روش هایی برای کاهش سایز غبغب - كلينيك زيبايي آفرنگ

روش هایی برای کاهش سایز غبغب

روش هایی برای کاهش سایز غبغب

کاهش سایز غبغب

با افزایش سن و بروز مشکلات مربوط به اضافه وزن عضلات صورت و گردن استحکام خود را از دست می دهند و شل می شوند. در چنین شرایطی ممکن است غبغب در ناحیه دور گردن تشکیل شود. البته گاهی تشکیل غبغب ربطی به اضافه وزن ندارد. بله هر حال روش های مفید و موثری جهت رفع و کاهش سایز غبغب وجود دارد که در ادامه مطلب به معرفی و ارائه آن  ها می پردازیم.

كلينيك زيبايي آفرنگ نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با كلينيك زيبايي آفرنگ کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

غبغب چیست و چه روش هایی برای کاهش سایز غبغب وجود دارد؟

غبغب (Double Chin) زمانی به وجود می‌آید که یک لایه چربی زیر پوستی دور گردن شما تشکیل و به تدریج محکم می‌شود. در این حالت انگار شما دارای چانه دوم می‌شوید. بیشتر افراد دارای اضافه‌وزن غبغب دارند اما افرادی که اضافه‌وزن ندارند نیز گرفتار غبغب می‌شوند. لیپوماتیک غبغب می‌ تواند به رفع این مشکل کمک شایانی کند و سبب از بین رفتن چربی‌هایی که در این ناحیه جمع شده‌اند شود.

 

افتادگی یا بزرگی غبغب می‌تواند علت‌های مختلفی داشته باشد که با توجه به آنها درمان‌های متفاوتی وجود دارد. معمولا اعضای قسمت پایین صورت هر فرد شامل لب پایین، چانه و قسمت زیر چانه و چین ناحیه چانه و گردن، زوایای خاص و استانداردی دارند که در بیشتر افراد مشابه است اما در برخی افراد به دلایل خاصی این اندازه‌ها و زوایا استاندارد نیست و باعث می‌شود غبغب غیرطبیعی داشته باشند.

حرکات ورزش موثر جهت از بین بردن غبغب

کاهش سایز غبغب با انجام ورزش های گردن

  • بایستید و کمر را صاف کنید.
  • همراه با دم، سر را به پهلو بچرخانید تا چانه شما با شانه تان برخورد کند.
  • نگاهتان را به یک طرف خیره کنید.
  • همراه با بازدم سر خود را پایین بیاورید تا چانه ی شما با قفسه ی سینه برخورد کند.
  • حالا همراه با دم سر را به سمت دیگر بچرخانید تا چانه ی شما با شانه ی دیگر برخورد کند.
  • این حرکت را 5 تا 10 مرتبه برای هر طرف انجام دهید.
  • در طول این حرکت گردن را زیاد به عقب برنگردانید، چرا که موجب کشیده شدن گردن می شود.

از بین بردن غبغب با انجام  ورزش ورزش پلاتیسما

برای انجام این ورزش:

  • در حالت نشسته یا ایستاده کمر را صاف کنید.
  • دهان را باز کنید و کناره های لب را به سمت پایین بکشید.
  • دهان را کمی باز و عضلات فک را فعال کنید.
  • فک پایین را 5 بار بالا و پایین ببرید تا عضلات پلاتیسمای شما فعال شوند.
  • در هنگام انجام این حرکت تاندون های گردن شما باید بیرون بزنند.

 

درمان های زیبایی برای رفع غبغب و کاهش سایز آن

چندین روش ایمن و غیر تهاجمی برای از بین بردن غبغب وجود دارد که از جمله می توان به آر اف، مزوتراپی و هایفو اشاره کرد.

روش آر اف یا رادیو فرکانسی برای رفع غبغب

آر اف یا رادیو فرکانسی یک تکنیک پیشرفته و جدید است که موجب لیفت و رفع افتادگی پوست می شود. امواج رادیو فرکانسی با رساندن گرما به سلول های چربی، دیواره ی آنها را می شکند و محتوای آن را تبدیل به مایع می کند. پس از آن چربی مایع از بدن خارج می شود. چربی های غبغب به همین شکل شکسته و از بدن خارج می شوند.

این روش کاملا غیر تهاجمی و بدون درد است و نتایج نهایی آن معمولا پس از یک تا دو ماه نمایان می شوند.

از بین بردن و کاهش سایز غبغب با مزوتراپی

در روش مزوتراپی، با استفاده از تزریق های کوچک، محلول هایی در لایه های چربی و بافت پیوندی تزریق می شوند. این داروی تزریقی موجب سفت شدن دیواره های چربی و از بین رفتن آنها می شود. در نتیجه به رفع غبغب نیز کمک می کند. این روش کاملا بدون درد و غیر تهاجمی است و نتایج آن پس از سه هفته خود را نشان می دهند.

از بین بردن غبغب با روش هایفوتراپی

از دیگر روش های مفید برای از بین بردن غبغب هایفوتراپی است. البته این روش برای لیفت غبغب هایی کاربرد دارد که شدت افتادگی آنها زیاد نباشد. در این روش امواج فراصوت از لایه های سطحی پوست عبور کرده و به عمق آنها نفوذ می کند. این امواج موجب کلاژن سازی و لیفت بافت ها در طول 2، 3 ماه آینده می شوند.

کاهش سایز غبغب با روش لیپوساکشن

«لیپوساکشن» بهترین گزینه درمانی است. در این روش بافت‌های اضافی چربی بیرون آورده می‌شوند تا آن نقطه لاغر شود و به حالت طبیعی برگردد.

 

لیپوساکشن چطور عمل می‌کند؟

از یک دستگاه ساکشن و یک تیوپ توخالی برای بیرون کشیدن چربی‌های اضافی استفاده می‌شود. پس از این که آن نقطه به طور موضعی بی‌حس شد، مقدار معین و از پیش تعیین‌شده‌ای از یک ماده خیس‌کننده را داخل موضع تزریق می‌کنند.

 

ترکیبات موجود در این مایع، سلول‌های چربی را از بافت‌ها جدا کرده و سپس دستگاه ساکشن آن‌ها را از طریق آن تیوب توخالی از بدن بیرون می‌کشد تا چربی اضافی آن نقطه از بدن (مثلاً گردن) خارج شود و غبغب فرد از بین برود.

روش های ساده برای کاهش سایز غبغب در خانه

کاهش سایز غبغب با ماسک سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ یک ماده طبیعی بسیار ارزشمند و مفید است. ماسک سفیده تخم مرغ یکی از روش های خانگی برای رفع غبغب است. محصولات تجاری این ماسک به صورت پماد و کرم نیز تولید شده است،‌ اما می توانید از تخم مرغ طبیعی استفاده کنید. اصولا، انواع ماسک صورت برای بهبود وضعیت پوست و طراوت آن مفید است. ماسک سفیده تخم مرغ برای رفع بافت چربی غبغب و سلامت پوست بسیار تاثیرگذار است:

 

  • ابتدا سفیده 2 تخم مرغ را جدا کرده و به خوبی هم بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری از عسل، شیر و لیمو به آن اضافه کنید؛
  • اگر توانستید چند قطره روغن نعناع یا مقدار کمی پودر نعنا به آن اضافه کنید؛
  • این ماسک را بر روی غبغب، زیر چانه و فک بمالید؛
  • 30 دقیقه صبر کنید؛
  • سپس، ماسک را با آب ولرم بشویید، و مکان ماسک را کمی مالش دهید؛

 

این روش خانگی را هر روز انجام داده تا نتیجه خوبی بدست آورید.

 

سه قدم تا کوچک شدن غبغب

چاقی غبغب از آن نکات آزاردهنده است که روی صورت هم تاثیر می‌گذارد. برای لاغر کردن این قسمت از صورت و گردن می‌توانید از ماساژ استفاده کنید. فقط یادتان باشد این تمرینات را باید هر روز و برای چند ماه انجام دهید تا نتیجه خوبی بگیرید. پس زود خسته نشوید.

 

برای این تمرین‌ها باید بنشینید در حالی که پشت‌تان کاملا صاف، شانه‌های‌تان رو به پایین و بازوهای‌تان کشیده است؛ دست‌ها را روی زانوها قرار دهید.

 

1- سرتان را به آهستگی بالا بیاورید و همزمان از بینی به مدت پنج ثانیه نفس بکشید. پنج ثانیه نفس‌تان را حبس کنید و چشم‌های‌تان را ببندید. همزمان، لب پایین‌تان را روی لب بالا بگذارید، انگار با کسی قهر کرده‌اید. بعد به آهستگی رها کنید سپس این تمرین را دوباره شروع و حدود 10 بار تکرار کنید.

 

2- سرتان را به آهستگی آن را پایین بیاورید و در همان حال چانه را به سینه‌تان نزدیک کنید. این تمرین را همزمان با بیرون دادن نفس از بینی انجام دهید. پنج ثانیه در این حالت بمانید و بعد سرتان را به آهستگی بالا بیاورید. 10 بار هم این حرکت را انجام دهید.

 

3- سرتان را کاملا صاف نگه دارید، چانه‌تان را به آهستگی جلو بیاورید و پنج ثانیه در این وضعیت بمانید. این تمرین هم باید 10 بار انجام شود.

راهکار ساده و کاربردی جهت کاهش سایز غبغب

در واقع ساده‌ترین و کم‌خرج‌ترین راه برای رفع مشکل غبغب این است که هنگام راه رفتن، نشستن پشت میز یا راه رفتن کمرتان را صاف کرده و قوز نکنید. اگر  به این نکته ساده توجه کنید، شاید چربی موضعی آزاردهنده گردنتان کاملاً از بین نرود، ولی پس از مدتی راست نشستن و پرهیز از خم کردن بیش از اندازه پشتتان خواهید دید که گردن چاق شما کمتر به چشم می‌آید و جلب توجه می‌کند.

 

یک روش جالب و راحت و کم‌خرج دیگر برای حل این مشکل ناراحت‌کننده این است که آدامس بجوید. البته دقت کنید که حتما آدامس بدون قند باشد. اگر عضلات فک و صورت شما زیادتر حرکت کنند، از تجمع چربی در گردن پیشگیری خواهد شد.

نتیجه گیری در مورد کاهش سایز غبغب

حالا که از اصول کلی لاغر کردن گردن و از کاهش سایز غبغب آگاه شدید، باید این روند را هر روز ادامه دهید و در به‌کارگیری آن افراط یا تفریط نکنید. به جای این که لاغر کردن گردن و از بین بردن غبغب نازیبای خود را به عنوان یک هدف کوتاه‌مدت در نظر بگیرید، سبک زندگی خود را تغییر دهید.

فکر نکنید که اگر مدت کوتاهی برای کاهش چربی گردنتان تلاش کنید و حتی در این کار موفق شوید، برای همیشه از شر این مشکل خلاص خواهید شد. اصلا این طور نیست و اگر به محض از بین رفتن غبغب و رسیدن به شکل دلخواه مانند قبل عمل کنید، همان چربی‌های اضافی و غبغب مجددا باز خواهند گشت.

 

كلينيك زيبايي آفرنگ

ما در این مجموعه با کمک متخصصین و بهترین های ورزش، ناسب اندام، زیبایی و مراقب از سلامت شما عزیزان هستیم. خدمات: خدمات پوست، مو و زیبایی لاغری تضمینی با...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ