5 روش طبیعی برای کاهش اندازه سینه

خانم شایگانی
سینه جزء جدایی ناپذیر بدن زنان است و زنانگی را تعریف می کند. سینه در افراد مختلف اندازه و شکل های متفاوتی دارد. گرچه برخورداری از سینه های بزرگ همیشه تحسین شده است اما برای بعضی از زنان مانع زندگی روزمره است. برخی شواهد نشان می دهد بزرگی سینه ها با درد شانه و گردن […]

سینه جزء جدایی ناپذیر بدن زنان است و زنانگی را تعریف می کند. سینه در افراد مختلف اندازه و شکل های متفاوتی دارد. گرچه برخورداری از سینه های بزرگ همیشه تحسین شده است اما برای بعضی از زنان مانع زندگی روزمره است. برخی شواهد نشان می دهد بزرگی سینه ها با درد شانه و گردن در زنان مرتبط است. همچنین ممکن است افراد به دلایل زیبایی یا روانشناختی بخواهند اندازه سینه خود را کوچک کنند. ژنتیک، وزن بدن و سن می توانند اندازه سینه را تحت تاثیر قرار دهند. تغییرات هورمونی ناشی از بارداری، شیردهی، عفونت، داروها، سرطان سینه یا مشکلات تیروئید نیز می تواند تاثیرگذار باشد. در این مقاله ما انواع روش های طبیعی که افراد می توانند از طریق آنها اندازه سینه خود را کوچک کنند بررسی می کنیم.

روش های طبیعی برای کاهش اندازه سینه

چند روش طبیعی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها بدون جراحی اندازه سینه را کوچک کرد. سینه ها بیشتر حاوی چربی هستند، بنابراین استراتژی هایی که باعث کاهش کلی چربی بدن می شوند می توانند به خوبی تاثیرگذار باشند.

روش مناسب برای کاهش اندازه سینه به سلامت کلی فرد و دلیل بزرگ بودن سینه ها که می تواند به دلایل هورمونی یا چاقی باشد بستگی دارد. اگر نگران سلامت سینه های خود هستید قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در سبک زندگی خود به پزشک مراجعه کنید.

درمان های طبیعی زیر ممکن است به کاهش اندازه سینه ها کمک کند:

  1. رژیم غذایی

سینه ها بیشتر از غدد و بافت چربی تشکیل شده اند. از دست دادن چربی می تواند اندازه سینه را کوچک کند. با استفاده از یک رژیم غذایی سالم و سوزاندن کالری اضافی از طریق فعالیت بدنی بیشتر می توان چربی بدن را کاهش داد. یک رژیم غذایی کم کالری حاوی مواد مغذی می تواند به طور غیرمستقیم به جمع شدن بافت سینه کمک کند.

تمرکز خود را روی غذاهای مغذی و کم کالری قرار دهید. میوه ها، سبزیجات، ماهی های چرب مانند قزل آلا و گوشت های بدون چربی مانند مرغ کبابی ضمن اینکه به افراد احساس سیری بیشتری می دهند باعث کاهش وزن خواهند شد.

زنان باردار یا شیرده قبلا از کاهش وزن حتما باید با پزشک خود مشورت کنند.

  1. ورزش

ورزش نیز مانند رژیم غذایی برای از دست دادن چربی بدن مفید است و به مرور زمان به کاهش اندازه سینه ها کمک می کند. بسیاری از افراد به اشتباه معتقدند که تمرینات هدفمند می توانند به صورت موضعی چربی های یک قسمت خاص بدن را بسوزانند. پرس سینه و سایر تمرینات ورزشی مربوط به قفسه سینه باعث تقویت عضلات بازو و قفسه سینه می شود اما به طور مستقیم چربی سینه ها را از بین نمی برد. نکته اصلی سوزاندن چربی های بدن است.

تمرینات ورزشی کاردیو که ضربان قلب را افزایش می دهند در چربی سوزی بسیار موثر هستند. افراد می توانند با توجه به وضعیت سلامتی و تناسب اندام دویدن، شنا یا پیاده روی سریع را امتحان کنند.

چند تمرین ورزشی توصیه شده در خانه برای کوچک کردن سینه را بررسی می کنیم:

  • پرس دیواری

پرس دیواری یکی از ساده ترین تمریناتی است که می توانید در هر مکانی انجام دهید. برای شروع فقط به یک دیوار نیاز دارید. این تمرین شبیه تمرین شنای سوئدی است اما آن را در حالت ایستاده انجام می دهید. این ورزش عضلات سینه را تقویت می کند و چربی های سینه و زیربغل را از بین می برد. اگر این تمرین را هر روز انجام دهید پس از گذشت یک هفته اثر آن را خواهید دید.

روش انجام پرس دیواری

-با فاصله یک بازو روبروی دیوار بایستید

-پاها را به اندازه عرض شانه باز کنید

-کف دستان خود را در امتداد شانه ها روی دیوار قرار دهید

-آرنج را خم کرده و قسمت بالایی بدن را به سمت دیوار ببرید

-به حالت اول برگردید

-هنگام خم شدن به سمت دیوار کمر و باسن خود را صاف نگه دارید

  • شنای سوئدی

شنای سوئدی با تقویت عضلات قفسه سینه، اندازه سینه را کوچک می کند. البته انجام این تمرین به تنهایی معجزه نمی کند بلکه باید با تمرینات کاردیو و تمرینات قدرتی ترکیب شود تا با کاهش چربی بدن منجر به تغییر اندازه سینه ها شود.

روش انجام شنای سوئدی

-در حالی که نوک انگشتان پا را روی زمین قرار داده اید دست هایتان را در امتداد شانه روی زمین بگذارید

-بدون خم شدن زانوها قفسه سینه را به زمین نزدیک کنید

-مجددا به حالت اول برگردید

شنای سوئدی بهترین ورزشی است که می توانید در خانه برای کوچک کردن سینه انجام دهید.

  • شنا با زانوی خم

این تمرین شکل دیگری از تمرین شنای سوئدی است که با زانوی خم کرده انجام می شود. شنا با زانوی خم ضمن تقویت قفسه سینه مقدار قابل توجهی کالری می سوزاند.

روش انجام شنا با زانوی خم

-روی شکم دراز بکشید و دستان خود را در امتداد شانه ها روی زمین قرار دهید.

-ساق پاها را پشت بدن خم کرده و مچ ها را به هم بچسبانید

-با خم کردن آرنج قفسه سینه را به سمت زمین برسانید

-مجددا به حالت اول برگردید

  • تمرینات کاردیو

تمرینات کاردیو مانند پیاده روی، دویدن آهسته، شنا و ایروبیک به چربی سوزی بدن کمک می کند. این تمرینات ورزشی با تقویت متابولیسم باعث می شوند کالری بیشتری بسوزانید. این تمرینات به همراه تمرینات قدرتی می تواند اندازه سینه شما را تغییر دهد و آن را کوچک تر اما سفت تر جلوه دهد.

  • بالا بردن پاها

بالا بردن پاها با تقویت عضلات شکم بر فرم نیم تنه شما تاثیر می گذارد. برای انجام این تمرین:

-صاف روی زمین دراز بکشید و بازوها را در کنار بدن قرار دهید

-بدون خم کردن زانوها، پاها را به سمت بالا بیاورید

-باسن روی زمین ثابت باشد مجددا پاها را به سمت زمین بیاورید

این تمرین علاوه بر تقویت عضلات شکم سایز سینه ها را کوچک کرده و به آنها فرم می بخشد.

  • بالا دادن شانه ها

بالا دادن شانه ها یکی از تمرینات موثر در کوچک کردن سینه ها محسوب می شود. برای نتیجه بهتر این تمرین را با دمبل یا بطری آب انجام دهید.

مراحل انجام:

-صاف بایستید و پاهای خود را به اندازه عرض شانه باز کنید

-دمبل ها را در دست بگیرید و در حالی که آرنجتان صاف است شانه ها را بالا ببرید

-مجددا به حالت اول برگردید

  • بالا بردن وزنه از جلو

در این تمرین از دمبل استفاده می کنید. با حرکت دست ها به بالا و پایین عضلات شانه و سینه شما تقویت می شود.

مراحل انجام:

-صاف بایستید و یک وزنه را در دو دست خود بگیرید

-دست ها را تا امتداد سینه بالا بیاورید

-مجددا به حالت اول برگردید

این تمرین راحت است اما انجام مستمر آن نتیجه خوبی بر کوچک شدن سینه ها دارد.

  • بالا بردن وزنه از کنار

این تمرین چربی های اطراف سینه را از بین می برد و به سینه ها فرم خوبی می بخشد. استفاده از دمبل تاثیر این تمرین را دوچندان می کند.

مراحل انجام:

-صاف بایستید و دو وزنه را در دوست خود بگیرید

-دست ها را در دو طرف بدن کنار ران پا قرار دهید

-بدون خم شدن آرنج، دست ها را تا جایی که موازی زمین باشد بلند کنید

-مجددا به حالت اول برگردید

این تمرین یکی از تمرین های ورزشی قدرتمند کوچک کردن سینه بدون عوارض جانبی است.

  • شنا

شنای منظم در آب با تقویت عضلات قفسه سینه و سوزاندن چربی های اطراف سینه ها، اندازه نیم تنه شما را تغییر می دهد. شنا به مدت 30 دقیقه در هر روز به مرور زمان تاثیر چشمگیری بر اندازه سینه ها می گذارد.

  1. کاهش استروژن

استروژن نقش اساسی در رشد بافت سینه دارد. بنابراین مقابله با استروژن اضافی می تواند اندازه سینه را به ویژه در افرادی که تعادل هورمونی ندارند کاهش دهد.

داروهای پیشگیری از بارداری حاوی استروژن و پروژسترون هستند و اندازه سینه ها را بزرگتر می کنند. معمولا با قطع مصرف دارو این اثر از بین می رود.

برخی تحقیقات نشان می دهد که افراد می توانند با تغییر رژیم غذایی سطح استروژن بدن خود را کاهش دهند.

برای مثال مطالعات علمی نشان می دهد که مکمل های حاوی بذر کتان با کاهش سطح استروژن در تخمدان ها می توانند به تنظیم سطح استروژن کمک کنند. بذر کتان همچنین تاثیر مثبت بر عملکرد قلب دارد، خطر سرطان را کاهش می دهد و از التهاب جلوگیری می کند.

با این حال شواهد کمی در مورد درمان های طبیعی برای کاهش استروژن در بدن وجود دارد. بهتر است با پزشک خود درباره داروهای کاهنده استروژن صحبت کنید.

  1. محافظ سینه

محافظ سینه برای صاف شدن سینه ها به کار می رود. محافظ سینه باعث جمع شدن بافت سینه یا جلوگیری از رشد سینه ها نمی شود، اما استفاده از آن می تواند به کوچکتر به نظر رسیدن سینه ها کمک کند و باعث می شود فرد در حین انجام کارها یا رفت و آمد احساس راحتی بیشتری کند. با پزشک خود درباره مطمئن ترین راه استفاده از محافظ سینه مشورت کنید.

  1. تغییر سینه بند

سینه بند نمی تواند به طور دائمی اندازه سینه ها را تغییر دهد، اما بعضی از مدل های آن کمک می کند از نظر ظاهری سینه ها کوچک تر به نظر برسند. این سینه بندها شکل و فرم سینه را به شکلی مطلوب تغییر می دهند. همچنین طوری طراحی شده اند که در بسیاری موارد درد کمر و گردن را کاهش می دهند.

استفاده از سینه بند مناسب راحتی افراد را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد. بعضی از فروشگاه ها امکان تهیه سینه بند سفارشی را فراهم کرده اند. تعویض سینه بند می تواند برخی از دردهای مرتبط با سینه های بزرگ را کاهش دهد.

کاهش اندازه سینه پس از دوران بارداری

سینه های زنان در دوران بارداری به دلیل رشد مجرای شیر، رشد می کند و در دوران شیردهی بزرگ باقی می ماند. افزایش اندازه سینه ها به ویژه در چند هفته اول پس از زایمان مشهود است. همراه با تولید شیر و اثرات هورمونی در دوران بارداری، چربی بدن نیز در بافت سینه ها جمع می شود.

بسیاری از زنان متوجه می شوند که با کاهش وزن بارداری سینه های آنها به آرامی کوچک می شود اما به هر حال از نظر دیگران سینه های آنها پس از بچه دار شدن بزرگتر شده است.

شما می توانید روش های معرفی شده در این مقاله را برای کاهش اندازه سینه ها در دوران بارداری و شیردهی البته با نظر پزشکتان امتحان کنید.

حرف آخر

سینه های بزرگ می توانند باعث ناراحتی و یا ایجاد درد قابل توجه در گردن و دست ها شوند. روش های طبیعی خاصی مانند کاهش وزن و رژیم غذایی سالم می تواند به افراد کمک کند تا اندازه سینه های خود را کوچکتر کنند. استفاده از سینه بندهای مخصوص باعث می شود ظاهر سینه ها کوچکتر به نظر برسند.

در صورت موثر نبودن درمان های طبیعی افراد می توانند درباره جراحی کوچک کردن سینه (ماموپلاستی) با پزشک متخصص مشورت کنند. نتایج تحقیق انجام شده در سال 2012 روی افرادی که جراحی کوچک کردن سینه را انجام داده بودند، نشان می دهد 95 درصد آنها از نتیجه عمل راضی بوده اند.

پزشکان چالش هایی که زنان با سینه های بزرگ اغلب با آن روبرو هستند درک می کنند و می توانند به آنها کمک کنند. زنانی که با مشکلات اندازه سینه دست و پنجه نرم می کنند باید با پزشک متخصص باتجربه مشورت کنند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟
مطالب پیشنهادی

نظر خود را وارد نمایید
لغو پاسخ