عوارض قرص مخمر آبجو

قرص مخمر آبجو می تواند به کسانی که دچار کم اشتهایی هستند کمک کند ولی در نظر داشته باشید که حتما قبل از استفاده با دکتر خود مشورت کنید.

عوارض قرص مخمر آبجو

قرص مخمرآبجو با توجه به داشتن ویتامین های فراوان برای تقویت و بالا بردن سوخت ساز بدن مفید است و همچنین باعث زیاد شدن اشتها در مصرف کننده می شود. اما توجه داشته باشید استفاده این قرص برای برخی از افراد ممنوع است که در ادامه به آن می پردازیم.

ماءالشعیر محبوب ترین نوشیدنی در جهان محسوب می شود. بخشی از آن به این دلیل است شرکت های تولیدکننده با تولید آبجوی غیرالکی یا همان ماالشعیر حتی افرادی که الکل مصرف نمی کنند را به سمت محصولات غیرالکی خود جلب می کنند.

شاید بپرسید چگونه ممکن است، باید گفت اگرچه آبجو به طور سنتی از الکل تشکیل شده است، اما تولیدکنندگان برای افرادی که طرفدار مصرف الکل نیستند گزینه ای را به شکل آبجو غیرالکلی تولید کرده اند. این نوع آبجو از نظر طعم، شکل ظاهری و رایحه، منهای محتوای الکل شبیه آبجو حاوی الکل است.

قرص مخمر آبجو چیست ؟

قرص مخمر باعث اشتها زایی میشود به این ترتیب چون داری منابع غنی از ویتامین ب و همچنین باعث افزایش متابولیسم سوخت و ساز قند خون بدن شده و باعث میشود چربی به انرژی تبدیل شود و فرد را تحریک به دریافت انرژی بیشتر می کند.قرص مخمر آبجو از قارچ ساکارمیسس سیروزیا تولد می شود.

که باعث تخمیر در آب جو میشود. مخمرهای آبجو منبع غنی از ویتامینهای گروه (ب) است و دارای ویتامینی به نام کروم است که یکی از مواد معدنی بسیار لازم برای ورزشکاران است به علت اثر مهمی که بر روی کبد و تبدیل چربی ها به انرژی دارد.

ماء الشعیر بر پایه مالت از شیره رقیق شده جوی جوانه زده بدست می‌ آید. این نوشیدنی از مالت، عصاره رازک، ساکارز، گلوگز، مالتوز، ویتامینC، انواع ویتامینB، اسید‌های آلی، انواع اسید‌های آمینه، املاح معدنی و آب گازدار تشکیل شده‌ است.

مالت همان جوی جوانه زده‌ است که پس از گرفتن جوانه و خشک‌کردن مورد استفاده قرار می‌ گیرد. هنگام جوانه زدن، آنزیم‌ های مختلف نهفته در جو فعال می ‌شوند و حتی بعضی از آنزیم‌ های جدید هم بوجود می ‌آیند.

این آنزیم ها موجب هیدرولیز کربوهیدرات ها می ‌شوند و در نهایت نشاسته را به مالتوز تبدیل می کنند. علاوه بر این، در اثر جوانه زدن دیواره سلول ‌های آندوسپرم تراوا شده و آنزیم ‌ها می ‌توانند به ‌آسانی روی مواد داخل مالت اثر بگذارند. در نهایت در اثر جوانه زدن مقدار بعضی از ویتامین ‌ها مانند تیامین و ریبوفلاوین و اسید پنتوتونیک نیز بیشتر می‌شود.

ماءالشعیر چیست؟

به گزارش ایندیاتایمز، ماالشعیر نام بسیار ساده ای است که به نظر می رسد الکل ندارد. با این حال، ممکن است نام نوشیدنی کمی اغفال کننده باشد زیرا حتی برخی از انواع نوع غیرالکلی آن نیز از کمی الکل تشکیل شده باشند، هرچند مقدار آن بسیار ناچیز است. آبجو غیر الکلی چهار نوع است که به عنوان  نمونه برخی از آنها حاوی 0.05 میزان الکل و برخی دیگر فاقد الکل هستند.

ماءالشعیر چگونه ساخته می شود؟

آبجو غیرالکلی یا ماالشعیر را می توان به چند روش تهیه کرد. راه نخست از بین بردن الکل از محصول نهایی است، راه دوم این است که اطمینان حاصل کنید در طول فرآیند الکل تولید نمی شود، روش سوم جوشاندن ماالشعیر برای تبخیر الکل است و راه چهارم با عبور ماالشعیر از فیلتر الکل را از این نوشیدنی جدا می کنند.

فواید ماءالشعیر چیست؟

نخستین فایده ماالشعیر این است که به دلیل نداشتن الکل وابستگی افراد به مصرف آن را کاهش می دهد که باعث می شود ماءالشعیر گزینه خوبی برای افرادی باشد که می خواهند مصرف الکل را کاهش دهند یا سعی در ترک آن دارند.

ماالشعیر در مقایسه با نوشیدنی معمولی کالری کمتری دارد که در حفظ اهداف کاهش وزن نیز به شما کمک می کند، همچنین تجربه یک نوشیدنی بدون افزایش خطر مسمومیت با فراهم کردن ایمنی برای خود و اطرافیان تان برای شما به ارمغان می آورد.

مزایای ماءالشعیر برای سلامتی

به گزارش آپ استریم، این که بخواهید از مصرف الکل فاصله بگیرید به این معنی نیست که باید ماالشعیر بنوشید بلکه باید بدانید آبجو بدون الکل در واقع برای بدن شما فواید زیادی دارد!

شواهد زیادی در حمایت از مزایای مصرف به اندازه ماالشعیر در سلامتی وجود دارد. آیا واقعا ماالشعیر سالم و مفید است؟ شاید تعجب کنید اگر بدانید ماالشعیر مزایای زیادی برای سلامتی شما به همراه دارد برای اطلاعات بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.

ماءالشعیر بهبودی پس از ورزش را تقویت می کند

برای اغلب ورزشکاران ثابت شده است هیچ همراهی بهتر از یک لیوان ماالشعیر وجود ندارد، اما اگر ترجیح می دهید زمان بیشتری را به ورزش اختصاص دهید پس بهتر است تا بعد از اتمام تمرینات خود صبر کنید سپس از طعم ماالشعیر لذت ببرید.

سدیم موجود در ماالشعیر پس از ورزش باعث می شود پس از تمرینات سخت بدن بهبود یابد. همچنین مایعات و کربوهیدرات های موجود در ماالشعیر به بدن شما برای ریکاوری پس از ورزش سنگین کمک می کند.

ماءالشعیر به آب رسانی بدن کمک می کند

برخی از افراد بر این باور هستند ماالشعیر بعد از ورزش مفید است، اما باید بدانند اثر ادرارآوری دارد یعنی با افزایش میزان ادرار باعث کمبود آب بدن می شود. چندین مطالعه ظرفیت رطوبت رسانی و اثر ادرارآور ماالشعیر با طیف وسیعی از الکل های مختلف از صفر تا چهار درصد را بررسی کرده است.

نتایج به دست آمده نشان می دهد هرچه میزان الکل کمتر باشد، توانایی بیشتری در تامین آب بدن دارد. مطالعات نشان می دهد ماالشعیر باعث افزایش تولید ادرار نمی شود، ماالشعیر با کمک به تعادل مایعات بدن از روند آبرسانی بدن پشتیبانی می کند.

ماءالشعیر چگونه ساخته می شود

ماءالشعیر سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد

محققان معتقدند ماالشعیر برای سلامت قلب و عروق شما مفید است. این امر به احتمال زیاد به دلیل پلی فنول های موجود در ماالشعیر مانند پلی فنول گزانتوومول، ترکیبی از رازک گرفته شده است. به عبارت دیگر مصرف ماالشعیر می تواند به کاهش فشار خون، التهاب و سطح هموسیستئین کمک کند.

همانطور که نتایج یک مطالعه روی مردان 55 تا 75 ساله نشان داد مصرف ماالشعیر باعث افزایش سلول های پیش ساز اندوتلیال می شود، سلول های بنیادی هستند که دیواره های اندوتلیال رگ های خونی شما را ترمیم و حفظ می کنند.

علاوه بر این، چون این محصول منبع خوبی از ترکیبات فلاوونوئیدی،کاروتنوئیدی و آنتوسیانینی است که مصرف آن در بهبود عملکرد عروق خون‌ رسان و قلب، کاهش احتمال ابتلا به پرفشاری خون، سلامت کلیه‌ها، محافظت از بدن در برابر بروز سرطان و سکته‌ های قلبی و مغزی نیز بسیار موثر است.

ماءالشعیر تولید شیر مادر را تحریک می کند

ناگفته نماند مادران شیرده باید از مصرف الکل خودداری کنند، اما این بدان معنا نیست آنها نمی توانند از  ماالشعیر استفاده نکنند. از آنجایی که این نوشیدنی سرشار از قند‌ها و ویتامین‌ها و املاح معدنی مختلف است برای مادران باردار و شیرده گزینه بسیار مفیدی محسوب می شود.

یکی دیگر از مزایای ماالشعی تحریک ترشح پرولاکتین است هورمونی که تولید شیر مادر را افزایش می دهد. جو موجود در ماالعشیر حاوی پلی ساکارید است که جریان شیر را افزایش می دهد.

علاوه بر این، احتمال می رود با نوشیدن ماالشعیر آنتی اکسیدان های شیر مادر

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظرات
حسن جنادله

حسن جنادله

1400-01-02 - 18:06

سلام عليكم من قرص مخمر آب جو مصرف می کنم این ۴ ماه مشکله نیست

علی پاسبان

علی پاسبان

1399-10-06 - 17:18

این قرص رو نخورید که هزار بیماری به سر آدم میاره و هیچ تغییری نمیکنید

فاطمه صیفی

فاطمه صیفی

1399-08-13 - 17:03

من دخترم 10 ماهشه و خیلی لاغر شدم بخاطر شیر دهیم... میخوام مصرف قرص مخمر آبجو رو شروع کنم... نمیدونم تاثیر بد رو بچم نمیزاره آیا؟؟؟

آرمیتاH

آرمیتاH

1399-03-21 - 12:25

بسیار ممنون از مطالب مفیدتون!

آزیتا

آزیتا

1399-02-23 - 22:04

من یک ماه ۶کیلو اضافه کردم

امیر چراغی

امیر چراغی

1399-01-29 - 09:25

سلام من حدود دو سه ماه پیش این قرصو خوردم و حس میکنم سیاهی و گود افتادگی زیر چشمم از اون موقع شروع شد .حالا میتونه علتش همین باشه و درمانش چیه انواع ماسکو استفاده کردم ولی نتیجه ای نگرفتم

سولماز

سولماز

1399-01-23 - 22:03

بدن من با خوردن این قرص خارش گرفته

امیرحسین مرادی

امیرحسین مرادی

1399-01-06 - 13:32

با سلام قرصش خوبه یا پودرش میخوام کل بدنم چاق بشه ها نه فقط صورتم

مهاجر.اویس

مهاجر.اویس

1398-11-29 - 12:25

هنوز مصرف نکردم آیا شماره تلفنی هست که بشه تلفنی با آقای دکتر در حدود یک دقیقه کمتر بنده مشاوره بگیرم....ممنون میشم از لطف شما.... باتشکر مهاجر

رها

رها

1398-10-12 - 23:51

این قرص عالیه

ngn

ngn

1398-08-09 - 16:06

از کجا قرص مخمو آبجو را باید خریداری کرد؟؟

وحید احمدی

وحید احمدی

1398-08-03 - 20:29

برای کسی که تشنج دارد ضرر داره؟

Elnaz

Elnaz

1398-08-03 - 14:03

سلام ، قدم ۱۷۰ وزنم ۵۹ کیلو ازمایش دادم فقط ویتامین دی ام کم بود لاغر هستم بشدت دنبال راهی برای افزایش وزنم ایا این قرص میتونه به من کمک کنه؟؟؟

شکوفه فلاح

شکوفه فلاح

1398-05-07 - 09:07

آیا این قرص میشه بدون تجویز دکتر مصرف بشه. چون یه هفته دیگه عروسیمه عجله دارم.

asghar593

asghar593

1398-05-03 - 08:53

من یک ماهه دارم گرون ترین و بهترین برند مخمر ابجو رو استفاده میکنم یک گرم هم اضافه نکردم