تفاوت ایمپلنت معمولی با ایمپلنت دیجیتال یا ایمپلنت یک روزه - مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

تفاوت ایمپلنت معمولی با ایمپلنت دیجیتال یا ایمپلنت یک روزه

تفاوت ایمپلنت معمولی با ایمپلنت دیجیتال یا ایمپلنت یک روزه

در این مقاله سعی می کنیم چند تفاوت ایمپلنت معمولی با ایمپلنت دیجیتال یا همان ایمپلنت یک روزه را مورد ارزیابی قرار دهیم.

مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان
  1. کاشت ایمپلنت بدون نیاز به برش لثه (FLAPLESS)

در روش ایمپلنت دیجیتال بر خلاف تکنیک سنتی، پایه ایمپلنت بدون نیاز به برش لثه و با کمترین درد و خونریزی وبا بالاترین دقت در فک قرار می گیرد و طبیعتا عوارض کمتری هم خواهد داشت.

  1. افزایش رضایتمندی بیماران؛

اکثر بیماران از دوره طولانی درمان ایمپلنت ناراضی هستند، معمولا این پروسه درمانی بین ۲ الی۴ ماه طول می کشد، اما در ایمپلنت دیجیتال کشیدن دندان آسیب دیده بیمار و جایگزین کردن پایه و نصب روکش موقت بسیار محکم و مناسب در یک جلسه انجام می شود که کاهش دفعات مراجعه بیمار نسبت به ایمپلنت معمولی را منجر می شود.

  1. افزایش کیفیت وزیبایی پروتز نهایی:

در ایمپلنت دیجیتال  پروسه درمان در یک روز انجام می شود و بازگشت فرد به زندگی عادی با داشتن ظاهر و ویژگی‌های که کاملا مشابه با دندان طبیعی است صورت می گیرد، و با وجود ایمپلنت دیجیتال به دلیل اعمال پروتز و پایه آن در همان روز جراحی، نیرویی که در سطح فک وارد می شود باعث حفظ و فرم دهی بافت نرم خواهد شد.

  1. هزینه کاشت فوری دندان:

مسلما از هزینه دیگر روش های جایگزین دندان بالاتر است اما با در نظر گرفتن مزایای ایمپلنت یک روزه یعنی عدم نیاز به انتظار طولانی و راحتی و سهولت درمان به احتمال زیاد به این نتیجه می رسیم که کاشت به روش ایمپلنت دیجیتال ارزش سرمایه گذاری بلند مدت را دارد.

  1. کاهش عوارض جراحی در نتیجه کاهش شکایات بیماران:

روش ایمپلنت دیجیتال به دلیل کاهش درد و تورم به بیماران دیابتی، افراد با فشار خون بالا که بیماری آنها کنترل شده باشد و افرادی که ترس از جراحی وبرش و بخیه دارند توصیه می شود.

 

✅ با توجه به تمام مزایایی که در مورد ایمپلنت دیجیتال توضیح داده شد و بررسی نتایج تحقیقات به عمل آمده با میزان بسیار بالای موفقیت در استفاده از این تکنیک، می توان آن را یک روش بسیار مورد تایید برشمرد.

نکاتی که باید در مورد این روش درمان مورد توجه قرار گیرد:

بهره گیری از مزایای کاشت ایمپلنت در یک روز به شرایط فکی و میزان استخوان مناسب بستگی دارد. اگر به دلیل وجود بیماری های دهان ودندان یا عدم جایگزینی به موقع دندان از دست رفته شخص دچار تحلیل استخوان زیادی شده باشد انجام ایمپلنت دندان به روش دیجیتال بعد از پیوند و ترمیم استخوان امکان پذیر خواهد بود.

مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

دکتر مهدی سمیعی؛ ایمپلنتولوژیست سوابق علمی دکتر سمیعی فارغ التحصیل از دانشگاه مالمو سوئد، یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی دنیا. گذراندن دوره های تکمیلی در بخش های جراحی، ارتودنسی...

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • Jafar nasiri

    قرص کلسیم D برای التهآب لثه فرد دیابتی و cll ضرر داره یا ن

  • هيواحسيني

    سلام اقاي دكتر،هزينه ايمپلنت دندان پنجم بالا چقده؟

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام، قیمت ایمپلنت دندانها باهم فرق نمیکنه ولی بستگی به نوع ایمپلنتی که استفاده میکنیم متفاوته، میتونین جهت اطلاعات دقیق با این شماره ها تماس بگیرید: ۲۶۶۴۰۹۶۲ ۸۸۳۰۰۱۷۷

  • غلامرضا محمودی

    با سلام لطفا هزینه بلیچینگ رو بفرمایید چقدر می شود با تشکر

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام، بیلیچینگ به چند صورت انجام میشوو: در مطب، در منزل، به وسیله لیزر... و گاهی ترکیبی... هزینه هاشون متفاوته، لطف بفرمایید با این شماره ها جهت اطلاعات دقیقتر تماس بگیرید: ۲۶۶۴۰۹۶۲ ۸۸۳۰۰۱۷۷

  • الناز رجبی

    سلام من بیمار نفریت لوپوس بامصرف روزانه ۵ میلی پردنیزولون هستم و ۳۵ سال سن دارم آیا من شرایط ایمپلنت را دارم

    • مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی

      سلام ، بله امکان ایمپلنت برای شما هست.

  • لغو پاسخ
مرکز دندانپزشکی دکتر مهدی سمیعی