مزایای ایمپلنت دندان - کلینیک اُپال

مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان

شاید به جرات می توان گفت که درمان ایمپلنت انقلابی در زمینه علم دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی است و فواید و مزایای زیادی دارد. در ادامه این مطلب به بررسی مزایای ایمپلنت دندان می پردازیم.

کلینیک اپال نیاز به مشاوره بیشتر دارید؟ برای صحبت با کلینیک اُپال کلیک کنید.
بپرس مشاوره رایگان

 

عمل ایمپلنت در ایران برای اولین بار در سال ۱۳۶۹ انجام شد و امروزه با استفاده از سمینار‌های مختلف دندان‌پزشکی، از جایگاهی مناسب در مقایسه با پیشرفت ایمپلنت در سطح بین‌المللی برخوردار است. در واقع چه از نظر مواد استفاده‌شده و چه تکنیک‌های به‌کاربرده شده، ایمپلنت در ایران را می‌توان در سطحی برابر با این خدمت پزشکی در خارج از کشور در نظر گرفت.

بهبود قدرت جویدن و رفع مشکلات در زمینه خوردن مواد غذایی مختلف

حتما خوب می دانید که دندان از دست رفته چه مشکلاتی برای شما به وجود می آورد. شاید یکی از بزرگترین مشکلات کسانی که دندان هایشان را از دست داده اند از بین رفتن قدرت جویدن باشد. برای همین چنین اشخاصی معمولا هر غذایی را نمی توانند بخورند چون قدرت جویدن ندارند. چنین اشخاصی معمولا برای جبران کمبودهای غذایی خود باید مکمل بخورند. اما کاشت دندان با ایمپلنت به این اشخاص کمک می کند که از این به بعد مثل یک شخص سالم و دندان‌دار هر چیزی را که دلش خواست بخورد و دیگر نیازی به خرید هیچ مکمل غذایی خاصی نداشته باشد.

 

در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان، جویدن با ایمپلنت دندان بسیار طبیعی است. این در حالی است که جویدن غذا با برخی از بریج ها دشوار است. (با پروتز یا دندان مصنوعی جویدن دقیقا مانند این است که شما دندان ندارید).

افزایش اعتماد به نفس و داشتن احساس خوب نسبت به خودتان از مهم ترین مزایای ایمپلنت

اغلب کسانی که دندان های خود را از دست داده اند یا آن ها را کشیده اند هنگامی که صحبت می کنند یا زمانی که لبخند می زنند معمولا اعتماد به نفس کمی دارند. برخی ها بخاطر نبود دندان، کلا لبخند نمی زنند یا خیلی کم صحبت کنند. (بدون هیچ شوخی). دلیلش هم این است که زمانی که دندان در دهان نباشد صحبت کردن واقعا سخت است و ممکن است تلفظ و ادای کلمات راحت نباشد. حتی ممکن است که ادای کلمات به صورت ناخواسته اشتباه باشد و اصلا یکی از مزایا و فواید ایمپلنت دندان بهبود گفتار و افزایش اعتماد به نفس است.

 

به محض اینکه چنین اشخاصی ایمپلنت می کارند تنها کافیست دهان خود را باز کنند، لبخند بزنند یا با کسی صحبت کنند تا هر بار بر اعتماد به نفس شان اضافه شود. این اتفاق مخصوصا برای کسانی که سال ها است دندان های خود را از دست داده اند و یکباره ایمپلنت می گذارند بسیار شیرین تر است. برای همین ما به چنین اشخاصی توصیه می کنیم حتما ایمپلنت بگذارند تا زندگیشان زیر و رو شود و از اعتماد به نفس لبریز شوند.

ماندگاری و استحکام بالا

یکی از مزایای ایمپلنت دندان ماندگاری و دوام بالای آن است. شاید اگر ایمپلنت های امروزی هزاران سال یا حتی چندصد سال پیش مورد استفاده قرار می گرفتند همه به آن معجزه خدا می گفتند. زیرا دندان های طبیعی می توانند به راحتی در دوره پیری بریزند ولی این ایمپلنت ها به طرز عجیبی تا آخرین ثانیه عمر نیز میتوانند در جای خود و در بهترین حالت حفظ شوند.

 

اگر بخواهیم ایمپلنت ها را با سایر روش های جایگزینی دندان مثل بریج ها یا پروتزها مقایسه کنیم، قطعا ایمپلنت ها پیروز هستند. زیرا برای مثال، بریج دندان تنها 5 تا 10 سال عمر می کند و بعد از آن باید تعویض شود. اما ایمپلنت ها را اگر درست و حسابی نگهداری کنید مرگ ندارند. علاوه بر این، هزینه نگهداری از ایمپلنت در مقایسه با سایر روشهای جایگزینی دندان طبیعی خیلی خیلی کمتر است. چون اگر از آن ها خوب مراقبت شود اصلا نیازی به تعمیر ندارند.

حفظ سلامتی دهان و دندان از مزایای ایمپلنت دندان

به عنوان یک شی خارجی و کاشتنی، یکی از مزایای ایمپلنت دندان کمک به حفظ سلامتی دهان است. ایمپلنت ها به صورت یکپارچه در لثه ها و دندان شما کاشته می شوند و تداخلی با سلامتی دهان و دندان شما ندارند. زیرا دقیقا مشابه دندان هستند و مشابه آن عمل می کنند. کاشت ایمپلنت با دندان در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان (مثل بریج دندانی) هیچ آسیبی به لثه ها و یا سایر دندان ها نمی زند. و از همه مهمتر تمیز کردنشان در مقایسه با همین بریج ها یا حتی پروتزهای دندانی راحت تر است. بنابراین با مراقبت از آن ها لازم نیست که خودتان را به آب و آتش بزنید. تنها مثل سابق باید دندان های خود را مرتبا مسواک بزنید

ایمپلنت دندان از تحلیل استخوان جلوگیری می کند.

یکی از مهمترین مزایای کاشت ایمپلنت، جلوگیری از تحلیل استخوان فک در ناحیه ای است که دندان طبیعی تان را کشیده اید. چون پایه ایمپلنت در استخوان فک کاشته می شود و به استخوان اجازه می دهد که اطراف آن  رشد کرده و با آن جوش بخورد، استحکام استخوان فک را به طور چشمگیری افزایش می دهد. درصورتیکه با استفاده از دندان مصنوعی، چون هیچ چیزی جای ریشه دندان تان در فک را نمی گیرد، استخوان آن ناحیه به تدریج تحلیل رفته و شکل طبیعی خود را از دست می دهد.

لبخندی زیبا و دلنشین را با ایمپلنت های دندانی تجربه می کنید

کاشت ایمپلنت دندانی، نظم و پایداری دندانهای شما را تضمین می کند.

پر کردن جای دندان خالی با ایمپلنت این مزیت را دارد که از جابجایی دندانهای کناری و به هم خوردن نظم دندانها جلوگیری می کند. درحقیقت زمانی که دندان خود را از دست می دهید به طور طبیعی دندانهای کناری از جای خود حرکت می کنند تا به نحوی جای دندان خالی را پر کنند. اما این جابجایی روی جویدن و گاز زدن و حتی حرف زدن شما تاثیر ناخوشایندی می گذارد. گاهی اوقات این به هم ریختگی در ساختار منظم دندانها، موجب احساس درد هنگام غذا خوردن و یا ایجاد سردرد می شود. پس با کاشت ایمپلنت نه تنها از داشتن دندان هایی منظم لذت ببرید بلکه سلامتی خود را نیز تضمین می کنید.

جلوگیری از بروز بیماری های لثه

جلوگیری از ابتلا به بیماری های لثه را می توان به عنوان مزیت دیگر ایمپلنت دندان برشمرد. زمانی که جای یک یا چند دندان شما خالی باشد، باکتریها به راحتی در آن ناحیه تجمع کرده و رشد پیدا می کنند. به همین علت شما به طور مداوم دچار بیماریهای لثه می شوید. هرچه انجام ایمپلنت دندان را به تعویق بیندازید نفوذ این باکتریها به لثه شما بیشتر شده و می تواند به سایر دندانهایتان نیز آسیب وارد کند. همچنین در صورتی که ایمپلنت روی لثه ای که بیمار است کاشته شود ممکن است دندان کاشته شده را نیز مانند دندان طبیعی دچار مشکل کند. بنابراین سالم بودن استخوان فک و لثه شما هنگام ایمپلنت کردن بسیار مهم است پس اگر دندان خود را از دست دادید هرچه زودتر اقدام به کاشت دندان کنید.

دوام و استحکام بسیار عالی از مزایای ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندانی از تیتانیوم مستحکم ساخته شده اند پس نمی شکنند.

ایمپلنت از تیتانیوم ساخته می شود که جزو یکی از محکم ترین فلزات موجود در جهان است. این آلیاژ به هیچ وجه خورده نمی شود و قابلیت جوش خوردن با استخوان بدن انسان را دارد. ایمپلنت های دندانی کاملا سازگار با بدن انسان هستند و احتمال پس زدنشان توسط استخوان فک یا لثه بسیار کم است. تیتانیوم دندانی، کاملا در مقابل شکستگی مقاوم است حتی می توان گفت که ایمپلنت و اباتمنت از خود ریشه دندان طبیعی نیز مستحکم تر هستند.

البته ممکن است تاج دندانی که معمولا از سرامیک ساخته می شود در صورتی که درست از آن مراقبت نشود؛ درست مثل دندان طبیعی دچار مشکل شود یا بشکند. اما خوشبختانه جایگزین کردن تاج دندان ایمپلنت بسیار ساده است و حتی راحت تر از جایگزین کردن دندان طبیعی است. اگر از دندان ایمپلنت شده نیز مثل دندان طبیعی مراقبت کنید و از آن به عنوان دربازکن یا برای شکستن پوست پسته و مواد سخت دیگر استفاده نکنید به این راحتی ها نمی شکند.

جلوگیری از تغییر شکل صورت و پیری چهره

دندان‌ها به پشتیبانی از ساختار صورت و لب‌ها کمک کرده و چهره را جوان نگه می‌دارد. هنگامی که دندان‌های خود را از دست می‌دهید این ساختار پشتیبانی‌ کننده عضلات صورت از دست می‌رود بنابراین شکل صورت تغییر می‌کند و یک سوم پایینی چهره پیرتر می‌شود.

بهبود  قدرت تکلم  و بهتر صحبت کردن با ایمپلنت های دندان

در برخی روش‌های جایگزینی دندان از دست رفته مانند دندان مصنوعی، توانایی تلفظ برخی اصوات و واژه‌ ها دچار اشکال می‌شود و تکلم تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اما در مورد ایمپلنت دندان به ‌هیچ‌ وجه تکلم تحت تأثیر قرار نمی‌گیرد و درست همانند گذشته می‌توانید صحبت کنید.

آیا همه افراد می توانند از ایمپلنت دندان استفاده کند؟

در اغلب موارد، هر کسی که به اندازه کافی سالم باشد تا بتواند به طور معمول دندان های خود را بکشد یا دهان خود را به تیغ جراحی بسپارد، می تواند از ایمپلنت دندانی استفاده کند. بیماران باید لثه سالم و استخوان کافی برای نگهداری ایمپلنت را داشته باشند. آنها همچنین باید به بهداشت دهان و دندان خود توجه کرده و بارها از پزشک خود بخواهند آنها را ویزیت کند.

افراد سیگاری شدید، افرادی که از اختلالات مزمن کنترل نشده مانند دیابت یا بیماری های قلبی رنج می برند، یا بیماران مبتلا به پرتودرمانی در ناحیه سر / گردن باید به طور فردی برای استفاده از ایمپلنت های دندانی ارزیابی شوند.

اگر می خواهید از ایمپلنت استفاده کنید، با دندانپزشک خود صحبت کنید تا ببینید آیا آنها برای شما گزینه مناسبی هستند یا نه.

کلینیک اپال

خدمات کلینیک اپال: پوست و زیبایی و دندانپزشکی ژل و بوتاکس مزوتراپی کاشت مو و ابرو خدمات زیبایی پوست و مو جراحی دندان شماره های تماس: 02177745440 - 02177745441 - 02177745442

سوالات خود را از دکتر بپرسید
  • لغو پاسخ
کلینیک اپال
بستن کلینیک اپال کلینیک اپال

سوالات خود را از کلینیک اپال بپرسید

02177745440