بهترین ماسک های خانگی روشن کننده پوست

atoosamirzavandi
با استفاده از ماسک های ساده خانگی به رنگ دلخواه پوست دست پیدا کنید.

یعضی از خانم ها به دنبال راه هایی برای روشن و شفاف تر کردن پوستشان هستند اما چون وقت کافی ندارند و یا طریقه ی ساخت ماسک های ساده را نمی دانند به کرم های روشن کننده ی پوست روی می آورند. در این مقاله بهترین و موثرترین نوع ماسک های خانگی که پوست را روشن می کنند را به شما می آموزیم.

ماسک گلاب

خوشبختانه گلاب برای همه‌ی ما کاملا شناخته شده است. گلاب خواصی دارد که می‌تواند برطرف‌کننده‌ی حلقه های تیره دور چشم و البته دیگر نواحی تیره‌ی پوست باشد. برای اینکه یک ماسک گلاب درست کنید، ۲ قاشق غذاخوری شیر و ۱ قاشق غذاخوری آب‌لیمو را با هم مخلوط کنید. به محلول‌تان ۱ قاشق غذاخوری آرد نخود و ۲ قاشق غذاخوری گلاب اضافه کنید. وقتی که همه‌ی مواد را با هم مخلوط کردید، به عنوان ماسک روی پوست‌تان بگذارید و ۲۰ دقیقه بعد با آب بشویید.

ماسک آرد نخود

این ماسک یک لایه‌بردار عالی است که بدون تحریک کردن پوست و ایجاد خارش برای آن و همین‌طور بدون اینکه باعث خشکی پوست و کش آمدن آن شود، آرام آرام پوست را لایه‌برداری می‌کند. ۲ قاشق غذاخوری آرد نخود یا گندم را با میزان کافی آب مخلوط کنید و با حرکات رو به بالا روی پوست‌تان بمالید. بگذارید کاملا خشک شود و بعد پوست را با آب‌ گرم بشویید و خشک کنید. این کار به از بین رفتن سلول‌های مرده‌ی پوست کمک می‌کند.

برای افزایش تأثیر این ماسک می‌توانید نصف قاشق غذاخوری زردچوبه یا دو قاشق آب‌لیمو به مخلوط‌تان اضافه کنید.

اگر پوست‌تان خشک است، به ماسک آرد نخودتان یک چهارم قاشق غذاخوری خامه تازه اضافه کنید.

ماسک زردچوبه، آرد و گلاب

ماسکی که می‌خواهم به شما معرفی کنم از ترکیب سه ماده‌ی زردچوبه، آرد نخود و گلاب درست می‌شود. این ماسک هر دو خاصیت ترمیم‌کنندگی و روشن‌کنندگی پوست را با هم دارد.

یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری آرد نخود را با آب یا گلاب مخلوط کنید.

بگذارید ۱۵ دقیقه روی پوست‌تان بماند و سپس با آب‌ گرم بشویید.

توجه کنید تا زمانی که از این ماسک استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان پوست را با صابون نشویید.

ماسک سفیده ی تخم مرغ

علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می کند، برای از بین بردن جوش های صورت هم موثر است.

یک عدد سفیده تخم مرغ را خوب هم بزنید تا شبیه کف شود، سپس آن را روی پوست تان بمالید و حدود 15 تا 20 دقیقه با خیال راحت دراز بکشید بعد پوست تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت تان بریزید. می بینید که بعد از چند روز پوست تان کاملا تغییر می کند.

ماسک آب لیمو، گوجه فرنگی و خیار

این درمان را با ترکیب آبلیمو،آب گوجهفرنگی و آب خیار شروع کنید.این مواد را آنقدر با هم مخلوط کنید تا به ماده ای چسبناک تبدیل شوند. وقتی این ماده چسبناک آماده شد، آن را به صورت خود و یا هر قسمتی از پوستتان که قصد دارید روشن شود، بمالید و منتظر بمانید تا کاملا خشک شود. وقتی خشک شد آن را با آب بشویید و به صورت ضربه ای آن قسمت را خشک نمایید. با این کار پوست شما برای همیشه روشن تر و سفید تر می شود..(در صورت حساسیت به آب گوجه فرنگی از آبلیمو و آب خیار به تنهایی استفاده کنید)

ماسک ماست و نشاسته

این هم ماسک خانگی ساده ای برای روشن کردن پوست است. یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب را با یک قاشق چایخوری پودر نشاسته مخلوط کرده سپس آن را به آرامی روی پوست تان بمالید. یک ربع تا 20 دقیقه استراحت کنید و بعد صورت تان را با آب سرد بشویید.

ژل آلوئه ورا

آلوئه‌ورا می‌تواند هایپرپیگمانتاسیون یا تجمع بیش از حد رنگ‌دانه‌ها در بافت‌ها را کاهش بدهد و رنگ اصلی پوست شما را بازیابی کند. هایپرپیگمانتاسیون یکی از دلایل اصلی تنوع رنگ پوست است. همچنین تأثیر خنک‌کنندگی آلوئه‌ورا به تولید سلول‌های جدید و بازسازی بافت آسیب دیده کمک می‌کند که برای سلامت پوست مهم است. این راهکار ساده می‌تواند لکه‌های تیره را روشن کند و به‌طور کلی رنگ پوست‌تان را بازتر نشان بدهد.

سیب زمینی

سیب زمینی علاوه بر مصارف خوراکی، برای پوست نیز بسیار مفید است. تمام کاری که باید انجام دهید این است که یک سیب زمینی را برش دهید و آن را هر روز به صورت خود بمالید. با این کار پوستی سفید تر و روشن تر خواهید داشت. همچنین می توانید سیب زمینی را رنده کرده و آن را به صورت تفاله در آورید و آب خالص آن را برای روشن سازی پوست تان، مورد استفاده قرار دهید. برای از بین بردن هرگونه لک و قرمزی روی پوست نیز، می توان از سیب زمینی استفاده کرد. سیب زمینی برای از بین بردن تیرگی دور چشمبا همین روش نیز مؤثر است.

 ماسک خانگی برای سفید شدن پوست صورت

 بهترین ماسک های روشن کننده پوست

 5 ماسک خانگی برای درمان پوست خشک!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ