روش‌هایی برای بالا کشیدن عضلات صورت بدون جراحی

مهرناز زاوه
وقتی به سن خاصی می‌رسید، احتمالا با این صحنه بسیار آشنا خواهید بود: در آینه به خود خیره می‌شوید و تنها چیزی که می‌بینید یک‌سری چین و چروک است که روی صورتتان ایجاد شده است.

وقتی به سن خاصی می‌رسید، احتمالا با این صحنه بسیار آشنا خواهید بود: در آینه به خود خیره می‌شوید و تنها چیزی که می‌بینید یک‌سری چین و چروک است که روی صورتتان ایجاد شده است. به نظر می‌‌آید که صورتتان حالت پژمرده پیدا کرده و حتی براق‌ترین رژ لب‌تان هم دیگر جواب نمی‌دهد. وسوسه می‌شوید مدل مویتان را عوض کنید و آن را به سمت عقب بکشید و محکم پشت سرتان ببندید تا با این کار خط و خطوط صورتتان کمی صاف‌تر به نظر برسد. 
خوشبختانه نیاز نیست برای این کار مدل مو یا عصب‌های پوست سرتان را قربانی کنید تا پوستتان را بالا بکشید. از طرفی لازم هم نیست عمل جراحی انجام دهید تا بخواهید شکل ظاهری صورتتان را درست کنید. گزینه‌های زیادی غیر از جراحی وجود دارد که برای صاف کردن خط و خطوط پوستی و برجسته‌سازی لب‌ها و سایر نواحی فرورفته صورت استفاده می‌شود مانند لیزردرمانی، تزریق بوتولینوم توکسین نوع A و محصولات مراقبت پوستی.
اما شاید یکی از بهترین و معروف‌ترین گزینه‌ها برای جوان‌سازی و شادابی پوست استفاده از پُرکننده‌های تزریق بافت نرم به نام پُرکنند‌ه‌های پوستی یا زیبایی باشد. اگر در وضعیت سلامت خوبی هستید و از بیماری حاد و خاصی رنج نمی‌برید، بهتر است از پُرکننده استفاده کنید. بسیاری از آنها موقت هستند و این بدان معناست که بدن شما به مرور آنها را جذب کرده و برای حفظ و ماندگاری تأثیرش، به تزریق‌های دیگری نیاز دارید. 
۱.افزایش حجم لب
با بالا رفتن سن، لب‌هایتان نازک‌تر می‌شود. شما می‌توانید با تزریق پُرکننده‌ای مانند اسید هیالورونیک – ماده‌ای که دارای تأثیرات روان‌سازِ محافظتی است – بخشی از صورتتان را جوان و پُرتر کنید. پُرکننده‌های حاوی اسید هیالورونیک حاوی لیدوکائین هم هستند. تأثیر آن حدود شش ماه دوام دارد. اگر پوستتان حساس به تبخال و تاول است، پزشک توصیه می‌کند که این تزریق را انجام ندهید.
۲.بالا کشیدن چشم‌ها و ابروها
تزریق فوری یا دو بار استفاده از پُرکننده زیبایی مثل اسید هیالورونیک زیر بخشِ بیرونی ابرو، باعث می‌شود تا ابرو – و ظاهر صورتتان، بلافاصله بالا کشیده شود. در واقع طی این تزریق آن ناحیه حالت برجسته پیدا کرده و کمی آن را به سمت بالا می‌برد. کلسیم هیدروکسیل‌آپاتیت را هم می‌توان برای بالا کشیدن ابرو استفاده کرد. نتایج ناشی از تزریق پلی-اِل-لاکتیک اسید (PLLA) تأثیرات چندانی در نواحی اطراف چشم ندارد اما دوام آن بیشتر است. از طرفی گزینه دیگری به نام پلی‌متیل‌متاآکریلات (PMMA) هم در دسترس است که پلی‌مری ترکیبی است و در سایر حوزه‌های پزشکی استفاده می‌شود. PMMA باعث تحریک بدن می‌شود تا کلاژن بیشتری بسازد.
۳.برجسته‌سازی گونه‌ها
کلسیم هیدروکسیل‌آپاتیت اغلب با هدف حفظ و ترمیم برجستگی و گردی گونه‌ها و کم کردن ظاهر چین‌خوردگی‌ها و یا فرورفتگی‌ها استفاده می‌شود و آن را به نام «حجم‌دهنده» می‌شناسند؛ چرا که باعث برگشتن حجم به این نواحی لاغر صورت می‌شود. از طرفی می‌توانید آن را به نواحی لاغر و گود زیر چشم هم تزریق کنید.
۴.صاف شدن خط و خطوط اطراف دهان
آیا وقتی می‌خندید در اطراف دهانتان خط و خطوط پرانتزی شکل می‌گیرد؟ آنها چین‌خوردگی‌های لبی‌دهانی هستند  و می‌توانید تعداد آنها را با استفاده از پُرکننده‌ای مانند کلسیم هیدروکسیل‌آپاتیت یا اسید هیالورونیک کم کنید. 
۵.جوان‌سازی پیشانی
اگر چین و چروک روی پیشانی باعث اشتغال فکری و آشفتگی شما شده، می‌توانید از پُرکننده‌های زیبایی استفاده کنید؛ چرا که سازمان دارو و غذای آمریکا، تنها آنها را برای تزریق‌های صورت مورد تأیید قرار داده است. اما شاید این تزریق، بهترین گزینه برای این ناحیه نباشد. مجموعه‌ای از تزریق‌های بوتولینیوم توکسین نوع A – که از برندهای بسیار شایع آن می‌توان به Botox ، Dysport و Xeomin اشاره کرد – شاید بهترین گزینه‌ها برای صاف کردن این خطوط و خطوط و از بین رفتن نگرانی شما باشد.
زمانی که تصمیم گرفتید این تزریق‌ها را انجام دهید، حواستان باشد که پولتان را برای تبلیغات پُرکننده سالن آرایشی که می‌روید، خرج نکنید. متخصصان و جراحان زیبایی نسبت به این مسئله هشدار داده‌اند که انجام عمل تزریق مواد مربوط به جوان‌سازی پوست هم‌چنان نوعی عمل پزشکی محسوب می‌شود و باید در کلینیک پزشک انجام شود. علاوه بر آن، یک پزشک متخصص می‌تواند به سؤالات شما در این زمینه پاسخ دهد و اطلاعات لازم را درباره ریسک مربوط به عوارض جانبی این تزریق‌ها در اختیارتان قرار دهد.
منبع: prevention 

روش‌هایی برای ماندگاری بالا‌کشیدن پوست افتاده‌‌ صورت

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ