ایمپلنتهای دندانی - مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس

ایمپلنتهای دندانی

ایمپلنتهای دندانی

ایمپلنتهای دندانی

امروزه دندانپزشکی ایمپلنت را هنر جایگزینی دندان‌های از دست رفته توصیف می‌کنند. ایمپلنت‌ها برای جایگزینی یک یا چند دندان و برای نگه داشتن و تامین گیر پروتز کامل (اوردنچر )به کار می‌روند. ایمپلنت‌های دندانی از تیتانیوم ساخته می‌شوند و با استخوان استئواینتگره (نوعی باند شیمیایی با استخوان)می‌شوند.بعد از معاینات اولیه در ابتدا فیکسچر یا همان قسمت ریشه ایی پروتز با استفاده از جراحی کوچکی در داخل فک و به جای دندان از دست داده شده، جاگذاری می‌گردد و بعد از اطمینان از ثبات آن که معمولاً ۲الی ۳ماه به طول می‌انجامد، قسمت رویی یا همان تاج دندان (Crown) گذاشته می‌شود. ایمپلنت‌ها قطعاتی در اندازه دندان طبیعی می‌باشند. ایمپلنت‌ها توسط ابزار بسیار دقیقی کنترل می‌گردند و توسط دستگاه‌های بسیار دقیق ساخته می‌شود. به دلیل خصوصیات ذکرشده برای ایمپلنت دندان، هنگامی در فک بیمار قرار بگیرد، یک جسم خارجی به‌شمار نمی‌رود و با قرارگرفتن در فک بیمار با آن سازگار می‌شود. ایمپلنت باعث رشد استخوان‌های کنار دندان هم می‌شود و از تحلیل استخوان فک جلوگیری به عمل می‌آورد.

مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

به‌طور کلی برای گذاشتن ایمپلنت دندان چندین مرحله باید انجام شود تا قطعات تشکیل دهنده در کنار یکدیگر قرار گیرند و بیمار بتواند به جای دندان طبیعی از آن استفاده کند. ایمپلنت از نظر ظاهری مشابه دندان طبیعی است و در دهان همان حس طبیعی را برای جویدن القا می‌کند و سوء هاضمه ایجاد شده بر اثر ناتوانی در جویدن غذا را برطرف می‌نماید.     ایمپلنت دندان برای جایگزین کردن یک یا چندین دندان از دست رفته کاربرد دارد و می‌تواند برای تمام دندان‌ها به صورت ثابت یا متحرک استفاده شود.

 

بزرگترین مزیت ایمپلنت حفظ استخوان باقی‌مانده و جلوگیری از تحلیل استخوان (که به خاطر بی دندانی رخ می‌دهد) می‌باشد. مزیت دیگر ایمپلنت عدم نیاز به تراش دندان‌های مجاور در صورت استفاده از پروتز ثابت و کمک به گیر و ثبات پروتز متحرک از طریق ساختن اوردنچر (پروتز متحرک متکی بر ایمپلنت) است.

– کاشت دندان را می‌توان در زمره درمان‌های دندانپزشکی مادام العمر قرار داد.

– نوع مرغوب‌تر آن استحکامی بیش از دندان طبیعی دارد.

– در مقایسه با هزینه‌های چند بار پر کردن و عصب کشی دندان، روکش دندان و … در دراز مدت درمان کاشت دندان می‌تواند مقرون به صرفه‌ باشد.

 

مزیت ایمپلنت نسبت به بریج

در ایمپلنت گذاری از دو دندان سالم مجاور به عنوان پایه؛ آنگونه که در روش بریج استفاده می‌شود و امکان آسیب دیدن و در نهایت از دست رفتن آنها را بیشتر می‌کند اجتناب میشود، کاشت ایمپلنت، از آسیب به دندان‌های مجاور ممانعت می‌کند و نیز وجود فیکسچر در استخوان فک، پدیده تحلیل استخوان فک را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

در بعضی موارد مراجعه دیرهنگام فرد برای کاشت دندان (ایمپلنت) یا وجود کیست و تومورهای دهانی منجر به از بین رفتن فضای مناسب و کم شدن قطر و ارتفاع استخوان فک می‌شود که در این حالت، دندانپزشک قبل یا همزمان با جایگذاری فیکسچر، با استفاده از پودر و بلاک استخوانی و ممبرین (بایومتریال‌ها) استخوان را بازسازی کرده تا شرایط مناسب برای قرارگیری ایمپلنت مهیا گردد. در این مواقع طول درمان بیمار (آماده شدن استخوان برای جایگذاری ایمپلنت) بسته به شرایط بیمار از ۳ تا ۶ ماه طول می‌کشد و دندانپزشک به کمک عکس‌های رادیوگرافی می‌تواند روند درمان را دنبال کند و بهترین زمان را برای کاشت ایمپلنت تشخیص دهد.

مراحل جراحی ایمپلنت چیست؟

  • آماده سازی و مشاوره‌ی اولیه : این جراحی ،یک جراحی سرپایی است. قبل از عمل، شما برای مشاوره اولیه به دندانپزشک خود مراجعه خواهید کرد. دندانپزشک شما معاینه جامع را برای شما انجام می‌دهد. او از فک شما عکس برداری می‌کند و گزینه هایی را برای تدوین برنامه جراحی ایمپلنت با شما در میان می‌گذارد.
  • داروهایی که قبل از جراحی باید استفاده شوند: دندانپزشک شما برای جلوگیری از ایجاد هرگونه عفونت، از چند روز قبل از جراحی برای شما آنتی بیوتیک واستفاده از دهان‌شویه های ضدباکتری مانند کلرهگزیدین را تجویز می‌کند.
  • تغییر سبک زندگی پیش از جراحی: کشیدن سیگار درصد موفقیت این جراحی را پایین می‌آورد، بنابراین لازم است که در این باره با دندانپزشک خود مشورت کنید.
  • مراحل انجام عمل جراحی: عمل کاشت دندان در چندین مرحله اتفاق می‌افتد که معمولاً چند ماه با هم فاصله دارند. در مرحله اول، دهان بیمار با بی حسی موضعی کاملاً بی حس می‌شود و یا به او آرام بخش داده می‌شود، بنابراین هیچگونه درد و ناراحتی احساس نمی‌کند. پس از آن در لثه، برش ایجاد می‌شود. ریشه دندان در محل دندان از دست رفته در فک قرارداده می‌شود. پس از قرار دادن ایمپلنت، دندانپزشک لثه ها را بر روی ایمپلنت می‌بندد.

 

مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس

دکتر ونوس لران   تحصیلات: متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت، دارای بورد تخصصی از دانشگاه تهران 1386 خدمات مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس: انواع روکش های زیبایی، سرامیکی دندان و...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • اباذر نوری

    سلام من دندونهای مصنوعی متحرک دارم اگه کل دندونهام و ایمپلنت و زیبایی کنید هزینه اش چقدر میشه

  • لغو پاسخ
مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس