میکروپیگمنتیشن یا اسکالپ سر+ مزایا و عوارض آن - دکتر ناهید عسکری زاده

میکروپیگمنتیشن یا اسکالپ سر+ مزایا و عوارض آن

میکروپیگمنتیشن یا اسکالپ سر+ مزایا و عوارض آن

میکروپیگمنتیشن یا اسکالپ سر

قدیم ترها اگر کسی موهای سرش شروع به ریختن می کرد می دانست که این ریزش برگشتی نخواهد داشت اما امروزه افراد می دانند حتی کسانی که به اصطلاح طاس هم هستند با پیشرفت علم و تکنولوژی می توانند موهای خود را برگردانند.

دکتر ناهید عسکری زاده نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر ناهید عسکری زاده کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

ناهنجاری های زیبایی ناشی از برخی از بیماری های پوستی یا جراحی های ترمیم مو، راه حل های خوب و دائمی دارند. اکثر این بیماران آموخته اند که با مشکلات خود زندگی کنند.

انواع مختلف آلوپسي مقاوم در برابر درمان و ناهنجاري هاي پيوند مو، ميليون ها مرد و زن را تحت تاثیر قرار داده است است. بسیاری از این ناهنجاری ها را می توان با استفاده از میکروپینگ شدن پوست سر، پنهان کرد وتشخیص تغییرات را به حداقل رساند.  همه این ها  نتایج درمان است و رضایت بیمار بسیار در این روش بسیار بالا است.

ميکروپيگمنتیشن پوست سر يک درمان جايگزين مناسب براي جراحي هاي مو و مشکلات پوست سر ارائه مي دهد. این مطلب نتایج میکروپیگمنتیشن پوست سر و بحث در مورد بافت شناسی، فیزیولوژی و آسیب شناسی رنگدانه های تاتو در پوست را نشان می دهد. تنظیم فرایند خال کوبی توسط اداره غذا و داروی ایالات متحده و دولت های ایالتی خلاصه می شود. بر خلاف دستگاه های پزشکی، micropigmentation پوست سر یک پوشش پنهانی تحت عنوان خال کوبی، غیر پزشکی را ارائه می دهد که به طور موثری شرایط ناخوشایند پوستی را روی پوست سر پنهان نموده و توهم موهای ضخیم تر را ایجاد می کند.

 

اسکالپ سر چیست؟

اسکالپ فضای آناتومیکالی است که از جلو به صورت و از اطراف به گردن محدود می شود. این پوشش دارای پنج لایه است که حروف لاتین این پنج لایه نام ” اسکالپ ” را تشکیل می دهند. موی سر، در بیرونی ترین لایه اسکالپ سر رشد می کند.

امروز اسکالپ سر بهترین راه حل برای کم پشتی مو، اسکار یا زخم و ضایعات پوستی می باشد. میکرو اسکالپ پر کردن جاهای خالی سر با پیگمنت می باشد که برای آقایان بصورت نقطه ای است، جلوی سر با سوزن ۱۱ و برای عقب سر، سوزن ۳ سر و ۵ سر و اگر به جایی ختم بشود که مو داشته باشد نقطه ها تبدیل به هاشور می شود.

پیگمنت ( اسکالپ سر )، با ترکیب رنگ شکلاتی و کمی مشکی برای آقایان، با زاویه ۹۰ انجام می شود. روش smp  هم با دستگاه میکروپیگمنتیشن با ۱microo، هم با دستگاه رول که شبیه به میکرو نیدل می باشد به روش دستی است اما با برق انجام می شود. ظرافت کار در میکرو بیشتر از رول هست چون مناطق خالی رابا طراحی و دور و نزدیک کردن نقاط سایه گذاری می کند.

تنها حسن رول ایجاد شده، حجم وسیع کار با فواصل منظم، که در هر صورت بهتر است منظم نباشد و برای کسانی که مو دارند و نواحی خالی سر زیر مو پوشش داده می شود، سرعت عمل را بالا می برد. در اسکالپ سر برای خانم ها بهتراست رنگ قهوه ای زیتونی کار بشود که بعدا به دلیل حرارت کف سر به قرمز متمایل نشود.

برای مراقبت بعد از پیگمنت (اسکالپ سر)، نباید تا ۳ روز استحمام کنند و از شامپو بچه برای شستشو استفاده شود، از پماد خیلی استفاده نشود، چون کف سر خودش تولید چربی می کند، مخصوصا برای پوست های چرب بهتراست که پوست سر تمیز باشد، برای گرفتن چربی و ضد عفونی، از الکل استفاده شود، عمق سوزن ۱/۵ بیشتر نباشد، لازم به ذکر است که زاویه دست رعایت شود، زاویه کار بین ۸۰ الی ۹۰ باشد که رنگ موقع زدن هاشور پخش نشود.

 

انواع روش اسکالپ سر :

روش اس ام پی  یا اسکالپ سر، هم با دستگاه میکروپیگمنتیشن و هم  رول انجام می شود. ظرافت کار در میکرو بیشتر از رول هست چون مناطق خالی را با طراحی و دور و نزدیک کردن نقاط، سایه گذاری می کند.

تنها حسن رول، حجم وسیع کار با فواصل منظم است، که در هر صورت بهتراست منظم نباشد و برای کسانی که مو دارند و نواحی خالی سر زیر مو پوشش داده می شود ،سرعت عمل را  بالا می برد.

 

مراقبت بعد از اسکالپ

مراقبت های ویژه بعد از انجام اسکالپ یا هاشور سر شامل نداشتن استحمام، استخر و سونا تا ٣روز  و نبودن در معرض مستقیم نور آفتاب است و پس از سه روز از شامپو بچه برای شستشو استفاده شود، از پماد خیلی استفاده نشود، چون کف سر خودش تولید چربی می کند، مخصوصا برای پوست های چرب بهتراست که  پوست سر تمیز باشد، برای گرفتن چربی و ضد عفونی، از الکل استفاده شود.

زمان اسکالپ

اسکالپ یا میکروپیگمنتیشن سر ٢ تا ۵ جلسه زمان می برد که هر جلسه ٢تا ۴ساعت طول می کشد، کل این مراحل تقریبا ۵ماه طول می کشد.

میکرو اسکالپ یک پوشاننده دائمی مو

پنهان کننده های سر پوست محصولی هستند که توسط مردان و زنان استفاده می شود و صنعت چند میلیون دلاری را تشکیل می دهند. پنهان کننده شامل پاستا یا الیاف است که اغلب به سر پوست اعمال می شود که تقریبا هم رنگ مو بوده  و کنتراست بین رنگ مو و پوست سر را کاهش می دهد. خالکوبی های پوستی در گذشته برای تیره کردن پوست سر در قفقاز برای آلوپسی استفاده شده است، اما هنر از لحاظ زیباشناسی لذت بخش نبوده و به همین دلیل پزشکان و متخصصان زیبایی آن را نپذیرفته اند. پالایش اخیر ما در فرایند تاتو برای کاربرد در پوست سر، اجزای فنی یک ابزار تاتو و رنگدانه ها را با دقت ترکیب می کند. هنگامی که این پدیده با مهارت هنری و فنی یک پیگمنتر ترکیب شود، می تواند پوشش بسیارمناسبی از موهای پوست سر برای زیبایی بیشتر بوجود آورد.

میکرواسکالپ سر و تفاوت آن با کاشت موی طبیعی

در پزشکی منطقه کف سر را اسکالپ می گویند که میکرواسکالپ در جهت رفع طاسی سر و کم پشتی موی سر در خانم ها و آقایان مورد استفاده قرار می گیرد. میکرو اسکالپ برای آقایان بصورت نقطه ای است و اگر به جایی ختم بشود که مو داشته باشد نقطه ها تبدیل به هاشور می شود. ولی برای خانم ها بیشتر از تکنیک شبیه سازی مو در قسمت های کم پشت سر استفاده می شود. که به آن hair by hair هم می گویند. تفاوت در میکرواسکالپ سر با کاشت موی طبیعی بسیار زیاد است و این روش فقط به کسانی که کم پشتی محدودی دارند توصیه می شود.

چه کسانی باید میکرواسکالپ سر انجام دهند؟

افرادی که بر اثر اسکار یا جای شکستگی در ابرو و سر قسمتی از موهایشان رشد نمی کند

افرادی که دارای کچلی موضعی هستند

افرادی که پس از کاشت مو احتیاج به اصلاح فضاهای خالی سر دارند.

اصلاح خطوط رویش مو

شبیه سازی مو در ناحیه ریش و سیبیل

مزایای انجام میکرواسکالپ سر و ابرو

پوشش دادن نواحی طاس و کم پشت مو به صورت نقطه ای

استتار زخم ناشی از عمل جراحی و یا اسکار شکستگی روی سر یا ابرو به صورت محدود

محو کردن جای بخیه پس از کاشت موی FUT یا هر نوع اسکار روی سر

پنهان کردن زخم، سوختگی و خال مادر زادی

افزایش اثر بصری بعد از پیوند مو

میکروپیگمنتیشن موی سر برای آلوپسی یا ریزش موی سکه ای

 

عوارض میکرواسکالپ سر و ابرو

میکرواسکالپ سر و ابرو همانند سایر فرآیند های پزشکی و زیبایی ممکن است دارای عوارضی باشد. همانطور که می دانید هر نوع عمل زیبایی و پزشکی همچنین هر نوع دارویی چه بسا برای یک مشکل کوچک مصرف شود دارای عوارض خاص خود است. این عوارض می توانند به صورت کوتاه مدت باشند و براحتی رفع شوند اما باید توجه کرد که ممکن است به صورت بلند مدت ظهور کرده و عارضه های جبران ناپذیری از خود به جای بگذارند. فرد هنگام مراجعه به پزشک برای انجام فرآیند درمانی خود آگاهی هایی در مورد مزایا، عوارض، طول درمان و هرآنچه که در رابطه با نحوه درمان باید بداند را به دست می آورد و در نهایت تصمیم گیری می کند.

در رابطه با میکرواسکالپ نیز همین موارد صادق است اما با این تفاوت که در میکرواسکالپ عوارض بلند مدتی که اثری دائمی از خود برجای بگذارند مشاهده نشده است و هرآنچه به عنوان عارضه در این عمل زیبایی مشاهده می شود به صورت سطحی و بسیار کوتاه مدت بوده است. که اکثر این عوارض خفیف بوجود آمده نیز بنا دلایلی از جمله تکنیک انجام کار، دستگاه و سوزن های استفاده شده، کادر درمانی و محیط انجام کار می تواند رخ دهد که در صورت رعایت کامل موارد ذکر شده و انجام عمل زیر نظر پزشک متخصص می توانید احتمال بروز عوارض را به حداقل برسانید.

 

بعد از انجام میکرواسکالپ سر نیاز به استراحت دارم؟

میکرواسکالپ سر یک روش غیر تهاجمی است و در جلساتی با گذراندن زمان کم در اتاق عمل انجام می شود. لذا در بیشتر موارد، دیگر نیازی نیست که مدت زمان طولانی را از محل کار، دانشگاه و یا سایر کارهای روزانه خود دور باشید. توجه داشته باشید که بعد از انجام میکرواسکالپ دچار قرمزی در ناحیه عمل می شوید که این قرمزی به سرعت فروکش می کند و بیشتر مراجعه کنندگان بلافاصله بعد از یک روز استراحت در منزل به کار خود باز می گردند. همچنین در صورت نیاز احساس به مشتری مجاز به پوشیدن کلاه یا سر لباس هستند.

آیا می توان رنگ میکرواسکالپ را انتخاب کرد؟

پاسخ این سوال قطعا خیر می باشد. میکرواسکالپ پوست سر یک روش دائمی است، و برخلاف جوهر تاتو رنگدانه میکرواسکالپ به گونه ای طراحی شده است که در همان طیف رنگ موهای کوتاه کوتاه قرار بگیرد. این رنگدانه حاوی هیچ ماده رنگی یا افزودنی اضافی نیست و فقط در مدت زمان طولانی کم رنگ تر می شود. توجه کنید که در میکرواسکالپ از تجهیزات متفاوتی نسبت به خالکوبی سنتی استفاده می شود، و در صورت تصمیمگیری برای انجام میکرواسکالپ سر و یا ابرو از این موضوع اطمینان حاصل کنید که سوزن ها و دستگاه مختص به انجام میکرواسکالپ باشد.

اگر شما خود را کاندید انجام عمل میکرواسکالپ می دانید اما در تصمیم گیری و برنامه ریزی برای انجام میکرواسکالپ مردد هستید، با در نظر گرفتن میزان کم پشتی و یا طاسی ناحیه ای از سر خود و همچنین مشاوره با پزشک متخصص و سنجیدن مزایا و عوارض احتمالی آن می توانید ساده تر تصمیم بگیرید و روند درمان خود را آغاز کنید.

 

دکتر ناهید عسکری زاده

دکتر ناهید عسکری زاده متخصص پوست و مو دکتر ناهید عسکری زاده با ۲۲ سال سابقه کار که از این مدت لااقل ۱۲سال در زمینه پوست، مو و تناسب اندام...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • وحیدخدری میرقائد

    سلام وقت بخیر.من ۲۱ سالمه بعد حدودا ۸ ماه پیش موهام ریزش پیدا کرد دیگه رفتم دکتر بعد prpانجام دادم دوبار وگفتن که ماینوکسیدیل۵%باید استفاده کنی با شامپوی ماینوکسیدیل ۱%الان بعد ۸ ماه موهام برگشته اونجوری که میخواستمم شد ولی بازم بعضی مواقع زیاد ریزش داره واینکه الان نزدیک یه هفتس کف سرم خیلی میخاره واقعا دلیلشو نمی دونم

  • وحیدخدری میرقائد

    سلام وقت بخیر.من ۲۱ سالمه بعد حدودا ۸ ماه پیش موهام ریزش پیدا کرد دیگه رفتم دکتر بعد prpانجام دادم دوبار وگفتن که ماینوکسیدیل۵%باید استفاده کنی با شامپوی ماینوکسیدیل ۱%الان بعد ۸ ماه موهام برگشته اونجوری که میخواستمم شد ولی بازم بعضی مواقع زیاد ریزش داره واینکه الان نزدیک یه هفتس کف سرم خیلی میخاره واقعا دلیلشو نمی دونم

  • امیر محمد دیناری

    سلام پوست سر من شوره دارد و هنگام گرما و استرس خارش میدهد آیا درمانی دارد و اگه دارد چیست

    • دکتر ناهید عسکری زاده

      باید ویزیت بشید با این شماره تماس بگیرید ۰۹۱۲۹۵۶۴۸۶۴

  • مهدی

    سلام خانم دکتر بسیار ممنونم از زحمات شما لطفا بجز شماره مطب که پاسخگو نیست شماره دیگری رو واسه تماس بگذارید ممنونم

    • دکتر ناهید عسکری زاده

      ۰۹۱۲۹۵۶۴۸۶۴

    • دکتر ناهید عسکری زاده

      سلام ۰۹۱۲۹۵۶۴۸۶۴

  • لغو پاسخ