مخالفت کارشناسان انگلیسی با محدود کردن مصرف متادون

مقامات رسمی بخش داروی انگلیس اعمال محدودیت زمانی مشخص برای تجویز متادون به عنوان داروی جایگزین برای معتادان به هرویین مخالفت کردند.

مقامات رسمی بخش داروی انگلیس اعمال محدودیت زمانی مشخص برای تجویز متادون به عنوان داروی جایگزین برای معتادان به هرویین مخالفت کردند.

شورای مشورتی سوء استفاده از داروها گفت که طرفداری مقامات ارشد حزب محافظه‌کار، از جمله یان دانکن اسمیت، وزیر کار و امور بازنشستگی بریتانیا از محدودیت زمانی برای مصرف متادون به بالا رفتن آمار بازگشت‌ به اعتیاد و افزایش نرخ آلودگی به ویروس ایدز و مرگ معتادان می‌شود.

این شورا گزارش داده شواهد محکمی وجود دارد که معتادانی که برای مدت خیلی کوتاه از داروی جایگزین استفاده می‌کنند از درمان سودی نمی‌برند.

این گزارش به درخواست گروهی از مقامات بریتانیایی انجام شده است. دانکن اسمیت و کتی جینگل، متخصص اعتیاد از برنامه حزب کارگر برای استفاده از متادون به عنوان داروی جایگزین اعتراض کردند و معی شدند متادون به اعتیاد کمک کرده و بودجه برنامه‌های توانبخشی محلی را بلعیده است.

در مقابل، شورای مشورتی سوء استفاده از داروها که بیشتر نگران آن است که ۴۰ درصدی افرادی که برای مدتی بیش از حدکوتاه تحت درمان متادون بودند، در عرض شش ماه روند درمانی را رها کرده‌اند.

آنت دیل-پررا از اعضای کمیته بازپروری شورای مشورتی گفت: همه‌ی شواهد نشان می‌دهد که محدود کردن دسترسی به داروهای جایگزین به افزایش خطر بازگشت به اعتیاد و حتا مرگ بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر می‌انجامد.

او گفت: اگرچه لازم به ذکر است که متادون به تنهایی نمی‌تواند به بازپروری کامل منتهی شود. درمان با داروهای جایگزین افیون، باید در کنار رفتاردرمانی انجام شود.

(منبع: گاردین)

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ