از بین بردن چربی شکم، بازوها و ران ها با این پودر سفید همیشه در دسترس!

لاغری و حدف چربی از بدن یکی از کارهای سخت محسوب می شود به ویژه اینکه هنگامی که بخواهید روی ناحیه خاصی از بدن خود متمرکز شوید.

لاغری و حدف چربی از بدن یکی از کارهای سخت محسوب می شود به ویژه اینکه هنگامی که بخواهید روی ناحیه خاصی از بدن خود متمرکز شوید. بازوها اغلب به عنوان یکی از نواحی مشکل ساز در این زمینه شناخته می شود که بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای خلاص شدن از شر چربی اضافه در بازوهای خود هستند.

به گزارش هلث لاین، روش های مختلفی برای لاغر کردن بازو و حذف چربی در این ناحیه وجود دارد که در ادامه برخی از آنها توضیح داده شده اند.

به گزارش الودکتر: داشتن چربی های اضافه در ران و شکم و بازوها اتفاق تازه ای نیست اما در تابستان به دلیل پوشیدن لباس های کوتاه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد پس در ادامه با پودری سفید و همیشه در دسترس آشنا خواهید شد که چربی شکم و ران ها و بازوهای شما را از بین می برد.

خواص جوش شیرین برای کاهش چربی شکم، ران و بازو

جوش شیرین مزایای سلامتی زیادی برای بدن دارد و یکی از سالم ترین و مفید ترین موادی است که می توان استفاده کرد. اغلب ما جوش شیرین را در انواع نان ها و کیک ها یا داروهای خانگی استفاده می کنیم.

با این حال تعداد کمی از افراد می دانند که از جوش شیرین برای کاهش وزن هم می شود استفاده کرد.

جوش شیرین تاثیر شگفت انگیزی روی کاهش چربی اضافه بدون هیچ عوارضی دارد.

برای دستیابی به نتایج عالی و مطلوب باید بخواهید که تغییراتی در سبک زندگی خود بوجود آورید.

جوش شیرین با توجه به خواص قلیایی که دارد به ارگانیسم های بدنتان کمک می کند مواد مغذی سالم را بیشتر جذب کنند.

بسیاری از مردم برای درمان مشکلاتت گوارشی خود از جوش شیرین استفاده می کنند.

از بین بردن چربی شکم، ران ها و بازوها با جوش شیرین

سایر فواید مصرف جوش شیرین برای بدن عبارتند از:

  • کاهش التهاب
  • تعادل PH و بهبود روند درمان
  • تقویت انرژی و کارایی
  • از بین بردن علایم عفونت ادراری
  • خواص ضد اسیدی

بیشتر بخوانید:هیر فیلر چیست؟ / راه های مقابله با ریزش مو کدام است؟

طرز تهیه معجون لاغری با جوش شیرین

2 قاشق غذاخوری آب لیموترش

نصف قاشق چایخوری جوش شیرین

1 لیوان آب معدنی

این مخلوط را می توانید هر روز صبح ناشتا تا رسیدن به نتیجه دلخواه مصرف کنید.

این نوشیدنی علاوه بر خاصیت چربی سوزی که دارد در برابر بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان از شما محافظت می کند.

سایر مزایای استفاده از این نوشیدنی عبارتند از:

  • کاهش استرس
  • مقابله با سرطان
  • از بین بردن سلول های سرطانی بدون اثر گذاشتن روی سلول های سالم
  • حفظ تعادل PH

برای نتیجه گیری مناسب از این دستور باید روزانه 2 لیتر آب بنوشید و از غذاهای تازه و ارگانیک، میوه ها و سبزیجات به صورت روزانه استفاده کنید و از ورزش منظم روزانه غافل نشوید.

کوچک کردن عجیب شکم در80روز با این گیاه خاصیت شگفت انگیز دیگر

از بین بردن چربی های شکم و پهلو با این گیاه فوق العاده

روی کاهش وزن کلی بدن تمرکز کنید

کاهش چربی قسمتی از بدن به عنوان تکنیکی روی چربی سوزی یک قسمت خاص از بدن مانند بازوها متمرکز است. اگرچه کاهش چربی در صنعت تناسب اندام رواج دارد، اما بیشتر مطالعات آن را بی اثر دانسته اند.

یک مطالعه روی 104 نفر نشان داد تکمیل یک برنامه آموزش مقاومت 12 هفته ای فقط با استفاده از بازوی غیر مسلط باعث کاهش چربی کلی می شود، اما تاثیر کمی بر ناحیه خاص در حال ورزش دارد.

مطالعه كوچك 12 هفته ای دیگری نیز نشان داد تمركز مقاومتی روی یك پا در كاهش چربی بدن موثر است، اما چربی بدن در پای مورد تمرین را كاهش نمی دهد، بنابراین بهتر است بیشتر به کاهش وزن بپردازید و به جای کاهش چربی رویتقویت عضلات متمرکز شوید.

وزنه زدن را شروع کنید

تمرین مقاومتی به عنوان نوعی تمرین شامل کار در برابر نیرویی برای ایجاد توده عضلانی و افزایش قدرت است. وزنه زدن نمونه متداولی از ورزش مقاومتی است. گرچه به طور خاص باعث از دست دادن چربی در بازوان نمی شود، اما می تواند ضمن کمک به کاهش کلی چربی باعث شود بازوها لاغرتر به نظر برسند.

به عنوان مثال، یک مطالعه 12 هفته ای روی 28 زن مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد انجام تمرینات مقاومتی با شدت کم باعث از بین رفتن کل چربی و افزایش توده و قدرت عضلانی می شود. مطالعه دیگری روی 109 نفر نیز نشان داد تمرین مقاومتی به تنهایی یا همراه با ورزش هوازی در افزایش توده بدن لاغر موثرتر از ورزش هوازی است.

ایجاد توده بدن بدون چربی می تواند به تقویت متابولیسم و ​​افزایش کالری سوزانده شده در حالت استراحت در طول روز کمک کند.

میزان مصرف فیبر خود را افزایش دهید

افزودن چند وعده اضافی فیبر به رژیم غذایی می تواند شروع به کاهش وزن کرده و به شما در خلاص شدن از شر چربی های اضافی بدن نیز کمک می کند. فیبر به آرامی از طریق سیستم هضم حرکت می کند که این باعث افزایش مدت زمان تخلیه معده می شود و به شما برای احساس سیری طولانی مدت کمک می کند.

بر اساس یک مطالعه روی 252 زن هر گرم فیبر غذایی مصرفی با 25/0 درصد چربی بدن کمتر و 0/5 پوند (25/0 کیلوگرم) وزن بدن کمتر از 20 ماه همراه بوده است. بررسی دیگری نیز افزایش 14 درصدی دریافت فیبر روزانه به مدت 4 ماه با کاهش 10 درصدی کل کالری دریافتی و از دست دادن وزن 4.2 پوند (1.9 کیلوگرم) بدون ایجاد تغییر دیگر مرتبط بود.

میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، مغزها، دانه ها و حبوبات نمونه هایی از مواد غذایی مغذی و سرشار از فیبر هستند که می توانید به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم از خوردن آنها لذت ببرید.

پروتئین را به رژیم خود اضافه کنید

افزایش مصرف پروتئین یکی دیگر از روش های ساده برای مهار اشتیاق و کنترل اشتها است که به نوبه خود ضمن پشتیبانی از مدیریت وزن به کاهش چربی اضافی بدن نیز کمک می کند. یک مطالعه روی 20 زن جوان نشان داد خوردن صبحانه با پروتئین بالا باعث کاهش گرسنگی، افزایش سیری و کاهش سطح گرلین، هورمون تحریک کننده گرسنگی می شود.

یک مطالعه دیگر در مقیاس کوچک نیز نشان داد مصرف پروتئین با کیفیت بیشتر در وعده های غذایی با کاهش چربی شکم همراه است. این امر نشان می دهد رژیم غذایی حاوی پروتئین بالا می تواند به بهبود ترکیب بدن و افزایش از دست دادن چربی کمک کند.

گوشت، مرغ، غذاهای دریایی، حبوبات، تخم مرغ و لبنیات همه از منابع حاوی پروتئین بالا می توانند در از دست دادن سریع چربی بازو کمک کنند.

بیشتر تمرینات کاردیو انجام دهید

کاردیو به عنوان نوعی ورزش بر افزایش ضربان قلب برای سوزاندن کالری تمرکز دارد. هنگام تلاش برای از دست دادن چربی بازو قرار دادن کاردیو در برنامه روزانه ضروری است. مطالعات نشان می دهد کاردیو می تواند یک استراتژی موثر برای کاهش وزن باشد و باعث افزایش توده بدن بدون چربی شود.

به عنوان مثال، یک مطالعه روی 141 نفر نشان داد جفت شدن 40 دقیقه کاردیو 3 بار در هفته با یک برنامه مدیریت وزن منجر به کاهش 9 درصدی در وزن بدن فقط طی مدت 6 ماه می شود. به طور معمول انجام حداقل 20 تا 40 دقیقه کاردیو در روز یا بین 150 تا 300 دقیقه در هفته توصیه می شود.

آهسته دویدن، دوچرخه سواری، پارو زدن، شنا کردن، طناب زدن و رقصیدن همه فعالیت هایی هستند که می توانند به شما در رسیدن به اهداف کاردیو روزانه کمک کنند.

مصرف کربوهیدرات های تصفیه شده را کاهش دهید

کربوهیدرات های تصفیه شده کربوهیدرات های پردازش شده هستند که محصول نهایی طی فرآیند تولید ویتامین ها و مواد معدنی آن در سطح پایین تری قرار دارد. به طور معمول کربوهیدرات های تصفیه شده دارای کالری زیادی هستند، اما فیبر کمی دارند که باعث افزایش سریع تر سطح قند خون و گرسنگی می شود.

در حالی که مصرف غلات کامل با کاهش وزن و چربی بدن ارتباط دارد، اما خوردن غلات تصفیه شده بیشتر با افزایش چربی بدن مرتبط است. نمونه هایی از کربوهیدرات های تصفیه شده که اغلب فاقد مواد مغذی هستند شامل ماکارونی، نان سفید، غلات صبحانه و سایر مواد اولیه بسته بندی شده است.

در عوض مواد غذایی حاوی سبوس دار مانند کینوا، گندم سیاه، جو و جو دوسر هستند که می تواند از مزایای آنها بهره مند شد.

برنامه خواب تنظیم کنید

جدا از ایجاد تغییراتی در رژیم غذایی و برنامه ورزشی خواب کافی هر شب نیز یکی دیگر از فاکتورهای مهم برای از بین بردن چربی بازو محسوب می شود. چندین مطالعه نشان داده است خواب در تنظیم اشتها نقش دارد و احتمال می رود باعث کاهش وزن شود.

به عنوان مثال، یک مطالعه روی 9 مرد نشان داد فقط یک شب کمبود خواب باعث افزایش احساس گرسنگی و افزایش سطح گرلین، هورمون تحریک کننده اشتها می شود. یک مطالعه کوچک دیگر نیز نشان داد شرکت کنندگانی که هر شب 5.5 ساعت می خوابیدند 55 درصد وزن کمتری داشتند. علاوه بر این، آنها 60 درصد توده بدنی بیشتری نسبت به کسانی که 8.5 ساعت در شب می خوابیدند از دست دادند.

سعی کنید یک برنامه خواب منظم را تنظیم کنید یعنی در طول هفته به طور همزمان به رختخواب بروید، از هر گونه حواس پرتی قبل از خواب بپزهیزید و در معرض تحریک کننده هایی مانند نیکوتین و کافئین قرار نگیرید.

بیشتر بخوانید:آیا صورت پرچروک شما را شادتر نشان می‌دهد؟

هیدراته بمانید

نوشیدن مقدار زیادی آب در روز هنگام از دست دادن چربی بازو بسیار مهم است. برخی تحقیقات نشان می دهد نوشیدن آب همراه با وعده های غذایی می تواند ضمن افزایش احساس سیری مقدار کل غذا و تعداد کالری مصرفی را نیز کاهش دهد.

علاوه بر این، آب به افزایش موقتی متابولیسم کمک می کند با یک مطالعه که نشان داد نوشیدن 16.9 اونس معادل 500 میلی لیتر آب میزان متابولیسم را 30 درصد به مدت 30 تا 40 دقیقه افزایش می دهد. با این حال، حتما به جای نوشیدنی های شیرین شده با قند مانند نوشابه آب، چای یا سایر نوشیدنی های مفید دیگر را انتخاب کنید.

مصرف منظم این نوشیدنی های پر کالری می تواند به سرعت باعث افزایش کالری اضافی شود که طی گذشت زمان منجر به افزایش وزن می شود.

تمرینات بدنسازی انجام دهید

اگر به سالن بدنسازی دسترسی ندارید یا وقت کافی برای رفتن به باشگاه را ندارید انجام برخی تمرینات در خانه یک روش عالی برای تقویت عضلات در بازوها و لاغر نشان دادن آنها محسوب می شود.

تمرینات مربوط به وزنه زدن شامل استفاده از بدن به عنوان نوعی مقاومت برای ایجاد توده و قدرت عضلانی است که نه تنها مناسب و مقرون به صرفه است بلکه می تواند نتایج بسیار چشمگیری نیز به همراه داشته باشد.

به عنوان مثال، یک مطالعه روی 23 مرد نشان داد کالیستنیک – نوعی ورزش شامل حداقل استفاده از تجهیزات بدنسازی- در افزایش قدرت بالای بدن موثر است. بار دیگر هنگام تمرین سعی کنید تمرینات مربوط به قسمت بالاتنه را انجام دهید.

 در پایان

اگرچه تحقیقات نشان می دهد کاهش چربی ممکن است بی اثر باشد، اما استراتژی های زیادی برای چربی سوزی و لاغر نشان دادن بازو وجود دارد. تغییر رژیم غذایی و حفظ سبک زندگی سالم علاوه بر ورزش در سالن بدنسازی می تواند در تنظیم ترکیب بدن نیز نقش داشته باشد.

اجرای تنها چند مورد از این تغییرات در برنامه روزانه نیز می تواند ضمن حمایت از کاهش وزن به شما در از بین بردن چربی های ناخواسته بازوان کمک کند.

مترجم: الهه زارعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ