تفاوت آسم و آلرژی - درمانگاه شبانه روزی تخصصی کودکان پگاه

تفاوت آسم و آلرژی

تفاوت آسم و آلرژی

آسم يك بيماري ریوی است که واگیر ندارد. این بیماری باعث تاثیر متناوب روي راه‌هاي تنفسي داخل ريه‌ها شده و منجر به تنگ شدن راه تنفسي گاه و بیگاه می‎شود. از علائم آن همین تنگي مجاري است. پس از هر بار بروز اين تنگي نفس گاهی با درمان و گاهی بدون هیچ درمانی به سرعت يا به كندي به حالت طبیعی بر مي‌شود، اما گاهي نیز حملات شديد شده و پیش از بازگشت به روال طبیعی، خطر آفرين می‎شود. شدت تنگي نفس در بیماران مختلف، متفاوت است. کاهش تنگی نفس خفیف و گاهی نیز شدید است.

درمانگاه شبانه روزی تخصصی کودکان پگاه نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با درمانگاه شبانه روزی تخصصی کودکان پگاه کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در هر سنی احتمال بروز بيماري آسم وجود دارد اما شايع‌ترين و متداول‎ترین سن بروز این بیماری، دوران كودكي است.

آسم بيماري نادری نيست و تقریبا رایج است. به طور تقریبی، از هر 10 کودک، يك كودك و از هر 20 انسان بالغ يك انسان دچار این بیماری هستند.

آلرژی

آلرژی یا حساسیت در حقیقت واکنشی است که سیستم ایمنی بدن در مقابل مواد خارجی که از راه‎های مختلف وارد بدن شده است، از خود نشان می‎دهد. این عناصر ممکن است از راه تنفس مواد، خوردن، تزریق و یا حتی تماس وارد بدن شده باشند. سیستم دفاعی بدن این مواد را به اشتباه دشمن فرض کرده و با آن درگیر شده و برای دفاع، تولید هیستامین آغاز می‎شود.

آبریزش بینی، خارش، عطسه و سرفه می‎تواند علائمی برای بروز آلرژی فصلی و یا تماس با مواد حساسیت زا باشد. گاهی شدت حساسیت و آلرژی آن قدر بالاست که منجر به شوک آنافیلاکتیک شده و فورا باید کودک را به مراکز درمانی برسانید. حساسیت غذایی، حساسیت پوستی و تب یونجه و حساسیت تنفسی به ترتیب از حساسیت‎های رایج در کودکان است.

 

در صورت وجود علائم آسم و آلرژی در کودک خود، او را نزد پزشکان متخصص کلینیک پگاه برده تا هر چه سریع‌تر درمان را آغاز نمایند. در این بخش می‎توانید مقالات بیشتری را درباره علائم، نحوه تشخیص و درمان بیماری آسم  و آلرژی در کودکان مطالعه کنید.

خدمات بخش درمانگاه شبانه روزی کودکان پگاه عبارتند از:

تست تنفس، تست آلرژی پوستی، درمان آلرژی غذایی، درمان کهیرهای حاد و مزمن، حساسیت زدایی دارویی.

درمانگاه شبانه روزی تخصصی کودکان پگاه

درمانگاه شبانه روزی پگاه در سال ۱۳۸۶ توسط جمعی از متخصصین و اساتید دانشگاه با هدف پیشگیری و درمان بیماری ها، به ویژه در گروه سنی کودکان شروع به کار...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • شعبانی

    سلام من یک پسر ۱۳ ماهه دارم بدنش کلا داغ و تب داره . هیچ علایم دیگه ای هم جز تب نداره . بردمش دکتر فقط بهش پروفن داد . چون استامینوفن نمیخوره . ولی بعد از ۳ روز هنوزم تب ادامه داره . ممکنه راهنمتییم کنین ممنون .

  • سمیه عبادزاده

    سلام من ی پسری دارم ک اردیبهشت سه سالش تموم میشه از دیروز وقتی ک میشینه برای غذا خوردن میگه پاهام اینجوری میشه میخاره من حس میکنم ک پاش خواب میره دلیلش چی میتونه باشه؟

  • هادی

    سلام. فرزندم حدود دو و نیم ساله. متخصص گوارس به علت یبوست پودر پیدرولاکس تجویز کرد. پس از یک هفته مصرف روزی یک بار خروجی داشت. اما چند روزه با وجود مصرف دارو در هنگام دفع به مدت 2 تا 3 ساعت بیقراری میکند و حتی مقداری گریه. تا راحت شود البته مدفوع کاملا طبیعی و نرم از وی خارج می شود اما دلیل بیقراری رو نمیدانیم چیست. لطفا کمک کنید

    • سمیرا رادمهر

      سلام من هم پسر۳ساله ام همین مشکل وداشت انجیرخیس خورده بهش بده هرروز غذاهاش وپرازسبزیجات کن وآب ميوه طبيعي باپالپش زودي خوب ميشه.

  • لغو پاسخ