دوقلوهای به‌هم‌چسبیده؛ به یاد لاله و لادن بیژنی+عکس

mojtaba
دوقلوهای به‌هم‌چسبیده دو بچه‌ای هستند که به لحاظ فیزیکی از بعضی جاهای بدن به هم چسبیده‌اند.

دوقلوهای به‌هم‌چسبیده دو بچه‌ای هستند که به لحاظ فیزیکی از بعضی جاهای بدن به هم چسبیده‌اند. از هر ۲۰۰۰۰۰ تولد، یک جفت دچار این وضعیت می‌شود و حدود ۷۰ درصد از دوقلوهای به هم‌چسبیده دختر هستند.
دوقلوهای به‌هم‌چسبیده همواره از یک جنسیت بوده و شکل به هم چسبیدگی‌شان کاملا به جایی مربوط می‌شود که در آن شکل گرفته‌اند.
رایج‌ترین نوع پیوستگی این، پیوستگی از نواحی قلب، کبد، روده، دستگاه صفراوی، ستون فقرات، راست‌روده، دستگاه تناسلی ادراری، لگن، مغز و شامه‌ی مخ است.
دانشمندان معتقدند که دوقلوهای به هم چسبیده از یک تخم بوجود می‌آیند که نمی‌تواند از هم جدا شود. 
حدود ۲۰۰ دوقلوی به‌هم‌چسبیده هر سال متولد می‌شود و حدود نیمی از آنها پیش از تولد یک سالگی‌شان می‌میرند.


نمونه‌ای از این دوقلوها می‌توان به وینا و ونی اشاره کرد که از سر به هم چسبیده بودند، اما پدر و مادر آن‌ها، در بیمارستان ترک‌شان کردند چرا که توان پرداخت هزینه‌های پزشکی آنها را نداشتند.
تا هشت سال این دو دختر در یک اتاق در بیمارستان نیلوفر خوردند و بازی کردند و خوابیدند و پرستاری شدند. آن‌ها قابل جدا شدن نیستند.
دکترشان می‌گوید: «همیشه امکان عمل وجود دارد به خاطر این که هر کدام‌شان دارای دو مغز جداگانه هستند. تنها مشکل قضیه یک شریان خونی مشترک است که عمل را پرخطر می‌کند.»
مورد دیگر لاله و لادن بیژنی بودند که در سن ۲۹ سالگی تصمیم گرفتند عمل جداسازی را انجام دهند. جمجمه‌ی این دخترها در بالای گوش به هم چسبیده بود اما مغزشان کاملا سالم بود. آنها هرگز نمی‌توانستند بدون کمک آینه به هم نگاه کنند. آرزوی انها این بود که بتوانند جداگانه در راهروی بیمارستان رافلز سنگاپور راه بروند. اما متاسفانه بعد از عمل جان خود را از دست دادند.
(منبع: دیلی میل)

خبر مرتبط:
دوقلوهای تازه به دنیا آمده تنها یک قلب دارند+عکس

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ