جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال - مرکز جوانسازی پرستیژ

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

 

مرکز جوانسازی پرستیژ نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز جوانسازی پرستیژ کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

فرکشنال لیزر (CO2)موثرترین روش جوانسازی پوست است. در حال حاضر لیزر فرکشنال (CO2) به عنوان معیار طلایی برای جوانسازی محسوب می شود.

این یعنی کارایی هر دستگاه (دیگری ) که برای جوانسازی معرفی شود، با نتایج لیزر فرکشنال (CO2) محک زده می شود. لیزر  (CO2)سلطان بلامنازع جوانسازی  است بدون  هیچ شک و تردیدی و جای هیچ بحثی برا هیچ آلترناتیو دیگه ای (فعلا) نیست.

کارایی لیزر فرکشنال (CO2 ) را با سه تا  پنج  (TRIPLE -5)توصیف می کند.

البته در پزشکی هیچ  عدد و رقمی مفهوم دقیق ریاضیاتی  ندارد چه بسا ما طی ۳ جلسه هم برای کسی به نتایج عالی برسیم (البته ابن هم شگرد های خاص و ویژه دارد) و یا اینکه  با شش جلسه به آن هدف برسیم. این قضیه برمی گردد به وضعیت سلامت عمومی فرد، سن  و به تبع اینها  وضعیت  کلی پوست هر شخصی (از یک سو)  و نیز میزان تبحر پزشک معالج در اجرای برنامه های متنوع درمانی و هدف از پیش طراحی شده (از سوی دیگر) نتایج بسیار عالی، کارایی و تاثیر شگرف لیزر( CO2)  فرکشنال  در جوانسازی پوست چنان معیار و شاخص در اوجی،  ایجاد کرده  که آن را به  عنوان معیار طلایی جوانسازی پوست  (GOLDEN STANDARD) در نظر می گیرند و از سوی دیگر هر موسسه ارایه کننده خدمات پزشکی- زیبایی (در دنیا)، که فاقد این دستگاه  باشد، در حد سالن زیبایی فرض می کنند. به همین دلیل  لیزر فرکشنال (CO2) در سبد خدماتی کلینیک پرستیژ در کنار لیزر دایود (برای حذف موهای زاید) حکم گل های سر سبد این مجموعه را دارند. البته شاید هم شما شنیده باشید که بعضی ها بگویند لیزر (CO2) عارضه دارد و … اما این دقیقا؛ بیان کننده بی تجربگی محض گوینده است.

عملکرد لیزر فرکشنال:

– رفع چین و چروک پوستی  در نواحی صورت  گردن و دستها

– رفع  ترک های بارداری

– ترمیم منافذ باز پوست

– رفع اسکارهای فرورفته ناشی از جوش  آکنه و بخیه

– برطرف کردن شلی پوست (لیفتینگ  غیر جراحی و بدون بیهوشی)

در  شکل بالا (سمت راست) تفاوت دو گونه از لیزرهای فرکشنال به خوبی نشان داده شده است.

اولی از سمت راست بیانگر عملکرد  لیزر فرکشنال (CO2) است که تخت عنوان تهاجمی/ ویرانگر ablative معرفی می شود  و دومی از سمت راست هم، اشاره به عملکرد لیزرهای  فرکشنال غیر تهاجمی  (non-ablative) دارد.

فرکشنال یعنی چه؟ این لغت هم ریشه  فراکچر(fracture ، شکستن) است.

منظور این است که موج لیزر به جای تابش و تمرکز در یک نقطه به تعداد زیادی از امواج شکسته می شود به گونه ای که به جای نابودی وسیع در یک نقطه، انرژی لیزر در نقاط متعددی  پخش می شود (از۱۶ نطقه در سانتی متر مربع تا ده هزار نطقه) برای درک بهتر مطلب می توان به عملکرد بمب خوشه ای در مقایسه با بمب معمولی اشاره کرد.

تشریح کار لیزر فرکشنال (CO2)  : هدف  انتخابی در عملکرد این نوع  لیزر (با طول موج ۱۰۶۰۰ نانومتر)  آب است، این بدان معنی است که که هر چیزی که آب داشته باشد یا حتی اندک نم یا رطوبتی داشته باشد، هدفی  خوبی است برای جذب انرژی لیزرco2  با اشاره به اینکه بیشتر  از  ۷۰-۶۰ درصد از حجم سلول های  بدن ما (از جمله پوست) را آب تشکیل می دهد، تمام این توضیحات ما نیز  در رابطه با سلول های پوست است.

 

خوب می دانید که مقادیر اندک انرژی لیزر، فقط گرما زاست اما اگر انرژی زیادی فراهم شود، لیزر، ویرانگری خواهد کرد.  خب ما با  دستگاه  لیزر فرکشنال، پوست را به شکلی هدف قرار می دهیم که  لیزر از سطح به عمق پوست نفوذ کرده تا بافت کهنه را تخریب کند، درست مانند کندن چاه های فراوان (با سرعت خیلی زیاد)، االبته  سلولهای پوست در فواصل مابین این  چاه ها و نقاط مجاورشان  کاملا سالم هستند  و در واقع همین نقاط سالم هستند که  آغاز کننده ترمیم  و تولید پوست جوان و تازه خواهند بود.

آنچه که کارایی لیزر (CO2) را جالب می کند در کنار هم قرار گرفتن سلول هایی است نمای  بعضی  شان ۴۰ ساله و در مجار آنها سلول هایی با عمر کمتر از چند روز یا چند هفته است پیکسل های ستونی پیر در کنار پیکسل های ستونی جوان  هر جایی از پوست که مورد اصابت امواج لیزر  قرار گیرد نابود می شود، اما  در فرآیند ترمیم و بازسازی، به جای آن چاه های ناشی از تخریب لیزری، ستونی از  بافت و سلولهای تازه و جوان تولید می شود این را جوانسای می گویند، کهنه ها تخریب می شوند و سلول های جوان  جایگزین می شود لازم به اشاره است که، فقط سلول ها نیستند که جوانسازی می شوند بلکه  تمام اجزا تشکیل دهنده بافت پوست و زیر پوست هم از همین قاعده پیروی می کنند، کلاژن ها و الاستین موجود در پوست هم ترمیم می شوند.

آیا  همه لیزرهای (CO2) مثل هم هستند؟

البته  که خیر، سایر لیزرهای فرکشنال چه آنهایی که تهاجمی هستند و چه غیر تهاجمی ها(۱۵۵۰/۲۹۴۰ نانومتر) در مقایسه با لیزر (co2)اثراتشان بسیار ضعیف تر است کما اینکه بین رده های ( CO2) در مورد دستگاه های لیزر (CO2) خوب است که اشاره شود بهترین مدل محفظه کاواک برای این لیزرهای (CO2) تیوب آلومینیومی است که با استفاده از امواج رادیو فرکانسی برانگیختگی و القا(RF EXCITED)   انجام می گیرد، قبلا این دستگا ها با  تیوب شیشه ای ارائه می شدند  که با توجه  به مشکل این دسته از تیوب های شیشه ای (عدم توانایی ارایه انرژی یکسان و ثابت در طی کار با دستگاه) امروزه بهترین گزینه برای کاربری دستگاه های لیزر فرکشنال ( CO2)  دستگاه های واجد تیوب فلزی  است.

از آنجا که تیوب های فلزی قادر به تولید امواج لیزر با توان یکسان هستند، این خصوصیت باعث می شود میزان انرژی یکسانی  به تمام سطح  پوستی که تحت درمان است تایید شود و نتیجه کار هم، از یک دستی بسیار قابل توجهی برخوردار می شود.

یکی از مهترین مزایای تیوب های فلزی  مختص لیزر فرکشنال(  CO2 )توانایی ایجاد در مد ( Ultar pulse) اولترا پالس است، در مد Ultra pulse حداقل آسیب به نواحی مجاور رخ می دهد.

درد کمتر ؛ دوره نفاهت کوتاهتر؛ نفوذ عمیق تر به زیر پوست  از ویژگی های  مدل های اولتراپالس لیزر فرکشنال است.

یکی دیگر از مزیت های تیوب های فلزی برای ساخت لیزر فرکشنا (CO2)، امکان ساخت دستگاه های پرتابل و رومیزی است، چرا که برای رسیدن به انرژی مناسب دیگر مجبور به استفاده از لوله های بلندو دراز شیشه ای نیستیم.

تیوب های فلزی لیزر (CO2) در مقایسه با تیوب های شیشه ای  از لوله ای شیشه ای بلند می توانند از طول کمتری برخوردار باشند (به دلیل امکان جاسازی آینه های ۴۵ درجه) به همین دلیل دستگاه های لیزر حجیم و بلند قامت قدیمی در رقابت  با لیزرهای ظریف اما قویتر  و البته، تثبیت یافته امروزی حرفی برای گفتن ندارند.

 

مرکز جوانسازی پرستیژ

مرکز جوانسازی پرستیژ مرکز جوانسازی پرستیژ ارائه کننده خدمات پزشکی سرپایی برای جوانسازی پوست می باشد که در تاریخ ۱۳۹۲ تاسیس شده است.  موسس این مرکز زیبایی دکتر سید محسن...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ