چگونه پنکیک درست کنیم

چگونه میتوان به آسانی پنکیک خوشمزه آماده کردودر این مطلب با هم بخوانیم.

چگونه پنکیک درست کنیم؟

چگونه پنکیک درست کنیم. ؟این سوالی است که پس از میل کردن پنکیک در یک جا به ذهن می رسد.آیا میتوان پنکیک خوشمزه را در منزل تهیه کرد؟ابله روش آماده کردن پنکیک بسیار آسان است و در واقع پختن پنکیک بسیار کار راحتی است .گر یاد بگیریم چگونه پنکیک درست کنیم صبحانه ای لذیذ تر و مقوی تر خواهیم داشت همچنین اگربدانیم چگونه پنکیک درست کنیم میتوانیم میان وعده ای خوشمزه  مقوی را برای خود و عزیزانمان اماده کنیم.پس با هم در این مطلب دستور پخت پنکیک خانگی را یاد می گیریم.

پنکیک چیست؟

پنکیک نوعی در واقع نان شیرین، خوشمزه و مقوی است که از شیر تخم مرغ و آرد درست می شود. در بسیاری از کشور ها پنکیک یک صبحانه ی کامل و لذیذ به شمار می رود و در بعضی کشورها نیز به عنوان دسر یا غذای جانبی سرو میشود

پنکیک با چه چیز های درست می شود؟

پنکیک را می توانید با کره، عسل، پودر قند میل کنید. به هر روشی که سرو شود یا خورده شود یک دستور پخت برای پنکیک هست که ما قصد داریم در اینجا به شما آموزش دهیم.

چگونه پنکیک درست کنیم؟

ابتدا مواد را آماده کنید.در زید مواد لازم برای تهیه پنکیک را برای شما آورده ایم.

مواد لازم برای پنکیک:

مواد زیر می تواند برای تهیه ی حدود 8 پنکیک 15 سانتی مورد استفاده قرار گیرد. می توانید با رعایت نسبتهای زیر مقدار مواد زیر را افزایش دهید و پنکیک بیشتری درست کنید.

    دو فنجان آرد سفید
    2 عدد تخم مرغ
    1.5 فنجان شیر
    نصف قاشق چای خوری “بیکینگ پودر”
    دو قاشق غذا خوری کره یا روغن گیاهی
    3 قاشق غذاخوری شکر
    نمک به مقدار لازم

دستور پخت پنکیک:

شکر، آرد، نمک و بیکینگ پودر را در یک کاسه کاملا مخلوط کنید.سپس کره را در ظرفی کاملا آب کنید. در کاسه ای دیگر تخم مرغ شیر و کره را آنقدر به هم بزنید تا پف کند. یک حفره در میان مخلوط کوه مانند آرد ایجاد کنید. مخلوط شیر، تخم مرغ و کره را در حفره ایجاد شده بریزید. به آرامی هم بزنید تا فقط با هم مخلوط شوند.

آنقدر هم نزنید که ترکیب یکدست شود وگرنه پنکیک شما سفت می شود. یک ماهیتابه تفلون و نچسب را با مقداری روغن یا کره روی شعله متوسط داغ کنید.

مخلوط را برای مدتی که ماهیتابه در حال گرم شدن است به کناری بگذارید تا کمی غلیظ شود

3قاشق غذاخوری یا یک چهارم فنجان از مایه را به آرامی درون ماهیتابه بریزید.

مقداری که مایه شما پخش می شود اندازه پنکیک شما را مشخص می کند. اگر تمایل دارید که اندازه پنکیک شما بزرگتر باشد بیشتر بریزید.

مدت زمان لازم برای پخت پنکیک :

اجازه دهید که یک طرف پنکیک برای 2 دقیقه بپزد. وقتی که طرف زیرین طلایی رنگ شد و در لبه پنکیک شما حباب های ایجاد شده ترکیدند و حفره های ایجاد شده به هم نرسیدند، وقت آن است که پنکیک را با ملایمت برگردانید.

در آخر بنا به ذائقه خودپنکیک را با مقداری مربا، عسل، پودر قند، خامه یا شکلات تزیین کنید و میل کنید.

نکته های زیر را برای بهتر شدن پنکیک خود رعایت کنید:

    ·  رای طعم بهتر می توانید مقداری اسانس وانیل به ترکیب اضافه کنید.
      با آبلیمو و فلفل هم میتوانید پنکیک را به روش سنتی میل کنید.
      روی پنکیک ها در هنگام پخت، فشار وارد نکنید. اینکار باعث میشود پف پنکیک از بین برود.
      پنکیک ها را بلافاصله بعد از خارج کردن از ماهی تابه روی هم قرار ندهید. بخار گرمای آنها باعث میشود که پنکیک ها خیس شوند و شل به نظر بیایند.

ایده های خلاقانه برای پخت پنکیک :

مایه پنکیک صبحانه را کمی غلیظ درست کنید. یک لایه بریزید، کمی که خودش را گرفت (و رویش هنوز شل بود) کمی شکلات صبحانه رویش اضافه کنید. مواظب باشید از لبه‌ها بیرون نزند. از شکلات سفتی استفاده کنید. اگر نوتلا یا چیزهایی شبیه این می‌ریزید، قبلا آن را در یخچال بگذارید که سفت شود. روی آن دوباره یک لایه مایه پنکیک بریزید. بگذارید کمی سفت شود و بعد برگردانید. پنکیک مغزدار شما حاضر است

   پنکیک‌های ریز و کوچک درست کنید. یکی در میان پنکیک صبحانه، برش یکی دو جور
میوه (توت‌فرنگی، موز، کیوی، آناناس، زردآلو و…) و شکلات یا خامه بمالید و
در سیخ چوبی فرو کنید. بفرمایید یک سیخ پنکیک.

پس از خواندن مطالب بالا حالا درست کردن پنکیک کار بسیار آسانی به نظر می آید که مواد اولیه پنکیک نیز در هر جایی و به راحتی یافت می شود پس در اولین فرصت پنکیک خوشمزه خود را آماده کنید و نوش جان فرمایید.بهترین زمان برای تهیه یک پنکیک خوشمزه روز های تعطیل و برای صبحانه است.شما می توانید پنکیک خوشمزه و خانگی خود را برای اعضای حانواده خود آماده کنید و یا پنکیک خوشمزه آماده شده را با خود برای صرف عصرانه به بیرون ببرید.پنکیک شیرینی سبک و خوشمزه ای است که نظر هر کسی را می تواند به خود جلب کند و از طرفی هزینه بسیار کمی هم خواهد داشت.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ
نظرات
ستايش ملكي

ستايش ملكي

1398-10-28 - 14:22 پاسخ

احمقانه بود