نحوه کارآیی کلاژن تزریقی چیست؟ - دکتر کشاورز

نحوه کارآیی کلاژن تزریقی چیست؟

نحوه کارآیی کلاژن تزریقی چیست؟

همانطور که از نام آن مشخص است کلاژن به داخل اپیدرم صورت تزریق می شود تا ساختار پشتیبان را که به مرور زمان دچار افتادگی شده احیا کند. امروزه چهار نوع اصلی از این مواد وجود دارد. رایج ترین آنها عبارتند از:

دکتر کشاورز نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با دکتر کشاورز کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

Zyderm

Zyplast

Cosmoderm

CosmoPlast

زیدرم و زیپلاست از بدن گاو گرفته می شود و قبل از انجام پروسه به یک تست کوچک روی پوست شما نیاز است. کازمودرم و کازموپلاست از انسان گرفته می شود و معمولا نیازی به انجام تست ندارند.

کلاژن به سرعت از طرف بدن پذیرفته می شود و پوست صورت شما سفت شده و چروک های آن کاهش یافته یا به طور کلی از بین می رود. تزریق کلاژن باید توسط افراد مجرب انجام شود زیرا در صورت تزریق مقادیر خیلی کم یا خیلی زیاد و یا تزریق در مناطق نادرست صورت هیچ کارآیی نخواهد داشت.

نتایج تزریق کلاژن چیست؟

فیلرهای کلاژن، ظاهری طبیعی، بدون چروک، خط و جوشگاه ایجاد می کنند.  علاوه بر پر کردن چین و چروک ها، تزریق کلاژن می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • حجم دهی به گونه ها و دیگر ناحیه های صورت
  • پر کردن چین و چروک ها
  • کاهش خط اخم بین ابروها
  • کاهش خط نگرانی پیشانی ها
  • کاهش چروک گوشه چشم
  • ترمیم خط لبخند
  • تعریف مرز لب ها
  • کاهش خطوط عمودی لب ها و گوشه انها
  • کاهش جوشگاه اکنه
  • حجم دهی به لب ها
  • تزریق کلاژن برای جای جوش
  • تزریق کلاژن زیر چشم
  • تزریق کلاژن به گونه
  • تزریق کلاژن به بینی

عوارض تزریق کلاژن

عوارض جانبی تزریق کلاژن موقتی هستند، اما نمی‌توان از آن‌ ها جلوگیری کرد. تورم، یکی از شایع ‌ترین عوارض این راه است. در ناحیه‌ ای که تزریق صورت گرفته، تا چند روز شاهد تورم خواهید بود. پوست شما تحریک شده و مثلا در مواردی که تزریق در اطرف لب صورت گرفته باشد، برخی اوقات صحبت کردن را برای شما دشوار خواهد ساخت.

باید بدانید که حتی در پروسه ‌های درمانی غیر جراحی نیز احتمال به وجود آمدن عفونت ‌های باکتریایی کماکان وجود دارد. همچنین ممکن است در محلی که تزریق انجام شده، برای مدتی طولانی احساس خارش نیز داشته باشید.

هزینه تزریق کلاژن

بیمه ها هزینه تزریق کلاژن که یک عمل زیبایی غیرضروری محسوب می شود را قبول نخواهند کرد.

هزینه بالای تزریق کلاژن و ماندگاری کوتاه مدت این ماده از جمله معایب این روش جوانسازی پوست است.

بلافاصله پس از تزریق کلاژن، نتایج آن فورا ظاهر خواهد شد.

کلاژن تزریق شده، به محض تزریق، پوست را سفت می کند که در نتیجه خطوط و چین و چروک ها به طور موثری از بین خواهند رفت.

 

نتایج حاصل از تزریق کلاژن، در مقایسه با اثر بوتاکس نتایج زیباتر و طبیعی تری خواهد داشت.

با تزریق کلاژن به جای فلج شدن عضلات، صورت فرد پر شده و پوست حالت سفت تری به خود خواهد گرفت.

کلاژن در مقایسه با دیگر مواد قابل تزریق مانند بوتاکس، تزریق ژل و تزریق چربی در مناطق بیشتری قابل استفاده است.

تزریق کلاژن چگونه انجام می شود؟

تزریق کلاژن، کلاژن طبیعی پوست را دوباره ذخیره می کند. زیبایی طبیعی پوست هنگام طراحی ساختار حمایتی ذخیره شده افزایش می یابد. زیدرم و زیپلاست فراورده های گاوی کلاژن هستند که جایگزین کلاژن از دست رفته پوست شما می شوند. کلاژن های زیدرم و زیپلاست درست زیر پوست و در غشاء میانی پوست که به راحتی آنرا می پذیرد قرار می گیرند. کاسموس درم و کاسموس پلاست کلاژن های انسانی بیومهندسی پرشده با استفاده از کلاژن از دست رفته ذخیره شده هستند. آرت فیلو ایولنس و فیبرل ها نیز کلاژنهای تزریقی هستند. کلاژنها باید فقط توسط تیم مراقبتی حرفه ای و آموزش دیده به پوست تزریق شوند.

انتظاراتی که می توان از تزریق کلاژن با دیگر پر کننده ها داشت:

قبل از تزریق کلاژن ممکن است شما بیهوشی موضعی کوچکی برای بی حس کردن موضع مورد نظر دریافت شود. احتمال کبودی، تورم، قرمزی و حساسیت در اطراف موضع در حال درمان وجود دارد. مهم است که با پزشکتان درباره انتظاراتتان از نتیجه عمل بحث کنید. شما می توانید درباره اعضایی که تحت درمان قرار می گیرند و تعداد عمل ها و برآورد هزینه ها صحبت کنید. این مهم است که بدانید یک روش درمان احتمالا خطوط روی صورت را برنخواهد داشت. بسته به مواد تزریقی شما نیاز به ادامه درمان برای حفظ تاثیرات ملایم دارید.

دکتر کشاورز

خانم دکتر کشاورز، پزشک پوست، مو و زیبایی. دارای دکترای عمومی، شروع تجربه کاری پزشکی از سال 1380، سابقه کاری در شهرهای کردستان، رشت، کرمان، تهران در عرصه و زیبایی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • الهه باوفا

    سلام من 40 سالم هست و احساس ميكنم پوست صورتم چروك شده و منافذ صورتم بيشتر باز شده تزريق كلاژن براي بهبود اوضاع پوست صورتم ميخوام خانم دكتر عزيز

  • کریمیان

    سلام خانم دکتر،من چندین سال هست که روی گونه هام لک های کمرنگ افتاده و مونده و نمیدونم به چه صورت از این لک صورت راحت بشم و سوال دیگه اینکه من تازگی ها صورتم شروع به جوش زدن کرده و جاشون هم روی صورتم میمونه در این نکردم نمیدونم چیکار کنم و افتادگی پلک هم دارم،سنم هم۴۲ سال هست حالا میخاستم بپرسم از نظر شما من چه کاری باید روی صورتم انجام بدم که از دست لک و جای جوش و افتادگی پلک نجات پیدا کنم و پوست صورتم هم شاداب تر و جوانتر بشه؟ممنون میشم راهنمایی کنید و هزینه ها و تعداد جلسات هر روش را هم بفرمایید

  • کریمیان

    سلام،صورت من چندین ساله روی گونه هام لک داره و همچنین جدیدن جوش میزنم و جای جوش روی صورتم میمونه و افتادگی پلک هم دارم ،سنم ۴۲ هست میخاستم ببینم بهترین روش برای از بین بردن این عیوب چیه و هزینه و تعداد جلسات را هم بفرمایید،ممنون میشم

  • معصومه صادقی

    با سلام کسی که قبلا یک دوره 6 جلسه ای لیزر پوست صورت شده آیا برای منافذ باقیمانده با میکرونیدلینگ به نتیجه ای میرسه؟؟

  • لغو پاسخ