رژیم های غذایی غلط را بشناسید - کلینیک پوست و مو چهره نگار

رژیم های غذایی غلط را بشناسید

رژیم های غذایی غلط را بشناسید

در زندگی امروزه، بهبود وضعیت تناسب اندام و تغذیه از دغدغه‌های بسیاری از افراد محسوب می شود و نقش مهمی در ارتقای سلامت روحی و جسمی فرد دارد و موجب افزایش کیفیت زندگی فرد می‌شود.

کلینیک تخصصی پوست و مو چهره نگار نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک پوست و مو چهره نگار کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در این مطلب به بررسی موضوع بهبود وضعیت تناسب اندام و تغذیه می‌پردازیم و راهکارهای موثر و مفیدی در این باره ارائه می‌دهیم.

چگونه وضعیت تناسب اندام و تغذیه خود را کنترل کنیم؟

در دستیابی به برنامه غذایی مناسب و در پی آن داشتن اندام ایده‌آل، چند نکته وجود دارد که شاید دانستن آنها مسیر رسیدن به اندام متناسب را هرچه کوتاه تر نماید. این نکات شامل موارد زیر می گردد:

۱- نوشیدن حداقل ۶ تا ۸ لیون آب آشامیدنی در طول روز تأثیر بسزایی در سلامتی و تناسب اندام شما دارد. بنابراین به همراه داشتن یک بطری آب خالص به اندازه به همراه داشتن گوشی همراه یا کیف پول برای افراد مصمم به لاغری اهمیت دارد.

۲- عادت بد خوردن سالاد پیش از غذا را کنار بگذارید.

۳- نخوردن میوه شما را هرچه بیشتر به سمت چاقی سوق می دهد. میوه را به هر صورت که می توانید مصرف نمایید اما از مصرف میوه ها یا آب میوه های شامل مواد افزودنی پرهیز نمایید. از امتحان میوه های جدید در برنامه روزانه خود نترسید.

۴- ناخنک زدن ممنوع! هنگامی که غذا را درست می کنید از خوردن آن خودداری کنید. زمان خاصی را برای میل کردن غذا اختصاص دهید و آن را بر روی سفره یا پشت میز با آرامش و تمرکز کامل نوش جان کنید.

۵- انواع سوپ، سالاد و سبزیجات غیر نشاسته ای را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۶- افزودن غلات سبوس دار به سبد غذایی نیز می تواند به حفظ وضعیت تناسب اندام و تغذیه شما کمک نماید.

۷- به اندازه ظرفیت خود غذا بخورید. با دقت در میزان غذای اختصاص یافته به فرزند خود، در واقع از خوردن غذای مانده وی توسط خویش جلوگیری نموده اید و قدمی مثبت در حفظ تناسب اندام خود برداشته اید.

۸- هرگونه ماده مشکوک به فساد را از آشپزخانه دور کنید.

رژیم های غذایی غلط را بشناسید

اکثر رژیم های غذایی به شما کمک می کنند وزن خود را کاهش دهید؛ فقط برای یک زمان کوتاه و معمولا به روش های ناسالم. در ادامه برخی از موارد مهم در رژیم های غذایی غلط را بیان می نماییم.

  • عدم احتساب کالری های دریافتی و مصرفی
  • عدم انجام تمرینات ورزشی
  • کمک به کاهش وزن ناگهانی
  • استفاده از مکمل ها
  • حذف مواد غذایی ضروری و یا وعده های مهم
  • خوردن ترکیبات عجیب و غریب
  • داشتن قواعد بسیار زیاد

رژیم های غذایی هوشمند برای بهبود وضعیت تناسب اندام و تغذیه

به جای رعایت رژیم های غذایی سنگین، تغییرات کوچک را به رژِیم فعلی خود اضافه کنید. وعده های غذایی اصلی را به چندین وعده کوچک و میان وعده تقسیم نمایید. مصرف میوه و سبزیجات را دو برابر نموده و مصرف مواد غذایی شیرین و چرب را کم نمایید. به تمامی مواد غذایی که میخورید و کالری که دریافت می نمایید دقت کرده و آنها را به دقت ثبت کنید چرا که باعث می گردد در مورد آنچه که می خورید فکر نمایید.

ورزش و رسیدن به تناسب اندام

داشتن تمرینات بدنی اگر به دنبال از دست دادن کمی و یا مقدار زیادی از وزن خود هستید بسیار مهم می باشد. هنگامی که شروع می کنید، اهداف کوچک و منطقی ایجاد کنید و به دقت  آنها را دنبال نمایید، همزمان با شروع تمرینات ورزشی باید رژیم غذایی خود را نیز تغییر دهید.

روش های کاهش چربی های موضعی برای بهبود وضعیت تناسب اندام و تغذیه

برای بسیاری از افراد از دست دادن وزن و رسیدن به تناسب اندام ترکیبی از رژیم غذایی و ورزش است اما برخی از چربی های موضعی با رعایت این موارد از بین نمی روند. برای از بین بردن چربی های موضعی مقاوم به ورزش و رژیم غذایی می توان از روش های زیر استفاده نمود.

پیکرتراشی

لیپوماتیک

لیپوساکشن

چربی های موضعی قسمت های مختلف بدن از جمله بازوها، ران ها، شکم و پهلو را میتوان به راحتی با روش های گفته شد از بین برد. هریک از این روش های به موازات اثرات درمانی مثبت ممکن است با عوارض و مشکلاتی همراه باشند و باید زیر نظر جراح پلاستیک ماهر و متخصص انجام شوند.

هنگام خرید مواد غذایی از این قوانین شش گانه مهم، پیروی کنید

بر اساس این قانون بهتر است خوراکی هایی بخرید که حداکثر از 6 ماده تشکیل دهنده تهیه شده باشد. با انجام این کار، دیگر نباید نگران مواد غذایی فرآوری شده باشید.

به عنوان مثال، وقتی می خواهید بلغور جوی دوسر بخرید، باید به فهرست مواد تشکیل دهنده دقت کنید، چون برخی محصولات حاوی جو از شیرین کننده و مواد نگهدارنده تهیه می شوند. هیچ دلیلی برای خریدن جوی دوسر وجود ندارد که از چیزی غیر از جو تهیه شده باشد.

اگر دقت کنید، می بینید که بسیاری از مواد غذایی مورد علاقه شما از میلیون ها ترکیب ناشناخته تهیه می شوند. خبر خوب این است که انتخاب های زیادی در بازار وجود دارد که سالم تر هستند و می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

برای افزایش و بهبود وضعیت تناسب اندام و تغذیه آگاهانه غذا بخورید

در تعطیلات عید بیشتر در برابر تلویزیون می نشینید و در این حین دائما غذا و خوراکی می خورید؟ باید به شما بگوییم که اگر بدون تمرکز و در حالی که جلوی تلویزیون سریال می بینید یا اخبار تماشا می کنید، غذا بخورید، از قطار تغذیه سالم جا خواهید ماند. وقتی بدون فکر غذا می خورید، احتمال دارد در مصرف مواد غذایی بی ارزش مانند کوکی و آبنبات زیاده روی کنید.

تمرکز حواس نوعی تمرین مدیتیشن است. شما می توانید با تقویت این خصوصیت در خود با آگاهی کامل غذا بخورید. مطالعات محققان نشان می دهد وقتی مواد غذایی را می بینیم، می چشیم، بو می کشیم و احساس می کنیم، کمتر می خوریم و بیشتر لذت می بریم.

از شمردن کالری غذاها دست بردارید

 

خوردن غذایی که کیفیت غذایی بالایی دارد، نسبت به کالری آن مهم تر است.نتایج  یک مطالعه نشان داده است که غذاهای فرآوری شده و نوشیدنی های شیرین بیشترین عوامل افزایش وزن و برهم تناسب اندام و تغذیه هستند. از این رو بهتر است به جای توجه به میزان کالری که هر غذا دارد به کیفیت غذایی آن توجه داشته باشید.

اگر می خواهید تناسب اندام و تغذیه مناسب داشته باشید، هر چه که می خواهید و هر وقت که می خواهید بخورید

گاهی اوقات تصمیم می گیرید که برای مدت طولانی از نزدیک شدن به غذای مورد علاقه خود دور بمانید اما نمی توانیم برای همیشه این رویه را دنبال کنیم. از این رو بعد از مدتی تحمل خود را از دست داده و با خوردن مقدار زیادی از آن غذای خاصی دچار اضافه وزن می شویم و تناسب اندام خود را از دست می دهیم.

برای این که همیشه سالم و قوی بمانید باید هر چه که دوست داریم را بدون احساس گناه خورده و از آن لذت ببریم. از این رو برای داشتن تناسب اندام بهتر است ممنوعیت نزدیک شدن به غذای مورد علاقه خود را متوقف کنید.

 

هدف شما، رژیم غذایی شما را تعیین می کند. چه بخواهید لاغر شوید چه چاق، یا وزنتان را ثابت نگه دارید، باید مواد غذایی سالم و کامل مصرف کنید. قبل، هنگام و بعد از هر فعالیت ورزشی آب بنوشید و مواد غذایی مختلف را مصرف کنید تا حتما همه مواد لازم بدن را دریافت کنید.

کلینیک تخصصی پوست و مو چهره نگار

کلینیک تخصصی پوست و مو چهره نگار همواره با معتبرترین مراکز پزشکی ایران و جهان در راستای پیشرفت علوم زیبایی و پوست و مو و تناسب اندام در ارتباط است...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • محمد علی قائمی

    سلام.آیا مصرف قرص دیگوکسین به صورت موضعی باعث پر مویی میشود؟و نحوه استفاده اون رو لطفا بگید.ممنون میشم.

  • لغو پاسخ