کمبود ویتامین دی و ده ها بیماری!

faateme1366
کمبود ویتامین دی را حتما جدی بگیرید.

اگر متوجه کمبود ویتامین در بدن تان شده اید، لطفا به هیچ عنوان به صورت سرخود از مکمل ها استفاده نکنید. چرا که باعث بیماریهای بدتری می شود.

کمبود ویتامین Dنه‌تنها بر تراکم استخوان تأثیر می‌گذارد، بلکه با عوارضی مانند بیماری قلبی، مشکلات بهداشت روانی، برخی سرطان‌ها، بیماری‌های خودایمنی، بیماری‌های عفونی و دیابت نوع ۲ ارتباط دارد.

 

این مشکل دو جنبه دارد: یکی ندانستن اینکه میزان واقعی نیاز شما به ویتامین Dچقدر است و دوم اینکه چگونه این مقدار ویتامین را به دست آورد.

 

درحالی‌که میزان روزانه توصیه‌شده دریافت ویتامین D۶۰۰ تا ۸۰۰ واحد بین‌المللی است، اما درصورتی‌که شما کمبود ویتامین Dداشته باشید، ممکن است مصرف مقدار بیشتری ویتامین Dلازم داشته باشید تا این کمبود برطرف شود و میزان این ویتامین در خون به حد طبیعی برسید.

 

بدن می‌تواند با تابش نور خورشید به پوست از یک ماده پیش ساز ویتامین Dبسازد، اما متغیرهای بسیاری وجود دارند، ازجمله زمان روز و فصل تا محل زندگی و رنگ پوست شما که بر میزان ساخته شدن ویتامین Dدر بدن تأثیر می‌گذارند.

 

غذاهای معدودی حاوی ویتامین Dطبیعی در حد کافی هستند. بسیاری از غذاهای دیگر که با ویتامین Dغنی می‌شوند، اما این غذاهای غنی‌شده معمولاً فقط ۱۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین Dدر هر وعده دارند. بنابراین بعید است که شما صرفاً از راه رژیم غذایی بتوانید حتی حداقل روزانه لازم ویتامین Dرا به دست آورید.

 

یک راهبرد مؤثر در این وضعیت ممکن است استفاده از ترکیبی از روش‌ها برای تأمین ویتامین Dموردنیاز شامل مقدار معقولی قرار گرفتن در معرض نور خورشید، مصرف غذاهای غنی‌شده و دریافت مکمل ویتامین Dاست.

 

با دکترتان درباره انجام آزمایش خون ساده‌ای که میزان ویتامین Dرا اندازه می‌گیرد و بهترین روش برای رساندن میزان این ویتامین در خون به حد طبیعی و حفظ آن در این حد مشورت کنید.

منبع: همشهری

مصرف ویتامین B منجر به سرطان می شود!

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ