آویزان کردن زیورآلات زیاد و نگهداری گربه مساوی با عفونت بافتی! (قسمت دوم)

jalalvand
مایا هیچوقت انتظار نداشت که گربه دوستش گازش بگیرد. فوراً جای گازگرفتگی را شست و آنقدر درد نداشت. اینقدر که تا روز بعد اصلاً نفهمید که قرمز شده و باد کرده است. مادرش او را پیش دکتر برد و آنجا بود که دکتر گفت دچار عفونت بافت شده است.

لطفا ابتدای مطلب را در آویزان کردن زیورآلات زیاد و نگهداری گربه مساوی با عفونت بافتی! (قسمت اول) بخوانید!

آیا باید به پزشک مراجعه کنم؟

هرگاه قسمتی از بدنتان قرمز، گرم، متورم و دردناک شدچه دچار تب‌ولرز شده باشید و چه نشده باشیدحتماً به پزشک مراجعه کنید. این مسئله مخصوصاً از پوست صورت (بخصوص پیرسینگ گوش، بینی یا ابرو)، دست‌ها و پاهایتان باشد یا بیماری دارید که سیستم‌ایمنی‌ بدنتان را سرکوب می‌کند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

اگر دچار یک زخم بزرگ و عمیق شدید حتماً به پزشک مراجعه کنید. ازآنجاکه عفونت بافت می‌تواند بلافاصله پس از گاز گرفتن حیوانات اتفاق بیفتد حتماً درصورت چنین مشکلی بلافاصله نزد پزشک بروید.

کمتر پیش می‌آید که انسانها هم همدیگر را گاز بگیرند اما باید بدانید که گازگرفتگی انسانها هم می‌تواند عفونت بافت ایجاد کند.

عفونت بافت چطور درمان می‌شود؟

پزشک معمولاً عفونت بافت را با معاینه ناحیه آسیب‌دیده پوست تشخیص می‌دهد. گاهی‌اوقات پزشک با گرفتن نمونه خون از شما باکتری موردنظر را تشخیص می‌دهد.

کشت خون مثبت به این معنی است که باکتری پوست شما وارد جریان خونتان شده است و این می‌تواند موجب مسمومیت خون که بیماری بسیار جدی است شود.

اگر دچار عفونت بافت خفیف شده باشید، پزشک برایتان آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد کرد که معمولاً طی 7 تا 10 روز مشکلتان را بهبود می‌بخشد. (حتی اگر سریعتر از این زمان احساس کردید خوب شده‌اید لازم است که آنتی‌بیوتیک را تا آخر مصرف کنید.

در غیراینصورت ممکن است عفونت دوباره برگردد.) احتمالاً نیاز خواهد بود که پس از بهبودی نیز نزد دکتر برگردید تا مطمئن شوید که علائمتان بهتر شده است. افرادی که به موارد حاد عفونت بافت دچار می‌شوند ممکن است نیاز پیدا کنند که در بیمارستان بستری شده و آنجا با تزریق آنتی‌بیوتیک درمان شوند.

برای اینکه بهتر شوم چه باید بکنم؟

وقتی می‌خواهید در خانه عفونت بافت را درمان کنید، آنتی‌بیوتیکی که دکتر برایتان تجویز کرده است را بموقع و سر ساعات معین مصرف کنید. توصیه‌های دکتر را برای مراقبت از ناحیه آسیب‌دیده رعایت کنید-مثل بالا نگه داشتن آن قسمت از بدن یا گذاشتن پد داغ یا گرم روی محل. همچنین می‌توانید از مُسکن‌های مختلف مثل استامینوفن یا ایبوپروفن برای کاهش درد خود و پایین نگه داشتن تبتان استفاده کنید.

بعد ازاینکه یک تا دو روز آنتی‌بیوتیک مصرف کردید، پزشک از شما می‌خواهد که به مطب اوب روید تا ببیند محل آسیب‌دیده بهتر شده است یا خیر تا نشان دهد آنتی‌بیوتیک‌ها دربرابر عفونت موثر بوده‌اند یا خیر.

منبع: kidspersia.com

لینک مرتبط: لینک مرتبطی برای این مطلب وجود ندارد. لینک به صفحه اصلی سایت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ