روشهای ترمیم و زیبایی دندانها - مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس

روشهای ترمیم و زیبایی دندانها

روشهای ترمیم و زیبایی دندانها

ترمیم و زیبایی دندانها

به گفته خانم دکتر ونوس لران دندان های قدامی، یکی از مهمترین دندان ها برای زیبایی چهره و طرح لبخند افراد هستند که بیشتر از دندان های عقبی در معرض آسیب و صدمه قرار دارند؛ که در صورت صدمه روش های ترمیمی مختلفی وجود دارد که به معرفی آنها می پردازیم:

مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

حفاظت از ساختار دندان ها یا بازسازی دندان هایی که مورد آسیب واقع شده اند را «ترمیم دندان» می گویند که بعد از ترمیم دندان های پوسیده یا مورد آسیب واقع شده، زیبایی دندان نیز، امر قابل توجهی در دنیای امروز است.

انواع ترمیم

  1. ترمیم به روش مستقیم
  2. ترمیم به روش غیر مستقیم

 

ترمیم و زیبایی دندان قدامی به صورت مستقیم

این روش در در داخل فضای دهان  انجام می شود  که با تزریق یک ماده نرم در حفره دندانی می توان به ترمیم یا باز سازی بافت مورد نظر پرداخت تا دندان از ظاهر خوبی برخوردار باشد. ترمیم دندان به صورت مستقیم به روش های مختلفی انجام می شود که در ادامه به آنها می پرداریم.

 

ترمیم دندان پوسیده با آمالگام

آمالگام، ماده ای بادوام از جنس جیوه، نقره، قلع، روی و مس است که  برای ترمیم دندان پوسیده خلفی استفاده می شود اما آمالگام به دلیل رنگ تیره آن، برای دندان جلو استفاده نمی شود.

 

ترمیم دندان با کامپوزیت

این ترمیم همانند آمالگام است اما در این روش از رزین هایی همرنگ دندان استفاده می شود که به خصوص برای دندان جلو کاربرد دارد اما این روش نسبت به آمالگام دوام کمتری دارد و امکان تغییر رنگ در آن وجود دارد اما مزیت استفاده از این روش این است که بافت و ساختمان دندان سالم تر باقی می ماندو امکان تغییر ابعاد و شکل دندان به لحاظ زیبایی وجود دارد.

انواع ترمیم و زیبایی دندان به صورت غیر مستقیم

در این روش، از موادی چون  (ونیر، روکش ،بریج و ایمپلنت) برای چسباندن روی دندان استفاده  می شود که نسبت به روش مستقیم دارای هزینه بالاتری است.

 

 

لامینیت دندان

لمینت دندان لایه ای شبیه دندان از جنس کامپوزیت یا سرامیک است که بر روی سطح دندان های جلویی برای پوشاندن لب پریدگی دندان ها  ،اصلاح بدرنگی ،اصلاح دندان های کج  و نامرتب و فاصله بین دندان ها کاربرد دارد.

از دوام بالایی برخوردار است که دندانپزشک با تراش یا بدون تراش دندان ها با کمک چسب مخصوصی آنها را به دندان ها میچسباند.

 

روکش دندان

روکش یا سر پوش دندان روشی کم هزینه است که ماده سفید رنگی ازجنس سرامیک، و یا ترکیبی از فلز و سرامیک می باشد که سطح دندان را کاملا می پوشانند و برای دندان‌های قدامی بهتر است روکش تمام سرامیک استفاده شود.

 

پل دندان

پل یا بریج دندان نوعی دندان مصنوعی است که بین دو دندان های اصلی قرار می گیرند تا فضای بین آنها را که کشیده شده است را پر کند .بریج  می تواند باعث بهبود گفتار شود و مانع از حرکت و کج شدن دندان ها نیز می شود که از جنس از پرسلین، فلز و یا ترکیبی از این دو ساخته می شود که محافظ دندان‌های طبیعی و ایمپلنت‌ ها نیز به شمار می آید.

 

ایمپلنت دندان

ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم ساخته شده اند که اگر دندان های جلو به علل مختلفی از دست رفته باشند دندان پزشک با روش جراحی، ایمپلنت را به استخوان فک متصل می کند که مانند ریشه برای دندان عمل می کند سپس با استفاده از روکش، ایمپلنت ظاهری مشابه دندان طبیعی خواهد داشت که علاوه بر پر کردن فضای خالی، ظاهری زیبا به طرح لبخند می بخشد.

مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس

دکتر ونوس لران   تحصیلات: متخصص پروتزهای دندانی و ایمپلنت، دارای بورد تخصصی از دانشگاه تهران 1386 خدمات مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس: انواع روکش های زیبایی، سرامیکی دندان و...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • اباذر نوری

    سلام من دندونهای مصنوعی متحرک دارم اگه کل دندونهام و ایمپلنت و زیبایی کنید هزینه اش چقدر میشه

  • لغو پاسخ
مرکز ایمپلنت و زیبایی ونوس