازید. این قرص‌ها سرشار از مونو سدیم گلوتامات هستند.
۱۹-چیپس سیب زمینی
به گفته محققان دانشگاه هاروارد، چیپس یکی از بدترین مواد غذایی برای بدن است. این خوراکی‌ها سرشار از چربی‌های اشباع شده هستند که موجب ایجاد اختلال در عملکرد روده شده و قلب شما را تهدید می‌کنند. به علاوه، در تهیه چیپس از نمک زیاد استفاده می‌شود. از این رو، مصرف آن باعث افزایش خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.
۲۰-نوشابه رژیمی
مطالعات اخیر حاکی از آن هستند که مصرف نوشابه‌های رژیمی باعث افزایش سایز دور کمر می‌شود. شاید غیرمنطقی به نظر برسد، چون این نوشابه‌ها فاقد کالری هستند. اما محققان بر این باورند که مصرف این نوشابه تاثیر چندانی بر کاهش دریافت کالری ندارد.
۲۱-پنیر
پنیر بزرگ‌ترین منبع چربی‌های اشباع در رژیم غذایی مردمان آمریکا است. چربی‌های اشباع شده بر خلاف سایر چربی‌ها، بیشتر در معده ذخیره می‌شوند و سلامت قلبی عروقی شما را با خطراتی مواجه می‌سازند.
۲۲-پیتزا
خوردن پیتزا باعث افزایش سایز باسن می‌شود. در واقع، پیتزا دومین منبع بزرگ چربی‌های اشباع در رژیم غذایی آمریکایی‌ها است. خوردن پیتزا خطر بیماری‌های قلبی عروقی را نیز افزایش می‌دهد.
۲۳-سیب زمینی سرخ کرده
مصرف سیب زمینی سرخ کرده سلامت قلب شما را به خطر می‌اندازد. سیب زمینی سرخ کرده حاوی کربوهیدرات است و سطح قند خون بدن را افزایش می‌دهد. به علاوه، حاوی چربی و نمک بیش از اندازه است.
۲۴-استیک
مطالعات نشان می‌دهند که خوردن تکه‌های مناسب گوشت گاو باعث تناسب اندام شما می‌شود، اما اگر تکه‌های مناسبی را انتخاب نکنید، تناسب اندام‌تان با مشکل مواجه خواهد شد. مصرف بیش از اندازه گوشت باعث چاقی شکمی و افزایش سایز دور کمر می‌شود.
۲۵-آب میوه
آب میوه یک نوشیدنی طبیعی است و ویتامین C زیادی دارد! با اینکه آب میوه‌های طبیعی ۱۰۰ درصد بهتر از نوشیدنی‌های شیرین شده هستند، حتی آنها نیز قند زیادی دارند. برخی از انواع آب میوه‌های طبیعی حدودا ۳۶ گرم قند دارند.
منبع: eatthis

پرده‌برداری از باورهای غلط درباره ضربان قلب

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ