انواع ارتودنسی و کاربرد و مزایای آنها - محسن مرآتی

انواع ارتودنسی و کاربرد و مزایای آنها

انواع ارتودنسی و کاربرد و مزایای آنها

ارتودنسی ثابت

دکتر محسن مراتی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با محسن مرآتی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

رایج ترین نوع ارتودنسی که به کار گرفته می شود ارتودنسی ثابت است. ارتودنسی ثابت حداکثر توان و دقت را در ایجاد انواع حرکات مخلف دندانی دارد. در این نوع ارتودنسی، بیمار می تواند به طور عادی غذا بخورد اما باید از مصرف برخی نوشیدنی ها و غذا ها در زمان استفاده از ارتودنسی ثابت اجتناب کند. به عنوان مثال باید از مصرف آجیل، شیرینی ها و نان های سفت، ته دیگ، سوهان و تافی خودداری کند. کسانی که در فعالیت های ورزشی شرکت می کنند می بایستی ارتودنتسیت را در جریان قرار دهند تا در صورت نیاز برای ایشان محافظ های لثه خاص تجویز شود.

ارتودنسی متحرک

به منظور درمان مشکلات جزئی مانند جلوگیری از مکیدن شست و یا اصلاح نمودن مشکلات فکی و در افراد کم دندان از این روش استفاده می شود. در زمان استفاده از این روش می توان لوازم ارتودنسی را برای تمیز کردن پس از غذا خوردن یا برای نخ دندان کشیدن از دهان خارج نمود و حتی ممکن است در مواردی مانند نواختن یک ساز بادی یا دوچرخه سواری یا سایر ورزش ها ارتودنتیست توصیه کند که فرد دستگاه ارتودنسی متحرک را از دهان خود خارج کند.

 

ارتودنسی نامرئی

از مواد پلاستیک شفاف و سخت برای ردیف کردن دندان ها در ارتودنسی نامرئی دندان ها استفاده می شود. ارتودنسی نامرئی از پلاستیک شفاف ساخته شده است به همین دلیل کسی متوجه نمی شود که فرد در حال استفاده از دستگاه ارتودنسی است. برای کسب نتیجه مطلوب باید، این پلاک های شفاف ارتودنسی نامرئی هر روز بین ۲۲ تا ۲۳ ساعت استفاده شوند. می توان به راحتی برای انجام کارهایی مانند غذا خوردن، نوشیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، پلاک های ارتودنسی نامرئی را از دهان خارج کرد. برای استفاده از این روش می بایستی تمام دندان های دائمی رویش یافته باشند.

دکتر محسن مراتی

دکتر محسن مرآتی، متخصص ارتودنسی و ناهنجاری های فک و صورت در تهران هستند. سوابق تحصیلی دکتر محسن مرآتی: دکتر محسن مرآتی در سال ۱۳۸۱ تحصیلات عالی خود را در...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ
دکتر محسن مراتی
بستن دکتر محسن مراتی دکتر محسن مراتی

سوالات خود را از دکتر محسن مراتی بپرسید

02144350093