هایفوتراپی روشی بدون جراحی برای جوانسازی - دکتر کشاورز

هایفوتراپی روشی بدون جراحی برای جوانسازی

هایفوتراپی روشی بدون جراحی برای جوانسازی

در مورد جوانسازی با هایفوتراپی چقدر می دانید؟ آیا این روش زیبایی درد دارد؟ آیا جزو روش های تهاجمی محسوب می شود؟ با عوارض آن تا چه اندازه آشنایی دارید؟ در این مقاله به بررسی هایفو برای جوانسازی پوست می پردازیم.

دکتر کشاورز نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر کشاورز کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

هایفو جز آخرین تکنولوژی های لیفتینگ صورت است. در هایفوتراپیاز دستگاه هایفو در طی یک جلسه برای، بدون نیاز به عمل جراحی و بدون درد پوست صورت و گردن کشیده می شود. عمل کلاژن سازی در پوست انجام می شود. همین امر منجر به جوانسازی پوست صورت خواهد شد. در واقع در هایفوتراپی از امواج اولتراسوند (مافوق صوت) استفاده می شود. این امواج با استفاده از تکنولوژی بسیار پیشرفته (توسط وسایلی شبیه به عدسی که می توانند صوت را در نقطه ای کانونی مجتمع کند) در نقطه ای از عمق دلخواه متمرکز شده و تابانده می شود. با تابانیدن این امواج، در نقط مورد هدف گرمای موضعی ایجاد می شود و با نفوذ این امواج به بافت زیرین کلاژن های قدیمی تخریب شده، کلاژن های جدیدی تولید می شود.  همین امر جوانسازی پوست را در پی خواهد داشت.

مزیت های استفاده از هایفوتراپی صورت چیست؟

مزیت های زیادی در استفاده از هایفوتراپی برای صورت وجود دارد و مشکلات مختلفی را برطرف می کند. مواردی که به وسیله هایفوتراپی درمان می شوند، عبارتند از:

  • خطوط و چروک های نازک
  • پوست شل شده گونه ها و پلک ها
  • پوستی که نازک شده و بافتی مانند کاغذ با الیاف درشت دارد
  • چروک شدن پوست در اطراف دهان
  • خط فک نامشخص

هایفوتراپی به عنوان یک فرایند جوانسازی به لیفت کردن و سفت کردن پوست گردن، چانه و ابرو و بهبود خطوط و چروک های روی قفسه سینه کمک می کند.

مزیت لیفت با روش هایفوتراپی نسبت به سایر روش ها

در هایفوتراپی لیفت بدون نیاز به جراحی است و از امواج اولتراسوند (به جای تیغ جراحی) استفاده می شود. فرد پس از انجام هایفو می تواند بلافاصله در محیط کار حاضر شود زیرا نیاز به  نقاهت ندارد و حداقل درد و حداکثر اثر بخشی را دارد.

 روش کار و تاثیرگذاری هایفو جهت جوانسازی صورت و گردن

در این روش امواج اولتراسوند از طریق پروپ هایی مخصوص به اعماق پوست فرستاده می شود و با ایجاد نواحی گرمایی دقیقا بر روی عضله (عمقی ترین قسمت پوست) کلاژن سازی فعال می شود.

اثر و نتیجه این روش را چه کسی مشاهده می کنید؟

پس از انجام هایفو فرد احساس سفتی و مختصر بالا رفتن پوست ناحیه درمان شده می کند ولی اثر واقعی از 3-6 ماه پس از عمل دیده می شود. و اثرات لیفتینگ حداقل تا یک سال ادامه دارد.

عوارض هایفو

هایفو عوارض خاصی ندارد، فقط ممکن است بیمار در طی درمان، کمی احساس درد کند که قابل تحمل است. گاهی به دلیل اینکه  تنظیم مناسب انرژی صورت نگرفته باشد، پوست کمی قرمز می شود که کاملا گذرا است و به سرعت بهبود می یابد.

اقدامات قبل و بعد از هایفو تراپی چیست؟

قبل از هایفو تراپی نیاز به کار خاصی نیست  (جز در موارد خاص مختصری بی حسی موضعی کفایت می کند) پس از هایفو تراپی فرد نبایستی پوست را گرم کند و بهتر است از ترکیبات خوراکی فعال کننده کلاژن سازی استفاده کند.

 ماندگاری اثر هایفو (HIFU) چقدر است؟

بسته به میزان شلی و نوع رژیم غذایی، سن، ژنتیک و… لیفت ناشی از هایفو( HIFU)  حدود 2 سال باقی می ماند. افرادی که تمایل دارند نتیجه ماندگارتر داشته باشند می توانند هر2-1 سال یکبار این روش را تکرار کنند تا همیشه جوان بمانند.

هزینه هایفوتراپی چقدر است؟

هزینه هایفوتراپی به ناحیه تحت درمان و تعداد جلسات لازم برای رسیدن به نتیجه دلخواه بستگی دارد.

این روش چقدر زمان می برد؟

لیفتینگ با هایفو در ناحیه صورت نیازمند 40 -20 دقیقه زمان است.

آیا جنسیت و یا میزان سن در جوابگویی تاثیر دارد؟

جنسیت در تاثیرپذیری هایفو اثری ندارد، اما بایستی سن فرد بیش از 32 سال باشد.

دکتر کشاورز

خانم دکتر کشاورز، پزشک پوست، مو و زیبایی. دارای دکترای عمومی، شروع تجربه کاری پزشکی از سال 1380، سابقه کاری در شهرهای کردستان، رشت، کرمان، تهران در عرصه و زیبایی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • الهه باوفا

    سلام من 40 سالم هست و احساس ميكنم پوست صورتم چروك شده و منافذ صورتم بيشتر باز شده تزريق كلاژن براي بهبود اوضاع پوست صورتم ميخوام خانم دكتر عزيز

  • کریمیان

    سلام خانم دکتر،من چندین سال هست که روی گونه هام لک های کمرنگ افتاده و مونده و نمیدونم به چه صورت از این لک صورت راحت بشم و سوال دیگه اینکه من تازگی ها صورتم شروع به جوش زدن کرده و جاشون هم روی صورتم میمونه در این نکردم نمیدونم چیکار کنم و افتادگی پلک هم دارم،سنم هم۴۲ سال هست حالا میخاستم بپرسم از نظر شما من چه کاری باید روی صورتم انجام بدم که از دست لک و جای جوش و افتادگی پلک نجات پیدا کنم و پوست صورتم هم شاداب تر و جوانتر بشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید و هزینه ها و تعداد جلسات هر روش را هم بفرمایید

  • کریمیان

    سلام،صورت من چندین ساله روی گونه هام لک داره و همچنین جدیدن جوش میزنم و جای جوش روی صورتم میمونه و افتادگی پلک هم دارم ،سنم ۴۲ هست میخاستم ببینم بهترین روش برای از بین بردن این عیوب چیه و هزینه و تعداد جلسات را هم بفرمایید،ممنون میشم

  • معصومه صادقی

    با سلام کسی که قبلا یک دوره 6 جلسه ای لیزر پوست صورت شده آیا برای منافذ باقیمانده با میکرونیدلینگ به نتیجه ای میرسه؟؟

  • لغو پاسخ