فراتر از بوتاکس؛ 8 روش برای جوان‌سازی پوست-قسمت دوم

مهرناز زاوه
وقتی لاتیس روی فولیکول‌های مژه و در اطراف پلک فوقانی استفاده می‌شود، باعث افزایش ضخامت مژه‌ها می‌شود. وقتی به نتیجه دلخواه خود رسیدید، یک یا دو بار در هفته این عمل را تکرار کنید تا شاهد نتایج با‌دوام‌تری باشید.

در ادامه‌یقسمت اول، جوانب مثبت و منفی روش‌های جوان‌سازی را بررسی می‌کنیم که بدون اینکه زیر تیغ جراحی بروید، با علائم ظاهری پیری مبارزه می‌کنند.
5. یوویدرم
این پرکننده از باکتری مشتق شده است، اما در درون خود هیچ باکتری زنده‌ای ندارد. یوویدرم نیز مانند رستیلن از هیالورونیک اسید تهیه شده و به جوان‌سازی پوست صورت کمک می‌کند.
چگونه عمل می‌کند: این محصول در قالب ژل در اطراف لب و بینی تزریق می‌شود تا با افزایش حجم این نقاط، چین و چروک صورت را برطرف کند. این عمل به صورت سرپایی و در کمتر از 10 دقیقه انجام می‌گیرد. البته زمان آماده‌سازی در صورت استفاده از کرم بی‌حس کننده ممکن است تا 45 دقیقه به طول بیانجامد.
جوانب مثبت: تغییرات فوری بوده و عمل نسبتا ارزان‌قیمت است.
جوانب منفی: آثار این عمل بسته به محل تزریق نهایتا تا 6 ماه دوام دارد. یوویدرم در نقاطی مانند لب که بیشتر تحرک دارند، سریع‌تر جذب می‌شود. از این رو، نتایج آن کوتاه‌مدت هستند.
6. لاتیس
این مایع افزایش‌دهنده حجم مژه حاوی بیماتوپروست است که یک اسید چرب طبیعی است. این مایع نخستین بار برای درمان گلوکوم چشمی توسعه یافته بود، اما بعدها با اهداف زیبایی نیز مورد استفاده قرار گرفت.
چگونه عمل می‌کند: وقتی لاتیس روی فولیکول‌های مژه و در اطراف پلک فوقانی استفاده می‌شود، باعث افزایش ضخامت مژه‌ها می‌شود. وقتی به نتیجه دلخواه خود رسیدید، یک یا دو بار در هفته این عمل را تکرار کنید تا شاهد نتایج با‌دوام‌تری باشید.
جوانب مثبت: این عمل بسیار موثر است. خیلی از بیماران سرطانی که به دلیل شیمی‌درمانی مژه‌های کم‌پشت دارند، از لاتیس برای افزایش ضخامت مژه‌هایشان استفاده می‌کنند.
جوانب منفی: استفاده بیش از حد از آن می‌تواند مژه‌های شما را به شکلی غیرطبیعی کند رشد دهد. همچنین ممکن است چشم‌های آبی رنگ شما را قهوه‌ای کند. برای جلوگیری از این عوارض، سعی کنید از ورود لاتیس به داخل چشم‌هایتان جلوگیری کنید.
7. رادیس
این پرکننده از هیدروکسی‌آپاتیت تهیه شده که ماده اصلی موجود در استخوان و دندان‌های ماست.
چگونه عمل می‌کند: ازرادیس برای پر کردن مناطق توخالی صورت و بینی استفاده می‌شود. این عمل سرپایی در کمتر از 30 یا 45 دقیقه انجام می‌گیرد. البته به آماده‌سازی نیاز دارد.
جوانب مثبت: نتایج عمل حداقل 1 سال دوام دارند.
جوانب منفی: اگر از نتایج راضی نباشید، مجبورید 1 سال آن را تحمل کنید. این عمل در نقاط نازک مانند اطراف لب‌ها تاثیر کمتری دارد.
8. اسکالپترا
این پرکننده قابل تزریق نیمه‌دائمی حاوی پلی‌-ال-لاکتیک اسید مصنوعی است. این محصول اولین بار در سال 2004 برای رفع انباشت چربی‌های ناشی از عفونت اچ‌آی‌وی توسعه یافته بود. اما از سال 2009، با مقاصد آرایشی و بهداشتی نیز به کار گرفته شد.
چگونه عمل می‌کند: اسکالپترا با تحریک تولید کلاژن، الاستین و فیبرونکتین، پوست شما را جوان می‌کند. از این محصول برای بازگرداندن حجم از دست رفته صورت در اطراف لب و بینی استفاده می‌شود.
جوانب مثبت: نتایج فوری هستند؛ هر جلسه درمانی در حدود 15 تا 30 دقیقه طول می‌کشد و آثار آن تا 2 سال دوام دارند.
جوانب منفی: اگر برای عمل به یک دکتر مجرب مراجعه نکنید، ممکن است با التهابات توده‌ای در نقاط تحت درمان مواجه شوید که به تدریج و نه یکباره برطرف خواهند شد.
منبع: lifescript 

میکرونیدلینگ روشی جدید در درمان ضایعات پوستی و زیبایی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ