چند نکته اساسی و مهم درباره فیلر لب - دکتر آزاده محمدپور یزدی

چند نکته اساسی و مهم درباره فیلر لب

چند نکته اساسی و مهم درباره فیلر لب

 

دکتر آزاده محمدپور یزدی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر آزاده محمدپور یزدی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در مورد فیلر لب چه می دانید؟ داشتن لب هایی برجسته و جذاب آرزوی هر خانم جوانیست؛ اما همه با این ویژگی به دنیا نمی آیند. علاوه بر ژنتیک، بالا رفتن سن هم می تواند باعث باریک و نازک شدن لبها شود. به همین دلیل است که این روزها تزریق پر کننده ها یا همان فیلرهای لب برای بزرگ و حجیم کردن لب ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. اگر شما هم قصد انجام این کار را دارید بهتر است اول این مطلب را کامل و با دقت بخوانید تا با همه جوانب قضیه آشنا شوید.

  1. دنبال یک پزشک حاذق و متخصص باشید

اولین کاری که باید بکنید این است که پزشک با تجربه و حاذقی در این زمینه پیدا کنید. بسیاری از خانم هایی که بدون تحقیق و بررسی کافی تن به تزریق فیلر لب می دهند بعد از مدتی پشیمان می شوند. شما از آن دسته نباشید! حتما به اندازه کافی پرس و جو کنید، تصاویر قبل و بعد مراجعه کنندگان پزشک را ببینید و از همه مهمتر اینکه حتما اطمینان حاصل کنید پزشکی که قرار است این کار را برایتان انجام بدهد متخصص زیباییست و مجوز مربوط به این عمل را دارد. فقط در چنین صورتیست که میتوانید با خیال راحت و تا حد زیادی از نتیجه عمل راضی باشید.

  1. مراحل کار را به تدریج انجام بدهید و عجله به خرج ندهید

اگر چه داشتن لبهای حجیم و برجسته بسیار وسوسه انگیز است؛ اما این مساله نباید باعث شود عجله به خرج بدهید. هر زمان که اراده کنید می توانید برای تزریق پر کننده به پزشک مراجعه کنید پس اصلا دلیلی برای زودتر انجام شدن کار وجود ندارد. ممکن است پزشکتان تشخیص بدهد که بهتر است نصف فیلر این هفته و مابقی آن در هفته بعد تزریق شود. در چنین شرایطی حتما به توصیه پزشک گوش بدهید و عجله نکنید.

  1. حتما باید از قبل درباره میزان حجم و برجستگی مورد نظرتان فکر کنید

قبل از مراجعه به پزشک، باید مدت زیادی را صرف فکر کردن به نحوه و میزان تغییر لبهایتان کنید. مثلا ممکن است بخواهید فرم لب پایینی­تان کمی متفاوت­تر باشد. روی همه جزئیات کاملا فکر کنید و تصمیم بگیرید. خیلی از افراد بعد از تزریق حجم دهنده از عملشان پشیمان می شوند چون یا تغییر زیادی نکرده اند یا بیش از حد تغییر کرده اند. در مورد میزان تغییر لب هایتان بعد از عمل با پزشک مشورت کنید و همه جوانب را بسنجید.

  1. قبل از تزریق فیلر خودتان را آماده کنید

یک هفته قبل از تزریق فیلر از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهاب مثل ایبوپروفن، روغن ماهی، مولتی ویتامین و ویتامین E خودداری کنید. مصرف هر یک از این موارد می تواند باعث بروز کبودی بعد از تزریق شود. علاوه بر این بهتر است تا 24 ساعت قبل و بعد از تزریق فیلر الکل و کافئین مصرف نکنید تا احتمال بروز تورم به حداقل برسد.

  1. با دقت نوع و میزان فیلر را انتخاب کنید

تا ده سال پیش تنها فیلر پیشنهادی موجود فقط کلاژن بود اما الان گزینه های زیادی برای این کار وجود دارد. رایج ترین نوع فیلر لب اسید هیالورونیک است که با نامهای Juvederm و Restylane عرضه می شود و بسیار مناسب است. اگر می خواهید لبهایتان حجیم و بالشتکی شوند Juvederm را امتحان کنید اما اگر دوست دارید لبهایتان طبیعی تر به نظر برسند Restylane گزینه بسیار خوبیست. مقدار رایج و معمول فیلر در هر جلسه به اندازه یک سرنگ یک میلیمتری است ولی اگر دلتان می خواهد لبهایتان در نهایت شبیه لبهای کایلی جنر شود باید مقدار آن را به دو یا سه میلیمتر برسانید!

  1. تزریق فیلر در یک چشم به هم زدن انجام می شود ونتیجه آن هم خیلی زود مشخص می شود

معمولا تزریق فیلر فقط 1 ساعت طول می کشد و بعد از آن باید با پزشکتان درباره نتایج عمل صحبت کنید. نتایج تزریق هم خیلی زود خودشان را نشان می دهند اما ممکن است بعد از عمل لبهایتان کمی کبود شوند. بهرحال هر نوع کبودی باید ظرف 3 روز برطرف شود.

اگر بعد از تزریق متوجه برآمدگی هایی روی لبتان شدید احتمالا به این دلیل است که پر کننده خیلی نزدیک به سطح لب تزریق شده. این برآمدگی ها معمولا خودبخود از بین می روند اما می توان آنها را اصلاح هم کرد. اگر از فیلر Juvederm استفاده می کنید، بعد از 48 ساعت کمی نرم کننده به لبهایتان بمالید و به آرامی آنها را ماساژ بدهید تا برآمدگی ها برطرف شوند. اما بهتر است قبل از هر کاری با پزشکتان مشورت کنید.

دکتر آزاده محمدپور یزدی

دکتر آزاده محمدپور یزدی، پزشک پوست، مو و زیبایی ارائه خدمات شامل: تزريق انواع بوتاكس (كانادايي، مصپورت، ديسپورت) تزريق انواع فيلر(ژل) با برندهاي تائيد شده وزارت بهداشت جهت برجسته سازي...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • نیما رضی

    سلام دکتر پلینگ شیمیایی چیه و خودمون میتونیم انجام بدیم ؟

  • سارا عرجی

    سلام خانم دکتر من توی قسمت خط خنده افتادگی پوست صورت دارم دکتر مراجعه کردم گفتند ازنخ بایست استفاده کنم لطفا درمورد نخ وقیمت اون توضیح بدید تا بتونم راحت تر تصمیم بگیرم تشکر

  • رضا

    سلام.صبح و شب از ماینوکسیدل استفاده میکنم.میخواستم بدونم شب ک میخوام استفاده کنم سرمو باید بشورم؟در صورتی ک پوست سرم چرب هست و صبح ها قبل از اینکه میخوام ماینو کسیدل استفاده کنم سرمو میشورم

  • مهرانپور

    با عرض سلام و خسته نباشید سوال بنده در خصوص بهترین روش از بین بردن منافذ و سوراخهای روی پوست صورت و همچنین درمان خط اخم و پیشانی برای مرد 39 ساله است.با تشکر

  • لغو پاسخ