مزیت های دستگاه بینایی سنجی چیست؟ - بینایی سنجی تابان

 مزیت های دستگاه بینایی سنجی چیست؟

 مزیت های دستگاه بینایی سنجی چیست؟

دستگاه بینایی سنجی دو نوع است:

بینایی سنجی تابان نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با بینایی سنجی تابان کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

– یکی از انواع آن، متد معمولی است که در حال حاضر تمام پزشکان از آن استفاده می کنند.

– دستگاه دیگری به نام فوروپتر است این دستگاه فوق العاده دقیق است و ترکیبی از تمام دستگاه های بینایی سنجی به شمار می­رود که به صورت یکجا و کامل ارائه می شود این دستگاه امکان معاینات آب مروارید و تمام قسمت­های قدامی چشم را فراهم می آورد و با امکاناتی که دارد بهتری و دقیق ترین نمره عینک را با بهترین دید به بیمار ارائه می دهد و خطای معاینه کننده و بیمار را به حداقل می رساند تمام دستگاه های معاینه در یک مجموعه به اسم یونیت چشم پزشکی قرار می گیرد.

روش کار با وسایل معمولی  و فوروپتر:

روش کار با وسایل معمولی:

– وسایلی که به صورت معمولی است، یک جعبه عینک داشتیم که عدسی ها با شماره های مختلف یکی یکی روی چشم بیمار می گذاشتیم و با استفاده از تابلو و براساس گفته خود بیمار معاینه چشم انجام می شد که در این روش امکان درصدی خطا وجود داشت. در روش سنتی به خاطر استفاده از جعبه عینک که متخصص می بایست عدسی های مختلف را یک به یک روی چشم بیمار قرار دهد، این عمل وقت گیر بوده و حتی برای بیمار نیز خسته کننده است و مقایسه را برای او سخت می کند و با توجه به اینکه یک بخش از تعیین نمره چشم به اظهارات خود بیمار بستگی دارد در نتیجه، سرعت کار باعث مقایسه بهتر دید از سوی بیمار می شود.

– فوروپتر دستگاه کاملی است، وقتی بیمار پشت دستگاه اتوریفراکتومتر می نشیند نمره چشم دقیقا از دستگاه اتو ریفراکتومتر به دستگاه فوروپتر منتقل می شود. این دستگاه به مانیتوری وصل شده است که این مانیتور در عرض چند ثانیه در قسمت اسفر، آستیگمات و محور هر سه آیتمی که در نمره عینک دخالت دارد را می توان حرکت داد، در روش مدرن با این دستگاه پیشرفته، به صورت کاملا دیجیتالی شماره چشم بیمار تعیین می شود که به دلیل تکنولوژی بالای این فورپتر، خطا به طور کلی حذف و تعیین نمره چشم به صورت کاملا دقیق انجام می شود. دیگر مزیت دستگاه جدید را علاوه به دقت بالا، سرعت بیشتر آن است، در این روش بیمار خسته نمی شود.

در این روش مدرن با زدن یک دکمه شماره ها به صورت دیجیتالی بالا و پایین می رود و سرعت و دقت کار را چندین برابر می کند و همین باعث تعیین نمره دقیق چشم، خصوصا نمره ها  آستیگمات می شود که اصلا قابل مقایسه با روش سنتی نیست.

خصوصا بیماران با آستیگمات بالا به علت تغییر محور چشم حتی به میزان یک درجه کاهش دید  قابل تشخیص است ولی برای آستیگمات های پایین حتی اگر بیست درج چرخش محور باشد کاهش یا افزایش دید ملموس نمی باشد و بیمار نمی تواند به درستی  تشخیص دهد که این مهم با دستگاه فورپتور دقیقا قابل بررسی است.

این مرکز با تجربه بیش از سی سال در بیمارستان فارابی و بیمارستان نور و ترکیبی از تجربه و تکنولوژی توانسته بهترین و راحت ترین دید را به بیمار ارائه دهد.

در گذشته بیمار جهت تعیین نمره عینک به یک مرکز و جهت ساخت عینک به مرکز دیگری مراجعه می کرد و در این میان اگر بیمار به مشکلی بر می خورد نمی دانست مشکل از دکتر است یا عینک ساز و دچار سردرگمی می شد، لذا رشته اپتومتری یا بینایی سنجی برای رفع این مشکل ایجاد شد.

رشته اپتومتری ترکیبی از معاینه چشم و تعیین دقیق نمره عینک و ساخت عینک است که وقتی هر دو کار در یک مرکز انجام گیرد و اگر مشکلی در تعیین نمره عینک و ساخت عینک به وجود آید بدون اینکه بیمار متحمل وقت و هزینه اضافی شود مشکل رفع می شود.

شعار ما ضمانت دید راحت وشفاف است که با توجه به وجود پیشرفته ترین دستگاه بینایی سنجی و همچنین پیشرفته ترین دستگاه تراش عینک در مرکز هم اکنون برای شهروندان عزیز فراهم شده است تا با یک احساس خوب و خیالی آسوده از تعیین نمره عینک و ساخت عینک خود در این مرکز لذت ببرند.

بینایی سنجی تابان

میرصدرالدین رضوی طوسی، اپتومتریست و کارشناس بینایی سنجی جزء اولین دوره فارغ التحصیلان اپتومتریست ایران مسئول بخش اپتومتری وکنتاکت لنز بیمارستان فارابی 1374الی 1387. مسئول بخش اپتومتری و کنتاکت لنز...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • حسین هاشمی

    سلام و عرض ادب من تنبلی چشم دارم توی چشم چپم سوالم اینه که الان توی سن 33 سالگی درمان میشه ؟ با جراحی یا لیزر و ... ؟

  • ا ال احمد

    سلام نسخه عینک دخترم +۱.۵ _۱.۰۰×۱۵ میباشد ایا با عینک این نسخه که مثبت است دور را هم میتواند خوب ببیند یا فقط برای نزدیک استفاد کند

  • مریم نوروزی

    لنزهای هیبریدی دارید؟؟

  • مریم نوروزی

    سلام لنز هیبریدی برای قوز قرنیه دارید ؟چه قیمت؟

  • لغو پاسخ