روکش های کامپوزیت ونیر - کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مینوسا

روکش های کامپوزیت ونیر

روکش های کامپوزیت ونیر

روکش کامپوزیت ونیر

در حالی که روکش لمینت ممکن است نیاز به مراجعه مکرر به دندانپزشک داشته باشد و شامل برخی از سوراخکاری ها یا تغییر شکل دندان ها است، کامپوزیت ها معمولا در طول مراحل درمان به مینای دندان آسیب وارد نمی کنند. مواد کامپوزیتی در سطح خارجی دندان قرار می گیرد و توسط دندانپزشک شما به شکل مورد نظر در می آید. کامپوزیت ونیر یک درمان نسبتاً سریع اما موثر است.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مینوسا نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مینوسا کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

اگرچه روکش های کامپوزیت عموما به اندازه روکش های سرامیکی دوام ندارند، اما گزینه ای مقرون به صرفه و مناسب است که به سرمایه گذاری بسیار کمتری از زمان و هزینه نیاز دارند. ونیرهای کامپوزیتی یک گزینه موثر برای رفع آسیب های جزئی زیبایی و اصلاح بی نظمی در اندازه و شکل دندان های شما است.

مزایای روکش های کامپوزیت ونیر:

– مینای دندان کمتر از روکش های لمینت سرامیکی برداشته می شود.

– گاهی اوقات این روش ها فقط در یک جلسه ویزیت انجام می شود.

– کامپوزیت ونیر هزینه کمتری نسبت به لمینت دارد.

– اگرچه روکش های کامپوزیت به طور کلی به اندازه روکش های پرسلن مقاوم نیستند، روکش های کامپوزیت به راحتی و به سرعت قابل ترمیم هستند.

مراحل قرار دادن روکش های کامپوزیت:

– بعد از آماده سازی سطح دندان ها، دندانپزشک با استفاده از رنگی که برای دندان های شما مناسب است، مواد کامپوزیت را با دقت پیوند زده و شکل دهی می کند.

– از نور فرابنفش مخصوص برای محکم شدن کامپوزیت و اتصال آن به دندان های شما استفاده می شود.

– روکش ها صاف و صیقل داده می شوند تا مانند دندان های طبیعی به نظر برسند.

قبل از استفاده از روکش های کامپوزیت

– دندان ها و لثه های شما باید قبل از استفاده از روکش کامپوزیت سالم باشند. دندانپزشک شما می تواند هر بیماری یا پوسیدگی را قبل از قرار دادن روکش های کامپوزیت ونیر شما درمان کند.

– روکش کامپوزیت برای بیمارانی که دندان هایشان را به هم می سابند یا دندان قروچه دارند انتخاب خوبی نیست. اگر دندان قروچه دارید، دندانپزشک ممکن است به شما پیشنهاد دهد هنگام خواب از محافظ دندان استفاده کنید.

– مانند تمام درمان های دندانپزشکی، تمام انتظارات و گزینه های درمانی مورد نظر را با دندانپزشک در میان بگذارید. ویزیت منظم دندانپزشکی برای حفظ سلامت دندان و لثه های شما ضروری است.

بعد از استفاده از روکش های کامپوزیت

– روکش ها می توانند تحت فشار ساییده شوند از جویدن ناخن و اجسام سخت مانند مداد یا یخ خودداری کنید.

– ممکن است چند روز طول بکشد تا به احساس کامپوزیت عادت کنید.

– دندان ها و لثه های خود را با مسواک و نخ دندان هر روز تمیز نگه دارید.

روکش کامپوزیت ونیر برای چه مواردی استفاده می شود؟

از روکش های کامپوزیت برای درمان چندین مسئله زیبایی دندان، مانند دندان های لکه دار، دندان کج، دندان های ترک خورده یا پر کردن شکاف بین دندان ها استفاده می شود. اگرچه ممکن است مشکلات شدید در تراز دندان ها به درمان های ارتودنسی مانند بریس احتیاج داشته باشد، اما این درمان ها اغلب با روکش های کامپوزیت و سایر درمان های زیبایی همراه می شوند تا لبخند را کامل کنند. لکه گیری یک مسئله رایج است که با استفاده از کامپوزیت برطرف می شود.

رفع ترک یا شکستگی یکی از رایج ترین موارد استفاده برای کامپوزیت است و این روش ایده آل برای رفع آسیب جزئی مانند فرسایش اسیدی یا ترک های جزئی است. کامپوزیت ونیر یک روش غیرتهاجمی و بسیار مقرون به صرفه برای ترمیم آسیب های دندانپزشکی است.

کامپوزیت ونیر همچنین برای بستن شکاف های کوچک بین دندان های جلویی بیمار استفاده می شود. اگر مسائل مربوط به هم ترازی شدید وجود داشته باشد، ممکن است درمان ارتودنسی توصیه شود، اما روکش های کامپوزیت می توانند به عنوان جایگزینی برای ارتودنسی یا روکش های لمینت عمل کنند.

روکش کامپوزیت ونیر چه مدت عمر می کند؟

جنبه های مختلفی وجود دارد که می تواند بر مدت زمان دوام کامپوزیت ها تأثیر بگذارد:

– بیمار چقدر از بهداشت دهان و دندان خود را رعایت می کند

– نوع کامپوزیت مورد استفاده

– عادات غذایی بیمار

با در نظر گرفتن این عوامل، میانگین زمانی که کامپوزیت ونیر دوام می آورد بین 3 تا 5 سال متغیر است.

کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مینوسا

کلینیک دندانپزشکی مینوسا با سابقه 21 ساله در امر دندانپزشکی ما انواع خدمات دندانپزشکی از عکسبرداری، ایمپلنت، ارتودنسی ... تا زیبایی را انجام میدهیم، و آماده هستیم تا لبخندی زیبا...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ
کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مینوسا