کمر دردها و بدفرمی های بعد از زایمان - دکتر امیر عباس متولی

کمر دردها و بدفرمی های بعد از زایمان

کمر دردها و بدفرمی های بعد از زایمان

 

دکتر امیر عباس متولی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر امیر عباس متولی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

سوال و موردی که برای هر مادری بعد از گذراندن موفق دوران بارداری و زایمان مطرح است این است که:

  • آیا وضعیت پیکری من بعد از طی دوران بارداری ثابت خواهد ماند؟
  • یا بعد از زایمان دچار دردهای عضلانی اسکلتی مانند دیگر مادران نخواهم شد؟

جواب بسیار ساده و در یک جمله است.

برای داشتن یک بارداری موفق، بدون تخریب و آسیب جسمانی – روانی و قابلیت برگشتن سریع به مشخصات قبل از زایمان،  باید آمادگی جسمانی مربوط به دوران بارداری را مانند تمام فعالیت های (مثلا یک نوع ورزش خاص) دیگر داشته باشیم.

امروزه با توجه به استفاده روز افزون تکنولوژی در علم فیتنس یا آمادگی جسمانی مانند دستگاه های شبیه ساز و پیکر سنجی می توان بدن را در وضعیتی نگه داشت که کمترین آسیبی به مادر نرسد. این مهم از طریق شناسایی و تعیین وضعیت و جنس و نوع آن می توان عضلات باربر و موثر در دوران بارداری را طوری پرورش داده و قوی کنیم که وزن جنین روی استیل پیکری مادر تاثیر داشته باشد.

سوال دیگر اینکه آیا دردهای ناحیه کمر و لگن که بعد از وضع حمل و مخصوصا زایمان هایی که از طریق سزارین ایجاد می شود قابل درمان است؟ جواب مثبت است و قابل درمان است.

موضوع مهم  این است که درمان این دردها از ابعاد مختلفی الزامی است.

چرا که ادامه و مزمن شدن آن (بیش از شش هفته) می تواند پیشرونده باشد و سبب آسیب به مهرهای کمری و دیسک بین مهره ای پیش رونده شود که گاها تار به ناحیه گردن نیز می رسد.

از طرفی داشتن درد در دوران بارداری در میزان تحرک فرد کم کرده و سبب اختلالات وزنی و دادن سرویس به نوزاد و دیگر اعضا خانواده می شود.

 

دکتر امیر عباس متولی

دکتر امیر عباس متولی، پزشک داخلی، ارتوپدی، اصلاح ستون فقرات، درمان غیر جراحی تحصیلات و سوابق: حرکت شناسی کاربردی کارشناسی ارشد تربیت بدنی کارشناسی ارشد بهداشت روان MPH استاد مدعو حرکت شناسی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Poornasir

    سلام وقت بخیر, بعد تزریق واکسن کزاز روز دوم کمپرس سرد بزارم یا گرم جهت گرفتگی عضله

  • لغو پاسخ
دکتر امیر عباس متولی