درد دنبالچه، علت و درمان آن - دکتر امیر عباس متولی

درد دنبالچه، علت و درمان آن

درد دنبالچه، علت و درمان آن

درد دنبالچه بر اساس بررسی متون و رسالات منتشره از دیرباز بشر از دردی موسوم به درد دنبالچه مواجهه بوده است و در هردوره بسته به میزان اطلاعاتی که در دسترس درمانگران و پزشکان بوده است درمانی ابداع کرده که در هیچ یک از آنها تا به امروز درمان قطعی نبوده است. البته فرضیات مختلفی را برای آن مطرح کرده اند از جمله: شکستگی، در رفتگی، جابجایی و یا ناشی از بارداری ذکر می کنند، که همه محققین بر آن اتفاق نظر ندارند. تنها ضربات مستقیم ناشی از تصادفات سنگین رانندگی یا سقوط از بلندی و آسیب و دردهای ناشی از زخم های فرو رونده و برخورد مستقیم به دنبالچه و آسیب ان تشخیصی کاملا معتبر و عینی است.

دکتر امیر عباس متولی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر امیر عباس متولی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

در باقی موارد نظر به اینکه دنبالچه عضو کوچکی متشکل از استخواهای ریز و مفاصل زیاد است که درست در وسط لگن که امن ترین جای آن است قرار دارد بی معناست.

درمان درد دنبالچه:

اصل اول 

جا انداختن آن با دست از طریق مقعد ممنوع و قابل پیگری در پزشکی قانونی است.

اصل دوم  

درمان های طب سنتی از قبیل دم نوش ها و انواع ضماد و پماد و درمان قطعی نیست (البته به جز در مواردی که آن دارو قابلیت نفوذ در نسج و نرم کردن عضلات و تاندون را دارد و فقط توسط متخصصین طب سنتی قابل تجویز است) البته با این  پیش فرض که می تواند باعث تسهیل تحرکات دنبالچه و رها سازی شود غیر قابل رد است.

اصل سوم

درد دنبالچه باید درمان شود چرا که به دلیل بد نشینی باعث ایجاد آسیب درکمر و لگن می شود که گاها منجر به ناتوانی فرد می شود و دیگر اینکه باعث ترس از بارداری در خانم ها می شود.

نتیجه درمان

استفاده از روش های بیومکانیک و تنظیم موقعیت مرکز ثقل بدن از طریق بالانس بیومکانیک بدن است.

دکتر امیر عباس متولی

دکتر امیر عباس متولی، پزشک داخلی، ارتوپدی، اصلاح ستون فقرات، درمان غیر جراحی تحصیلات و سوابق: حرکت شناسی کاربردی کارشناسی ارشد تربیت بدنی کارشناسی ارشد بهداشت روان MPH استاد مدعو حرکت شناسی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Poornasir

    سلام وقت بخیر, بعد تزریق واکسن کزاز روز دوم کمپرس سرد بزارم یا گرم جهت گرفتگی عضله

  • لغو پاسخ
دکتر امیر عباس متولی