راز پوست جوان 4 بازیگر زن سینما و تلویزیون!

faateme1366
بازیگران به دلیل محبوبیت‌شان معمولا مورد علاقه و توجه مردم هستند و علاقه‌مندان به آنها حتی به نوع پوشش و آرایش آنها نیز توجه دارند و به دنبال مارک لباس و لوازم آرایشی مورد استفاده آنها می‌گردند. اما در عین حال‌، بیشتر بازیگران به دلیل استفاده از گریم‌های طولانی‌مدت مجبورند مراقبت‌های ویژه‌ای از پوست خود داشته باشند تا کمتر دچار آسیب و عارضه شوند. در این گزارش، به سراغ 4 بانوی بازیگر رفته‌ایم و از آنها خواسته‌ایم راز زیبایی و شادابی پوستشان را بگویند.

نسرین نصرتی: من از کرم دور چشم ایرانی استفاده می‌کنم 

نسرین نصرتی بازیگری است که با بازی در سریال «پایتخت» در نقش «فهیمه» به خوبی دیده شد.

: در مراقبت از پوستتان چه چیزی برایتان مهم است؟

شستشو و تمیز نگه‌داشتن پوست خیلی اهمیت دارد و پیشنهاد می‌کنم هیچ‌وقت با آرایش نخوابید. من اصلا اهل آرایش نیستم و تصور می‌کنم سادگی بیشتر به چهره‌ام می‌آید، البته مخالف آن نیستم اما اصولا فکر می‌کنم که آرایش به چهره‌ام نمی‌آید. بدون آرایش خیلی راحت‌تر هستم و از دیدن چهره بدون آرایشم خیلی لذت می‌برم. برای مراقبت از پوست باید زمان داشته باشیم و همت کنیم.

: از ماسک هم استفاده می‌کنید؟

شنیده‌ام ماسک سیب تاثیر بیشتری از خوردن آن دارد. ماسک ماست و عسل هم در گذشته استفاده می‌کردم. اکنون به دلایل مشغله‌های کاری و زندگی، کمتر استفاده می‌کنم. تغذیه هم اهمیت دارد. خانم‌ها و آقایان باید سبزیجات را در برنامه غذایی خود داشته باشند. نوع خوابیدن هم در چروکی پوست تاثیر می‌گذارد یعنی اگر دست را هنگام خواب درست نگذارند ممکن است پوست چروک شود.

: با گریم‌هایتان چطور کنار می‌آیید؟

معتقدم اگر چند ساعت طولانی سرصحنه گریم شویم، باید قبل از خواب گریم خود را پاک کنیم. به پزشک متخصص پوست مراجعه نکرده‌ام و شوینده خاصی هم استفاده نمی‌کنم. البته همیشه کرم دور چشم ایرانی استفاده می‌کنم. من چند مارک ایرانی خوب در نظر دارم و همیشه از یک مارک استفاده نمی‌کنم. همچنین از مرطوب‌کننده مناسب که آبرسان پوست باشد هم استفاده می‌کنم.

خداراشکر در مدت سال‌های کاری‌ام پوست صورتم بر اثر گریم آسیب‌ ندیده البته دلیلش کم‌کاری‌ام است. در تلویزیون، گریم‌ها بسیار ملایم است و تاثیر منفی روی پوست نمی‌گذارد. در تئاتر هم مقطعی گریم می‌شوم. در یک اثر سینمایی تاریخی بازی می‌کردم که یادم می‌آید خیلی گریم سنگینی داشتم و خسته می‌شدم، آن موقع به شستشو و تمیز نگه‌داشتن پوست اهمیت بیشتری می‌دادم و گاهی در آن مقطع از ماسک ماست استفاده می‌کردم.

روشنک عجمیان: من صورتم را با پاک‌کننده‌های گیاهی پاک می‌کنم

روشنک عجمیان تا به حال در کارهای متفاوتی بازی کرده که محبوب‌ترین آنها کوچه اقاقیا بوده است.

: به کارهایی که در کلینیک‌های پوستی انجام می‌شود چقدر اعتقاد دارید؟

خیلی اعتقادی به کارهایی که در کلینیک‌های پوست انجام می‌شود و به استفاده از مواد شیمیایی ندارم. معمولا برخی ماسک‌های طبیعی و ماساژ روی پوست صورتم انجام می‌دهم.

: بعد از گریم صورتتان را با چه چیزی پاک می‌کنید؟

بعد از گریم با پاک‌کننده‌های گیاهی صورتم را پاک می‌کنم. البته ابتدا صورت خود را با دستمال مرطوب پاک می‌کنم و سپس با صابون گیاهی که از عطاری‌ها یا داروخانه تهیه می‌کنم پوست صورتم را شستشو می‌دهم تا از پاک‌شدن منافذ پوستم مطمئن شوم. بعد از آن به جای استفاده از کرم شب و روز، ماسک یا روغن‌های طبیعی مانند روغن بادام، کرچک و ویتامین E روی پوستم می‌زنم. مطمئن هستم آنچه از طبیعت آمده خیلی بهتر از مواد شیمیایی است و آسیبی به پوست نمی‌زند. گاهی هم کپسول ویتامین E را خالی می‌کنم و پودر داخل آن را روی پوستم می‌زنم. در عطاری شنیده‌ام که روغن کرچک خیلی موثر است و پوست را برجسته می‌کند یعنی اگر آن را روی لب یا زیر چشم بزنید روز بعد متوجه برجسته‌شدن و کم شدن چروک زیر چشمتان می‌شوید. من زمانی که سرکار هستم و استراحت کمی دارم و پوست صورتم اذیت می‌شود از دمنوش گیاهی هم استفاده می‌کنم و دمنوش‌هایی با ترکیب زنجبیل، دارچین، نعناع، عسل و چند گیاه دیگر را می‌خورم.

گریم‌های متعادل‌سازی روزمره خیلی پوست را اذیت نمی‌کند اما اتفاق افتاده که سرصحنه پوست صورتم به دلیل باکتری و آلودگی جوش بزند. بیشتر در گریم‌هایی که از لاتکس استفاده می‌شود و سنگین است پوست آسیب می‌بیند. من در «ابراهیم خلیل‌ا…» گریم سنگینی داشتم و نقش‌ هاجر را در دو مقطع سنی 18 سالگی و سالمندی بازی می‌کردم. در این کار آقای اسکندری طراح گریم مطرح کشورمان صورتم را با لاتکس و لنز پیر می‌کردند. این گریم خیلی سنگین بود و بعد از پاک کردن گریم به صورتم خیلی می‌رسیدم تا پوست ملتهبم نجات پیدا کند. یعنی با آرامش پوستم را ماساژ می‌دادم و سپس با شیر شستشو می‌کردم و با روغن ماساژ می‌دادم.

زهره مجابی: ضدآفتاب و مرطوب‌کننده یادتان نرود!

زهره مجابی بازیگری است که او را بیشتر در آثار طنز دیده‌ایم؛ از هتل گرفته تا تعطیلات نوروزی.

: برای مراقبت از پوستتان چه می‌کنید؟

من کار خاصی انجام نمی‌دهم. از ضدآفتاب استفاده می‌کنم. پوست خود را مرطوب نگه می‌دارم. اگر گریم سنگین داشته باشم از شوینده‌های طبیعی مثل گلاب استفاده می‌کنم. استفاده از روغن‌زیتون و کنجد خیلی اهمیت دارد و از بهترین انتخاب‌هاست چون پوست را شفاف نگه می‌دارد و امروزه خوشبختانه در دسترس همگان است. خانم‌ها باید پوست خود را در برابر آفتاب محافظت و از مواد آرایشی که اسانس نداشته باشد و طبیعی باشد استفاده کنند.

: شما سابقه گریم هم دارید درست است؟

بله من در کارنامه‌ام سابقه گریم دارم. از سال 1364 تا 1369 در تالار وحدت و سنگلج گریمور تئاتر بودم. دوره‌ای کوتاه هم دیدم. وقتی خودم هم سرصحنه گریم می‌شوم، بهترین پاک‌کننده که به نظرم گلاب است را استفاده می‌کنم که می‌توان با یک پنبه ملایم پوست صورت را پاک کرد. حتی شب‌ها می‌توان با دستمال نرم، گریم و آرایش را پاک کرد. حوله را محکم روی صورت نکشید. برای کشیدن پنبه بهداشتی روی پوست هم مهم است که باعث افتادگی پوست نشود.

: با جراحی‌های زیبایی موافق هستید یا مخالف؟

من با جراحی و کارهای عجیب و غریبی که خانم‌ها روی پوست انجام می‌دهند مخالفم. خداوند صورت انسان را زیبا آفریده و تنها تمیز نگه‌داشتن آن اهمیت دارد. رفتار، کردار و پوشش زیبا و متناسب است که بیشتر اهمیت دارد.

من سرصحنه خیلی به تمیزی پوست اهمیت می‌دهم. گریمور‌ها باید قلم مو و هر آنچه که استفاده می‌کنند حتما تمیز و بهداشتی باشد. تقریبا اغلب گریمور‌ها هم با دقت این کار را انجام می‌دهند. درستش این است که یک گریمور تصور کند که می‌خواهد چهره خود را گریم کند و بهداشت را رعایت کند. من معتقدم هر چقدر پوست کمتر آرایش داشته باشد، بیشتر نفس می‌کشد.

: شرایط گریم را امروز چگونه ارزیابی می‌کنید؟

اکنون از روش‌های پیشرفته‌تری در گریم چهره استفاده می‌شود و مانند گذشته از لاتکس استفاده نمی‌کنند و تکه‌سازی انجام می‌شود تا پوست آسیب کمتری ببیند. اگر پوست خشکی دارید با آب، آرام صورت خود را بشویید و اگر هم پوستتان چرب است، از صابون‌هایی مانند زیتون استفاده کنید. این صابون‌ها ضمن اینکه چربی را از پوست می‌گیرند آسیبی به آن نمی‌رسانند.

افسانه ناصری: من تا چند سال پیش از آبرسان‌های قوی استفاده می‌کردم

افسانه ناصری بازیگری است که از جمله کارهایش می‌توان به سریال‌های زن بابا و دردسر شیرین اشاره کرد.

: از پوست خود چگونه مراقبت می‌کنید؟

اگر پوست فردی خوب است ابتدا بحث ژنتیک مطرح است و بیشتر از مراقبت‌های پوستی اهمیت دارد. مادر من پوست خوبی داشت و شاید پوست من هم از لحاظ ژنتیکی خوب باشد و خیلی برای پوستم زحمت نکشیدم. البته من تا چند سال پیش از آبرسان‌های قوی استفاده می‌کردم. این مهم است که پوست را تمیز نگه‌ داریم. مخصوصا ما بازیگران که از فون و پودر روی پوستمان در گریم استفاده می‌شود. برخی دوستان بی‌توجه هستند و وقتی شب از سرکار خسته به منزل برمی‌گردند پوست خود را با شوینده پاک نمی‌کنند. من همیشه با دستمال مرطوب بدون الکل پوست خودم را پاک می‌کنم. چون 17-16 ساعت فون روی پوست مانده است. در مدتی که سرکار نیستم از کرم‌پودر استفاده نمی‌کنم چون منافذ پوست به اندازه کافی به دلیل استفاده از فون‌ها و کرم‌ها بسته شده است. خیلی تنبل هستم و از ماسک‌های طبیعی استفاده نمی‌کنم.

حتی چربی مناسب پوست هم مهم است این را از مراجعه به پزشک دریافتم که نباید حتما چربی پوست را کامل گرفت چون نقش محافظ را دارند. در مورد پوست خود تجربه کرده‌ام که وقتی خیلی از شوینده‌های پوست استفاده می‌کنم مقاومتش کم می‌شود و پوست می‌سوزد و آن وقت مجبور می‌شوم از کرم چرب‌کننده استفاده کنم. چربی پوست از چروک شدن آن جلوگیری می‌کند.

: آیا تا به حال هنگام گریم مشکلی برایتان پیش آمده است؟

نه. تاکنون هنگام گریم اتفاقی برای پوستم نیفتاده است اما اتفاق افتاده که مواد تاریخ مصرف گذشته روی پوستم زده‌اند. مواد تاریخ مصرفشان گذشته بود و طراح گریم متوجه این موضوع نشده بود. وقتی این مواد روی پوستم قرار گرفت، احساس سوزش شدیدی کردم و تحت نظر پزشک کرم وازلین مصرف کردم تا چربی به صورتم بازگردد. 17-18 ساعت ماندن فون روی پوست هنگام کار، برای پوست اتفاق خوشایندی نیست و پوست نیاز دارد نفس بکشد. در نتیجه پوست ما بازیگران همیشه در معرض آسیب است.

منبع: هفته نامه سلامت

12 اتفاق برای صورت بدون آرایش!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ