برای شرکت در دوره طراحی و دکوراسیون داخلی عجله کنید

نازنین کریمی
همیشه وقتی پام رو توی خونه میذاشتم به جای اینکه خستگی از تنم بره بیرون و ذهنم آروم بگیره، حس میکردم آشفته هستم و نمیتونم مغزم رو آروم کنم. خیلی وقتا که به دلیلش فکر می کردم با خودم میگفتم مشکل من اینه که نمیتونم تمرکز کنم و آروم بگیرم. یه مدت هم تو فکر […]
همیشه وقتی پام رو توی خونه میذاشتم به جای اینکه خستگی از تنم بره بیرون و ذهنم آروم بگیره، حس میکردم آشفته هستم و نمیتونم مغزم رو آروم کنم. خیلی وقتا که به دلیلش فکر می کردم با خودم میگفتم مشکل من اینه که نمیتونم تمرکز کنم و آروم بگیرم. یه مدت هم تو فکر این بودم که کلاسای یوگا رو شرکت کنم و یکم روی تمرکز و آرامش ذهنم کار کنم. حتی یه مدت هم توی این کلاسا شرکت کردم اما وقتی پامو توی خونه میذاشتم دوباره همون آش و همون کاسه!

حتی یادمه که یه بار یکی از دوستام برای اولین بار اومد خونم، تا پاشو گذاشت توی خونه حس کردم یه جوری شد، اما بعد به روی خودش نیاورد. جالبه که خیلیم زود پاشد و رفت. بعدها که باهاش صحبت کردم یه جوری که ناراحت نشم بهم فهموند که خونم خیلی شلوغه و اون حس خوبی که باید یه خونه داشته باشه رو نداره. اویل از حرفش خیلی چیزی نفهمیدم اما یه روز که از سر بیکاری داشتم توی اینستاگرام می چرخیدم با یه پستی برخوردم که درباره طراحی و دکوراسیون داخلی بود؛ توی اون پست به این موضوع اشاره کرده بود که رنگ ها و نوع چیدمان تاثیر بسیار زیادی روی آرامش ذهن داره و حتی تو اکثر اوقات میتونه شما رو خسته کنه؛ دقیقا همون تجربه ای که من هر روز با ورود به خونه داشتم!


وقتی اون پست رو خوندم خیلی کنجکاو شدم، پشت لپ تاپ نشستم و بیشتر درباره این تحقیق کردم. متوجه شدم که خیلی وقتا شلوغی بیش از حد خونه و رنگ های استفاده شده میتونه ذهن رو آشفته و کنه همین عاملی میشه که مدام افراد احساس میکنن که خستن. با خوندن این مطالب خیلی با خودم فکر کردم که یه کاری بکنم، یه جابه جایی و تغییری توی خونه بدم اما خب دانش کافی اون رو نداشتم. حتی جالبه با خوندن اون مطالب و ارتباطش با آرامش انسان، واقعا جذب این موضوع شدم؛ دوست داشتم بیشتر بدونم.
تنها راهی که میتونستم این علم و داشته بلاشم از راه آموزش بود؛ اونم نه یه آموزش الکی و کوتاه و از طریق مطالبای توی سایت های معماری، بلکه یه آموزش درست و حسابی و جامع. چند روزی درگیر پیدا کردن یه آموزشگاه خوب بودم. از این سایت به اون سایت می رفتم و حسابی درگیر بودم، نمیتونستم یه آموزشگاه مطمئن که استادای خوبی هم داره پیدا کنم. تا این که یه روز همون دوست معروفم که باعث شد من به خودم بیام و به فکر تغییر دکوراسیون خونم بیافتم باهام تماس گرفت. کلی باهم حرف زدیم و من هم از تصمیمی که گرفتم بهش گفتم. خیلی خوشحال شد و خوشبختانه یه مرکز آموزشی خوب بهم معرفی کرد که میتونستم توی دوره طراحی دکوراسیون داخلی شرکت کنم.


تقریبا از وقتی که با موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان آشنا شدم و فهمیدم که یه همچین موسسه ای هست که میشه توی دوره های آموزشی اون شرکت کرد و مهارت های لازم رو کسب کرد، انگار دنیارو بهم داده بودن. امیدوار بودم که نه تنها خودم میتونم یه فکر اساسی برای دکوراسیون خونم بکنم بلکه می تونم حتی با گرفتن مدرک طراحی دکوراسیون داخلی برای خودم کار کنم. وقتی برای اولین بار وارد سایت موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شدم و یه چرخی توی سایت زدم و با خدماتش بیشتر آشنا شدم و نظرای کاربرا رو درباره دوره آموزش طراحی دکوراسیون داخلی خوندم، با خودم گفتم: «این همه مزایا اونم فقط واسه یه دوره آموزشی؟!؟!»
این که ما توی زندگیمون همیشه دنبال گرفتن مدرک باشیم، شاید یه چیز طبیعی باشه، اما این که مدرکی که دریافت می کنام معتبر و باارزش باشه قطعا یه چیز دیگه است!!! خوشبختانه توی بررسی هایی که درباره موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان کردم، متوجه این موضوع شدم که تمام مدرکایی که این مرکز ارائه میده مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوریست. این یعنی من نه تنها میتونستم با شرکت در دوره طراحی دکوراسیون داخلی نسبت به طراحی خونه خودم پیش قدم بشم بلکه میتونستم با گرفتن گواهینامه طراحی دکوراسیون داخلی وارد بازار کار هم بشم.


حتی با گرفتن این مدرک یکی دیگه از آرزوهام که مهاجرت کاری به کانادا بود هم تقریبا محقق می شد، چون این گواهینامه دارای تایدیه سازمان ارزیابی جهان WES کانادا هم هست و این یعنی پلی به سمت کانادا!!! چون یکی از شرایط مهاجرت به کانادا اون هم از طریق اخذ ویزای کاری اینه که مدارک آموزشی که ارائه میدی به تایید این سازمان هم بررسیه و ارزیابی بشه، خب با شرکت توی دوره طراحی دکوراسیون داخلی، این کار هم تقریبا شدنیه.

خلاصه بهتون بگم که نسبت به اتفاقایی که توی زندگی براتون میافته بی تفاوت نباشین. بعضی وقتا ممکنه یه چیزی پیش بیاد و همون بشه عامل خوشبختی و پیشرفتتون؛ دقیقا مثل من. شاید اگه دوستم هیچ وقت پاشو تو خونم نمیذاشت و اون حرفارو پشت تلفن بهم نمیزد منم هرگز متوجه این نمیشدم که دکوراسیون داخلی و چیدمان وسایل و رنگی که توی خونه استفاده میشه چقدر توی آرامش ذهن ما تاثیر داره!
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ